رقابت باریک ترین آیفون تصویری های بازار

وقتی که حرف از ضخامت کم یا باریک بودن آیفون تصویری می شود ناخودآگاه یاد محصول شرکت کوماکس می افتیم. دربازکن تصویری CDV-43K کوماکس یک محصول جمع جور کوچک با صفحه نمایشی با اندازه مناسب 4.3 اینچ است که حدودا 25 درصد بدنه را کل محصول را احاطه کرده و جای کمی روی دیوار می گیرد. این مدل یکی از باریک ترین آیفون تصویری های بازار شاخته می شود.

آیفون تصویر کوماکس مدل 43k بر روی دیوار

شرکت کوماکس این محصول را در مدل ساده و مدل با حافظه عرضه کرده است و اندازه بدنه این محصول  157x167x28 میلیمتر است. این یعنی محصول کوماکس دارای ضخامتی کمتر از 3 سانتیمتر است که به نسبت مدل های اولیهدو برابر باریک شده است.

حال دو شرکت ایرانی برای رقابت در دربازکن های باریک به میدان آمده اند که ما قصد داریم در ادامه این دو را به لحاظ ساختار و قابلیت ها با هم مقایسه کنیم. ابتدا الکتروپیک بود که با معرفی آیفون تصویری جمع و جور خود به نام 897 سروصدای به پا کرد و اکنون سیماران با معرفی Hs-43/tkm100i2 به رقابت با محصول پیک آمده است.

طراحی ظاهری

با توجه به رقابتی که وجود دارد هر دو سلیقه مشتریان آیفون های تصویری باریک را مد نظر قرار داده اند و ملاک اولشان ضخامت کم محصولشان بوده است. جالب اینکه به لحاظ ظاهری هر دو محصول از مدل 43k کوماکس وام گرفته اند و ظاهری تقریبا شبیه آن دارند. پس در ادامه عکس این دو محصول را در کنار هم ببینید.

سمت راست مدل 897 الکتروپیک و سیمت چپ HS-43TKM100I2 سیماران
سمت راست مدل 897 الکتروپیک و سیمت چپ HS-43TKM100I2 سیماران

همانطور که در عکس نیز گویاست اندازه محصول الکتروپیک کمی بزرگتر از آیفون تصویری باریک سیماران است. اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوییم ابعاد دربازکن الکتروپیک 180x165x30 میلیمتر است و محصول سیماران 170x160x20 میلیمتر است. در این رقابت سیماران با ضخامت 2 سانتی متری باریک تر از مدل 897 الکتروپیک است.

اما ضخامت کن باعث شده این شرکت برای محل قرار گیری گوشی کمی به مشکل بخورد به گونه ای که با گذاشتن و برداشتن گوشی حس عدم اطمینانی بابت سقوط آن به ما دست می دهد. اما در مقابل شرکت الکتروپیک ایده خلاقانه ای را پیش گرفته و از مگنت مغناطیسی استفاده کرده است که کاربر می تواند با نزدیک کردن گوشی به سمت چپ مانیتور و بدون نیاز به دقیق قرار گرفتن، گوشی به محل خود می چسبد و ارتباط صوتی با دم درب قطع می شود.

مشخصات فنی

اینجا جایی است که اسم طولانی محصول سیماران Hs-43Tkm100i2 خود نمایی می کند و گویا حرف زیادی برای گفتن دارد. این محصول نسخه دوم از مدل Hs-43Tkm100i است که ظاهر متفاوتی داشت. اکنون سیماران محصول جدید خودش را با همان امکانات بروز نظر ذخیره عکس با قابلیت اضافه کردن کارت حافظه برای ذخیره فیلم، دکمه های لمسی، ارتباط داخلی بین واحد ها و نگهبانی، ورودی دوم برای پنل دوم یا دوربین مدار بسته و باز نمودن درب پارکینگ عرضه کرده است.

اینفوگرافی HS-43TKM100I2 سیماران

در مقابل محصول 897 الکتروپیک بازار هدف اش کاربرانی است که دنبال محصولات اقتصادی و میان قیمت هستند و بجز طرح خلاقانه گوشی، کلید لمسی و ورودی دوم برای پنل دوم یا دوربین مدار بسته قابلیت خاص دیگری ندارد. پس نباید گول دکمه های بیشتر این آیفون تصویری را خورد، چرا که این کلید ها بیشتر برای تنظیم رنگ و صدای مانیتور است نه برای مشاهده تصاویر ذخیره شده.

اینفوگرافی 897 پیک

گارانتی و خدمات پس از فروش

در زمینه خدمات پس از فروش باید برتری را از آن الکتروپیک بدانیم چرا که 6 ماه زمان بیشتری را پوشش داده و زمینه هایی را فراهم نموده (مثل تلفن مستقیم 4 رقمی) تا مشتری به سادگی بتواند گزارش خرابی خود را به شرکت بدهد. اما این بدان معنا نیست که سیماران خدمات خوبی را به مشتریان خود نمی دهد چرا که این شرکت نیز گارانتی 30 ماهه را برای محصولاتش در نظر گفته و پوئنی که به نسبت شرکت پیک دارد این است که در صورت خرابی محصول در یک ماه اول شرکت آن را تعویض می کند و تعمیری در کار نخواهد بود.

جمع بندی کلی

قصد هر شخص از خرید آیفون تصویری می تواند متفاوت باشد. حال اگر کسی به دنبال آیفون تصویری باریک بود و اولویتش قیمت مناسب و محصول ساده و خوش دستی بود می توان 897 الکتروپیک را پیشنهاد کرد که همه ی اینها را در کنار کیفیت خوبش دارد.

در مقابل اگر کاربری به دنبال قابلیت های بالا و آپشن های بروز باشد سیماران با محصول Hs-43Tkm100i2 او را نا امید نمی کند و اگر در گذاشتن گوشی کمی دقت شود این مورد هم نمی تواند برایش آزار دهنده باشد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx