راهنمای خرید بهترین دزدگیر منزل

این روزها مسئله امنیت با گسترش شهرنشینی به ویژه در شهرهای بزرگ اهمیتی بیش از پیش یافته است و تقریبا می توان گفت جایی از اماکن شهری مانند مجتمع ها و ساختمان های اداری، تجاری، آموزشی، ورزشی، تفریحی و مسکونی وجود ندارد که از داشتن سیستم های ایمنی نظارتی و حفاظتی مستثنی باشد. به خصوص در آپارتمان هایی که نزدیکی آن ها به یکدیگر کار ساکنین برای حفظ حریم خصوصی و فاصله گرفتن با همسایگان را سخت کرده و از طرفی عدم شناخت کامل نسبت به همسایه ها در داخل یا یک محله اعتماد بین اهالی را کاهش داده است. بنابراین لزوم استفاده از سیستم های امنیتی و دزدگیر بیش از گذشته قابل بررسی است. پیشنهاد ما استفاده از دزدگیر های مخصوص منازل است که شامل برند های گوناگون داخلی و خارجی می شود.

خرید بهترین دزدگیر منزل

بهترین سیستم دزدگیر منازل و امنیت ساختمان

مسئولیت ایجاد امنیت در یک ساختمان با هر نوع کاربری به طور کلی نیازمند مشارکت جمعی همه ساکنان است اما این مسئله منکر وجود سیستم امنیت اختصاصی برای هر واحد نمی شود. از بهترین راه حل ها برای تجهیز ساختمان مورد نظرمان نصب یک سیستم امنیت قوی و مورد اعتماد نظیر دستگاه دزدگیر اماکن است. البته این را باید بدانیم که انواع گوناگونی از این دزدگیر ها در بازار موجود است، اما هریک با توجه به قیمت و هماهنگی با مکان و درجه امنیت مورد نیاز قابلیت های منحصر به فردی دارند. بنابراین باید پیش از انتخاب دزدگیر این قابلیت ها را به طور دقیق شناسایی کنیم تا بعد از خرید پشیمان نشویم. در ادامه بهترین نوع سیستم های دزدگیر منازل یعنی سیستم سیم کارتخور را مورد بررسی قرار داده و با چند محصول از برند های مختلف تولید کننده آن آشنا میشویم.

دزدگیر سیم کارتی منزل

استفاده از دزدگیر های خط ثابت محدودیت هایی دارند که سعی شده در مدل های سیم کارتی برطرف شوند. به طوری که با اطمینان می توان گفت دزدگیر سیم کارتی منزل از بهترین سیستم های امنیت و حفاظت است. از کارایی و مزایای فراوانی که در این مدل دزدگیر وجود دارند، همین قابلیت سیم کارت خوردن را باید نام برد که خود به تنهایی امکانات دیگری را به دزدگیر اضافه می کند. از جمله ارسال پیامک، نصب اپلیکیشن و امکان قطع برق و تلفن به هنگام خطر که به صورت یک پیام هشدارآمیز به گوشی از طریق وای فای ارسال می گردد. به عنوان مثال اگر سارقی وارد ساختمان شده و با قطع تلفن و برق منزل، دزدگیر را از کار بیندازند چون وسیله مجهز به باطری داخلی با قابلیت شارژ بلند مدت است به هیچ وجه خاموش نشده و بلافاصله پیام هشدار را برای صاحب خانه ارسال می کند. در ادامه به شرح کلی امکانات و مزایای دزدگیر سیم کارتی منزل خواهیم پرداخت.

دزدگیر سیم کارتی منزل

بررسی ویژگی های دزدگیر سیم کارتی منازل

در این نوع دزدگیر ها جایی وجود دارد که سیم کارت داخل آن قرار می گیرد و با بروز هر نوع خطر، بلافاصله با برقراری تماس یا ارسال پیامک صاحب خانه را در جریان قرار می دهد و همچنین به صورت شبانه روزی گزارش هایی را به صورت پیامک برای او ارسال می کند. پس با خرید این سیستم می توانید مکان خود را هر جا که هستید کاملا تحت نظر داشته و کنترل کنید. چرا که مانند مدل هایی که صرفا با خط ثابت در ارتباط هستند محدود به حضور موقعیت خاصی نیستید و قطع و از کار انداختن آن نیز مثل قطع خط تلفن عملا امکان پذیر نیست.

بخش های مختلف تجهیزات یک دزدگیر سیم کارتی مانند سیستم کنترل مرکزی، آژیر، سنسور ها و … به صورت بی سیم (وایرلس) به هم متصل می شوند. به همین دلیل نسبت به سیستم دزدگیر شهری، سرعت عمل بالاتری داشته و برقراری ارتباط آن با صاحب منزل، با کیفیت تر، راحت تر و در شرایط بهتر صورت می گیرد. همچنین امکان برقراری ارتباط با پلیس را نیز در آن ها گنجانده شده است.

در داخل دزدگیر سیم کارتی منزل، از سیم کشی های پیچیده که یک نقطه ضعف اساسی می باشد، خبری نیست. چرا که با سیم کشی استاندار مخصوص امکان نصب آسانی داشته و از طرفی شرایط سارقان برای از کار انداختنش را سخت تر می کند. دزدگیر سیم کارتی منزل را می توان در هر نقطه از ساختمان نصب کرد و این به دلیل نداشتن محدودیت های است که پیش تر در مدل های خط تلفن ثابت ذکر شد.

امکان هوشمند سازی محیط نصب سیستم دزدگیر سیم کارتی امکان پذیر بوده و ارتباطی که میان دوربین های مداربسته، سنسور های حرارتی و نصب اعلام حریق بر دزدگیر سیم کارتی وجود دارد، کمک می کند همگی به صورت هم زمان عمل نمایند. مثلا در هنگام بروز آتش سوزی نیز، این دزدگیر اعلام خطر می کند و در صورت تجهیز بیشتر به سیستم های هوشمند مانند خانه هوشمند می تواند درب های اضطراری را نیز بلافاصله باز نماید یا به محض ورود افراد ناشناس و غیرمجاز به منزل با ارسال پیامک همه افرادی که شماره شان در سیستم ثبت شده را مطلع نماید.

معرفی 5 مدل از بهترین دزدگیر سیم کارتی منازل

برای همه شما خوانندگان گرامی به وضوح روشن است که اگر تدابیری برای امنیت و حفاظت از اماکن خود اتخاذ می کنید مؤثر و کارآمد واقع شوند، بسیاری از هزینه ها و خسارات احتمالی بخاطر حفاظت صحیح در ساختمان پیشگیری می شود. بنابراین اگر متناسب با اهمیت مکان مورد نظرمان، برای حفاظت و امنیت آن هزینه کنیم نتیجه بسیار ارزشمند و اقتصادی خواهد بود. ضمن اینکه ترجیحا بهتر است سیستم دزد گیر انتخابی تولید داخل بوده تا علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. از برند های معتبر ایرانی می توان به مدل های بتا، سایلکس، کلاسیک، فایروال، فایو استار، گپ و مدل خارجی پارادکس اشاره کرد که در ادامه با برخی از محصولات آن ها آشنا می شوید.

دزدگیر اماکن بتا مدل Z7-GSM با تلفن کننده سیم کارتی

دزدگیر منزل بتا مدل Z7-GSM از قابلیت های متنوعی برخوردار بوده از موارد زیادی منجمله هفت زون مجزا مانند زون اعلام حریق که در مواقع آتش سوزی کاربرد دارد، تلفن کننده سیم کارتی و خط ثابت، ارسال گزارش به تلفن همراه از طریق پیامک یا اپلیکشن پیام رسان، ارسال هشدار در صورت قطع بلندگو یا آژیر در صورت ورود سارق به منزل و دارای گارانتی معتبر یکساله از خود شرکت بتا است. که ما خرید آن را با توجه به قیمت مناسبش به شما مشتری گرامی پیشنهاد می کنیم.

دزدگیر اماکن کلاسیک مدل Z4 Ultra Pro

دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن کلاسیک Z4 Ultra یک سیستم مرکزی جامع و بی نقص می باشد که همین مسئله باعث گرانتر بودن آن نسبت به سیستم های مشابه از برند های دیگر است. این دستگاه با اتصال به یک سیستم نظارت مرکزی امکان کنترل مناسب در سازمان هایی با شعبه های متعدد را فراهم ساخته است. برای ساختمان های کوچک هم با توجه به امکان ست کردن 15 چشمی بیسیم و ریموت و همچنین 4 زوج امنیتی با قابلیت آدرس دهی امنیت آن را چندین برابر می کند. آلارم هوشمند از طریق آژیر خطر و یا پیامک برای صاحب خانه با برنامه موبایلی مخصوص اندروید و اپل که استعلام وضعیت دستگاه و برق شهر هم با همین برنامه صورت می گیرد.

دزدگیر اماکن سایلکس مدل +SG7

شرکت ایرانی سایلکس محصول جدید خود به نام +SG7 با قابلیت 5 زونه که هر زون قابلیت تعریف به 8 حالت مختلف را دارد به تازگی عرضه کرده است. از قابلیت های فوق العاده این محصول می توان به چندین مورد از جمله ۴ حافظه ادمین و ۱۰ حافظه ارتباطی با قابلیت ارسال پیامک فارسی و Call برای همه مخاطبین و قابلیت اعلام خطر از همین طریق، ثبت ۹۹ واقعه آخر به همراه زمان و تاریخ وقوع به همراه تنظیمات آن با اپلیکیشن مربوطه ، ۲۴ ثانیه پیام قابل ضبط به صورت ۱ تا ۴ پیام مجزا، تعریف سطح دسترسی برای کاربران ریموتی، امکان بی‌ صدا کردن آلارم و تک آژیر، امکان غیرفعال کردن موقت زون، ریموت و سنسور بی سیم، هشدار قطع برق و کم شدن میزان شارژ باطری، امکان نصب سنسور بی‌سیم 433.92MHz با قابلیت اعلام کاهش ولتاژ باطری اشاره کرد.

دزدگیر اماکن فایروال با تلفن كننده سیم کارتی F10

در هنگام خرید یک دزدگیر اماکن باید به امکانات سخت افزاری آن که به بالا رفتن امنیت در ساختمان کمک شایانی می کند توجه ویژه ای داشت. به عنوان مثال دزدگیر مدل F10 فایروال دارای منو و سخنگوی فارسی بوده که رابط کاربری آسانی برای خریداران این محصول به ارمغان می آورد. حافظه داخلی آن نیز قادر به ضبط 17 پیام جداگانه برای زون های بیسیم و با سیم است و همچنین 20 حافظه برای ریموت، 64 حافظه سنسور با شماره های اختصاصی، 22 حافظه تلفن، 10 حافظه پیامک، 10 حافظه تماس و 2 حافظه مخفی دارد. از ویژگی های این محصول می توان به اعلام شماره ریموت هنگام قفل و باز شدن از طریق پیامک، نمایش میزان آنتن دهی، وضعیت خط تلفن ثابت، نمایش دمای محیط، تاریخ و ساعت بر روی نمایشگر، کاهش سیم کشی تنها با 3 رشته سیم، خروجی آژیر و بلند گوی جداگانه ، کارکرد همزمان به صورت تلفن ثابت و سیم کارت، 2 دو عدد ریموت با 5 دکمه برد و ارسال کلیه گزارشات از طریق اپلیکیشن پیام رسان اشاره کرد.

ماژول ارتباطی پارادوکس مدل PCS250

به عنوان یک نمونه خارجی از بهترین دزدگیر های منازل می توان به مدل PCS250 شرکت کانادی پارادوکس اشاره کرد که در واقع یک ماژول ارتباطی است. این مدل قابلیت نصب دو سیمکارت با هم را دارد و می تواند از طریق SMS GMS و GPRS ارتباط برقرار کند. طراحی بدنه محصول به صورت فشرده و ظریفی می باشد که در صورت نبود نظارت بر پنل این امکان وجود دارد که به وسیله اس ام اس اطلاع رسانی نماید و به حالت آماده به کار یا مسلح و یا غیر مسلح در آید. به علاوه می تواند با  ضبط پیام های صوتی، گزارش هشدار را به 8 شماره تلفن ثابت یا 16 شماره تلفن ثابت ارسال کند. نصب این ماژول ارتباطی با اتصال ردیفی چهار سیمه انجام می گیرد. گفتنی است این ماژول ارتباطی پارادوکس می تواند سوییچ هشدار اخلال فیزیکی را نیز ساپورت کند و امکان نصب میله آنتن به وسیله افزونه آنتن به صورت اختیاری نیز وجود دارد. همچنین پیام ها را به وسیله رمز گذاری 128 بیتی و 256 بیتی محفاظت می کند.

در ادامه با چند نمونه محصول دزدگیر با قابلیت ارتباط با تلفن ثابت از همین برند ها آشنا خواهید شد. ممکن است برای شما تهیه دزدگیر سیم کارتی هزینه بالاتری داشته باشید بنابراین می توانید از دزدگیر هایی با تلفن کننده ثابت که اقتصادی تر از نوع سیم کارتی هستند استفاده نمایید.

مرکز دزدگیر بتا و تلفن کننده خط ثابت Z7-Line

دزدگیر بتا مدل Z7-Line همراه با تلفن کننده خط ثابت دارای 7 زون از جمله یک زون 24 ساعته، دارای دو زون بیسیم و یک زون تشخیص دود در مواقع آتش سوزی است. همچنین دارای تلفن کننده خط ثابت که امکان ارسال گزارش و کنترل به سیستم می دهد.

دزدگیر اماکن سایلکس مدل PD14

اگر به دنبال یک محصول دزدگیر با قیمت معقول تر نسبت به نمونه های خارجی می گردید خرید یک دستگاه سایلکس مدل PD14 با مشخصات و کیفیت عالی که دارد بسیار منطقی است. سیستم این دستگاه با قابلیت هایی مثل ریموت تا فرکانس 315 هرتز و مجهز بودن به سیستم تلفن کننده با خط ثابت است. این محصول امکان ضبط پیام به مدت 15 ثانیه را دارد. دارای 4 زون امنیتی مختلف و گارانتی 2 ساله شرکتی تبدیل به یک محصول مطلوب برای خرید و نصب در اماکن مسکونی شده است.

دزدگیر اماکن فایروال با تلفن كننده بیست حافظه F7

دزدگیر اماکن FireWall با تلفن کننده ثابت F7، دارای 4 عدد زون سیمی و 3 عدد زون کنترل از راه دور بی سیم و بیست حافظه داخلی جهت ذخیره سازی شماره دارد. و می تواند ضبط صدا و ذخیره پیام را به خوبی انجام دهد. با خرید این محصول از یک سال گارانتی آن نیز بهره مند خواهید شد.

کنسول بی سیم پارادوکس سری ماژلان MG6250

کنسول دزدگیر PARADOX سری MAGELLAN با نام تجاری MG6250 به صورت بی سیم کار می کند و 64 زون و 2 پارتیشن مجزا دارد. قابلیت ارتباط از طریق GSM, GPR, SMS گارانتی 24 ماهه آن را از دیگر محصولات برند های دیگر بخصوص برند های خارجی در ایران متمایز ساخته است.

جمع بندی نهایی

حفاظت و امنیت از جمله مواردی است که  به شدت از هزینه ها و خسارات مادی و معنوی جلوگیری می کند پس بهتر است قبل از آن که به تحمل وقایع ناگوار دچار شویم از وقوع آن ها پیشگیری کنیم. ما در این مطلب سعی کردیم مزایای دزدگیر سیم کارتی منزل را برای شما عزیزان شرح دهیم. اما به عنوان نکته نهایی باید اضافه کنیم، دزدگیر های سیم کارتی تنوع بالایی دارند و به نسبت سایر دزدگیر ها از قیمت بالاتری برخوردارند که به کیفیت و مرغوبیت آن ها می ارزد. از طرفی دزدگیر سیم کارتی گارانتی طولانی مدتی داشته تا وسیله ای که خریداری می کنیم از کارکرد بلند مدت آن اطمینان داشته باشیم. پیشنهاد ما به شما مشتری گرامی خرید این محصول از شرکت های تولید کننده داخلی است که انصافا چیزی  کمتر از نمونه های خارجی مشابه در کشور چه به لحاظ ظاهری و چه از نظر فنی ندارد. در نتیجه خریداری یک سیستم دزدگیر تولید داخل واقعا به نفعتان خواهد بود. 

نوشته قبلی
نوشته بعدی
3.5 2 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx