بهترین دوربین های لامپی سال 1402

دوربین‌های لامپی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند، زیرا روشی محتاطانه و فوق‌العاده راحت برای نظارت بر خانه، دفتر یا استودیو شما ارائه می‌دهند.

این دستگاه‌های هوشمند مانند یک لامپ معمولی به نظر می‌رسند، اما مجهز به دوربینی هستند که فیلم‌های ویدیویی باکیفیت می‌گیرد. که چند مزیت کلیدی را ارائه می دهد. اولاً، احتمالاً مورد توجه افراد بد قرار نخواهند گرفت. و ثانیا، آنها به یک سرپیچ ساده لامپ وصل می شوند، بنابراین نیازی به سیم کشی اضافی نخواهید داشت. برخی از بهترین دوربین‌های امنیتی لامپ‌ها نیز ویژگی‌های دیگری مانند تشخیص حرکت، دید در شب و ارتباط صوتی دو طرفه را ارائه می‌دهند.

در این مقاله، برخی از بهترین دوربین‌های امنیتی لامپی موجود در بازار، ویژگی‌های برجسته آنها و آنچه که هر مدل را از مدل‌های دیگر متمایز می‌کند را بررسی می‌کنیم. بنابراین، چه به دنبال مراقبت از خانه خود در زمانی که دور هستید باشید و چه می‌خواهید محل کار خود را در ساعات غیرفعال زیر نظر داشته باشید، ما به شما کمک می‌کنیم دوربین امنیتی لامپی مناسبی را پیدا کنید که مطابق با نیازهای شما باشد. 

دوربین اسفیورد Z336

  • مدل: سقفی
  • نوع اتصال: بیسیم – (WiFi)
  • منبع تغذیه: 220  ولت
  • رزولوشن: 2MP  HD
  • دمای کاری: -10^C~55
  • دید در شب: دارد – رنگی – مجهز به ال ای دی های مرئی warmlight
دوربین لامپی اسفیورد با قابلیت تعقیب سوژه

چرا؟ خوب، اولا، نصب آن آسان است. کافی است آن را در یک سرپیچ لامپ معمولی پیچ کنید، برنامه رایگان آن را دانلود کنید و برنامه را دنبال کنید تا به شبکه WiFi خود متصل شوید. اسفیورد تا چندی پیش دوربین های لامپی سری W را عرضه میکرد که به دلیل خارجی بودن سرورهایش با مشکل قطعی گاه و بیگاه روبرو بود اما در سری های Z به دلیل استفاده از سرورهای داخلی این موارد وجود ندارد.

 این دوربین تصویر 2 مگاپیکسلی را با وضوح بالا ارائه می دهد. این بدان معناست که شما به اندازه کافی جزئیات با کیفیت تصویر برای تشخیص چهره و سایر جزئیات هر کسی در خانه خود دریافت خواهید کرد. و دارای هشت LED مادون قرمز است، بنابراین شما حتی در تاریکی کامل نیز تصاویر واضحی خواهید داشت.

مجهز به فناوری ردیابی حرکت است که به آن امکان می دهد هر چیزی را در میدان دید خود به طور خودکار شناسایی و ردیابی کند (دارای یک حرکت 335 درجه و دامنه شیب 90 درجه). این می تواند هشدارهای تشخیص حرکت را به تلفن شما ارسال کند. شما همچنین یک زنگ هشدار و نور سفید دریافت می کنید که می توانید از آنها برای ترساندن مزاحمان استفاده کنید. و از ضبط ویدیوی 24 ساعته با کارت SD تا 128 گیگابایت (به طور جداگانه فروخته میشود) پشتیبانی می کند. دیگر امکانات جذاب این دوربین تعقیب سوژه در صورت خارج شدن او از محدوده دید است و این دوربین می تواند برای تحرک های انسان و دیگر اشیاء تمایز قائل شود تا در صورت شناسایی انسان برای صاحب خانه نوتیفیکیشن ارسال کند.

به طور خلاصه، این دوربین امنیتی لامپ تقریباً همه چیزهایی را که نیاز دارید و همه آنها با قیمت بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهد. البته توجه داشته باشید که ضد آب نیست و فقط با وای فای 2.4 گیگاهرتزی کار می کند: وای فای 5 گیگاهرتزی پشتیبانی نمی شود.

دوربین لامپی PTZ گردان مدل E28

  • یفیت 2 مگاپیکسلی و قابلیت 16x بزرکنمایی دیجیتالی
  • دوربین چرخشی 360 درجه ای سرپیچ لامپی
  • دارای انتقال تصویر محیط داخلی و یا در بستر اینترنت
  • دارای دید در شب رنکی با LED های نورانی
  • قابلیت صدای دو طرفه برای شنیدن صدای محیط و مکالمه با افراد در محیط
  • پشتیبانی از کارت حافظه تا 64 گیگابایت
دوربین سرپیچ لامپی گردشی

خیلی ها نوع نصب دوربین لامپی را به علت سهولت در نصب آن می پسندند، اما به دنبال دوربینی هستند که بیشتر دیده شود و به نوعی مانع از هر گونه قصد و نیت بد به مال و اموالشان شوند. دوربین لامپی E28 که شکل آن بیشتر شبیه دوربین های PTZ یا گردن است تا دوربین لامپی، خود دارای سرپیچ است و می توان آن را روی سرپیچ های سنتی نیز نصب کرد. یکی از قابلیت های ویژه این دوربین این است که سرپیچ آن هم می تواند روی دیوار نصب شود و هم به سقف آویزان گردد، که ما قبلا در دوربین لامپی دیگری ندیده بودیم.

این دوربین دارای دو نوع LED دید در شب است. نیمی از این LED ها از نوع IR هستند که نامحسوس است و دید سیاه سفیدی به دوربین میدهد و نیمی دیگر به صورت LED های نورانی می باشند که در صورت شناسایی حرکت روشن شده تا هم تصویر رنگی شود و هم هشدار به شخصی که وارد محیط شده داده شود.

کیفیت این دوربین لامپی 2 مگاپیکسلی است و در تصویر می توان تا 16X زوم دیجیتالی انجام داد. گردش به طرفین و بالا و پایین، صدای دو طرفه برای ارتباط زنده با محیط و انتقال تصویر رایگان از دیگر قابلیت های این دوربین جذاب می باشد. اما شاید بزرگترین عیب آن سرور خارجی است که به دلیل محدودیت های اتصال در ایران ممکن است ویدیوها همیشه متصل و بی مشکل نباشند.

دوربین لامپی V380 PRO

  • دوربین مداربسته بیسیم  آی پی 2 مگاپیکسلی
  • زاویه دید بسیار گسترده 360 درجه ای
  • قابلیت اضافه کردن کارت میکروSD تا 64 گیگابایت
  • قابلیت انتقال تصویر P2P بدون نیاز به آی پی ثابت
  • توانایی اتصال به تلفن همراه بدون نیاز به اینترنت در فواصل نزدیک
  • دارای LED جهت شباهت بیشتر با لامپ واقعی
  • صدای دو طرفه برای ضبط و پخش آن
دوربین لامپی چشم ماهی

این دوربین، لامپی ترین دوربین لامپی در جهان است که تا ابتدای سال 1401 بیشترین سهم بازار را نیز در این گروه دوربین ها از آن خود کرده بود. این دوربین از یک لنز عریض چشم ماهی بهره میبرد تا زاویه ای 360 درجه ای را پوشش دهد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دوربین این است که در صورتی که افراد به دقت به آن توجه نکنند متوجه ماهیت اصلی آن نخواهند شد. اما این دوربین نیز که سرورهایش در خارج از ایران است با مشکلات قطعی و وصلی ممتد روبرو شد تا استقبال از آن نیز کاهش یابد و شرکت های وارد کننده تضمینی بابت کارکرد آن به مشتریان ندهند.

دوربین لامپی V380 از رم میکرو SD تا ظرفیت 64 گیگابایت پشتیبانی میکند و این ظرفیت تقریبا برای ذخیره سازی تصویر تا دو هفته کفایت میکند. صدای دو طرفه از دیگر قابلیت های این دوربین است که صاحب خانه میتواند با افراد در محیط ارتباط دو طرفه داشته باشد. همانطور که گفته شد این دوربین لنز فوق عریضی دارد که مزیتش این است که هیچ نقطه ای خارج از دید این دوربین نیست اما عیبش آن است که جزئیات در این تصویر عریض خیلی گویا و بارز ذخیره نخواهد شد.

جمع بندی

دوربین لامپی یکی از انواع دوربین هایست که زیر مجموعه دوربین های بی سیم قرار میگیرد اما دارای منبع تغذیه داخلی است تا بتوان آن را مستقیما به سرپیچ 220 ولتی وصل کرد. دوربین لامپی نصب ساده ای دارد و راه اندازی آن بیشتر از 5 دقیقه به درازا نمی کشد. از این دوربین ها بیشتر برای اماکنی استفاده می کنند که با محدودیت نصب دوربین روبرو هستند. اما مشکل بزرگی که ایرانیان با آن دست و پنجه نرم میکنند عدم اتصال پایدار دوربین ها با سرور خود در خارج از ایران است که این محدودیت ها از طرف اپراتورهای داخلی ایجاد شده و باعث قطع و وصلی فراوان این دوربین های بیسیم گردیده است. به همین علت دوربین های لامپی که زمانی به دوربین های ارزان قیمت معروف بودند، الان دیگر ارزان نیستند و معدود شرکت هایی که توانستند سرور خود را به داخل بیاوردند به دلیل هزینه بالا و عدم رقیب، محصول را با برچسب قیمتی بالا عرضه میکنند تا مصرف کننده ایرانی در کنار فشار اقتصادی که از همه طرف به او تحمیل می شود این محصول را نیز با قیمتی فراتر از آن چیزی که باید باشد خرید کند!

نوشته قبلی
نوشته بعدی
2.7 3 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx