معایب تیغه کرکره برقی فولادی

اگر با انواع تیغه های کرکره برقی آشنا باشید احتمالا نام تیغه فولادی به گوشتان خورده است. تیغه های فولادی رقیب تیغه های آلومینیومی است که در گذشته قیمتی پایین تر از مدل های آلومینیومی را داشت ولی اکنون قیمتی برابر و حتی بیشتر از مدل های آلومینیومی دارد که می خواهیم بررسی کنیم که آیا خرید تیغه های فولادی به صرفه است؟ و چه کسانی می بایست از این تیغه ها استفاده کنند.

چرا استفاده از تیغه فولادی کرکره برقی به صرفه نیست؟

انواع تیغه های کرکره برقی

ارزش ذاتی فولاد گالوانیزه در برابر تیغه های آلومینیومی

اگر از قیمت فلزات آگاه باشید قطعا می دانید که آلومینیوم جزو فلزات گرانقیمت است و فلزات زیر مجموعه آهن را می توان جزو ارزانترین ها دانست. تیغه های فولادی گالوانیزه که بهینه شده اند تا در برابر فرسایش مقاوم شوند قیمتی به مراتب کمتر از آلومینیوم دارند و قیمت فلز خام این محصول مشتق آهن قابل مقایسه با جنس آلومینیوم نیست. پس از این نظر می توان استفاده از آلومینیوم را با ارزش تر دانست چرا که در صورت ضایعات شدن تیغه ها باز هم به عنوان ضایعات با ارزش محاسبه می شود.

قیمت کمتر تیغه های جنس آلومینیوم به نسبت فولادی

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم قیمت در حال حاضر اگر قیمت تیغه های فولادی گالوانیزه اگر بیشتر از نمونه های آلومینیومی نباشد قطعا کمتر از آن نیست و بر فرض محال ما اگر 20 درصد قیمت تیغه های فولادی را از بهترین مدل های آلومینیومی کمتر نیز بدانیم به علت وزن زیاد در متر مربع که حدود 9 تا 10 کیلوگرم است،(برای نمونه های آلومینیومی 4 تا 7 کیلوگرم می باشد) قیمت تمام شده کرکره برقی با تیغه فولادی بالاتر از تیغه های آلومینیومی می باشد. پس به لحاظ قیمتی نیز تیغه های گالوانیزه فولادی مغلوب نمونه های آلومینیومی خواهد شد.

تردید در کیفیت تیغه های فولادی

ظاهر زیبای تیغه آلومینیومی
ظاهر زیبای تیغه آلومینیومی

یکی از بهترین راه های بررسی کیفیت تیغه های آلومینیومی تخمین وزن هر متر مربع آن است که هر چقدر بالاتر باشد نشان از کیفیت بالاتر آن دارد. اما در تیغه های فولادی وزن تیغه به صورت پیش فرض بالا است و مصرف کننده باید اعتبار فروشنده را در نظر بگیرد. تولیدکنندگان برای تولید ورق های گالوانیزه می بایست مراحل پیچیده و درستی را پیش بگیرند و از ترکیب چندین مواد ورق گالوانیزه با کیفیت درست کنند، چرا که در صورت عدم مرغوبیت ورق گالوانیزه دیری نمیپاید که تیغه کرکره برقی شروع به زنگ زدن میکند و هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ استحکام پروژه را با مشکل روبرو می سازد. پس در این بخش سنجش کیفیت نمونه های آلومینیومی راحت و برای تیغه های فولادی سخت و یا ناممکن است.

هزینه خرید موتور قوی تر برای تیغه کرکره برقی فولادی

وزن زیاد تیغه های فولادی می طلبد که از موتورهای قوی تر نیز استفاده گردد تا جایی که در یک دهنه معمولی 3 در 3 نیز باید از موتورهای ساید استفاده گردد و در صورت استفاده از موتور توبلار ممکن است عمر مفید بالایی نداشته باشد. استفاده از موتور قوی تر هزینه بیشتری برای خریدار خواهد داشت که در نمونه آلومینیومی ما این هزینه را نداریم.

کرکره فولادی گالوانیزه برای چه اماکنی ضروری است؟

شاید سوال پیش بیاید که با این محدودیت هایی که تیغه های فولادی گالوانیزه دارد چرا و در چه اماکنی باید از این تیغه ها استفاده شود. پیشنهاد ما این است که برای اماکن حساس و امنیتی استفاده از تیغه های فولادی گالوانیزه می تواند امنیت بهتری به محیط بدهد. چرا که عبور از یک دیوار فولادی مستحکم چه به روش برش باشد و چه به روش ضربه بسیار سخت تر از تیغه هایی است که با آلومینیوم ساخته شده است. پس اگر فروشگاهی در مکانی قرار داشت که خطر سرقت همواره تهدیدش می کند می توان از تیغه های فولادی با کیفیت استفاده کرد که امنیت بالاتری داشته و متعاقبا قیمت بالاتری نیز دارد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
مهدی جمالی..گناباد
مهدی جمالی..گناباد
2 years ago

عالی بود مسلم جان

1
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx