چرا باید قفل درب ورودی را به بروز کرد؟              

چرا باید قفل درب ورودی به روز باشد ؟

قفل درب ورودی در حفظ امنیت خانه نقش مهمی دارد. امروزه قفل های ساختمانی در انواع بسیاری از جمله قفل پشتی شب بندی، قفل الکترونیکی یا برقی، قفل دکمه ای، قفل درب ورودی ساختمان، قفل درب های داخل ساختمان، قفل درب سرویس، قفل برقی مگنت و… تولید و به دست مشتریان می رسند. هر کدام از این قفل ها عملکرد مخصوص به خود را دارند و به منظور تامین امنیت و جلوگیری از سرقت مورد استفاده قرار می گیرند. این قفل ها روز به روز پیشرفته تر شده و کارایی های آنها همواره ارتقاء می یابد. با این وصف، تعویض قفل درب ورودی و به روز کردن آن امری مهم تلقی می شود و همگان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. اما دلایل اصلی ما برای تعویض و بروز کردن قفل درب ورودی چیست؟ ما در ادامه بر آنیم تا به بررسی چند دلیل مهم برای این امر بپردازیم و در نهایت نکاتی را درباره تعویض قفل درب ورودی به کاربران عرض می کنیم.

قفل درب ورودی

ارتقاء امنیت

اولین و یا شاید مهمترین مسئله ای که در تعویض قفل درب ورودی اهمیت دارد، ارتقاء امنیت است. همانطور که پیشتر اشاره شد، قفل برقی درب که به تازگی در بازار عرضه شده اند، امنیت محل را به کمک روش هایی نوین بالا می برند. به طور مثال قفل های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی و کارتی که از امن ترین و جدید ترین قفل ها برای درب های ضد سرقت به شمار می روند، دارای زنگ هشداری هستند که در هنگام دریافت اثر انگشت و کارت اشتباه به صدا در می آید.

خراب شدن قفل های زنجیری به علت قطعات بیشتر

قفل های زنجیری که تقریبا همه ما با آنها آشنایی داریم، انواعی از قفل های قدیمی هستند که در حال حاضر خرید آنها پیشنهاد نمی شود. قفل های زنجیری از قطعات بیشتری نسبت به سایر قفل های جدید موجود در بازار تشکیل شده اند و با گذر زمان، زودتر کارایی خود را از دست می دهند. قفل های درب ورودی مدرن با اینکه به راحتی نصب می شوند و از قطعات کمتری برخوردار هستند، ولی همچنان عملکرد بسیار خوبی در حفظ و ارتقاء امنیت خانه نسبت به قفل های زنجیری سنتی دارند. در ساخت و طراحی قفل های درب ورودی جدید از متریال با کیفیت و روش های نوینی استفاده شده است تا این قفل ها در کنار کاربری ساده، طول عمر بالایی داشته باشند.

سازگاری بیشتر با دستگاه های کنترل تردد

یکی دیگر از تجهیزاتی که امروزه در بسیاری از شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی به منظور بالا بردن امنیت و نیز کنترل تردد افراد به کار می رود، دستگاه کنترل تردد یا اکسس کنترل نام دارد. علاوه بر سازمان ها و شرکت ها، دستگاه های کنترل تردد کاربرد فراوانی در ورودی های ساختمان ها دارند. اکسس کنترل ها در کنار قفل های درب ورودی ترکیبی استثنایی برای جلوگیری از سرقت و ارتقاء امنیت هر آپارتمانی محسوب می شوند. قفل های برقی به روز و مدرن سازگاری بیشتری با دستگاه های کنترل تردد در مقابل نمونه های قدیمی دارند و با گذشت زمان، کمتر دچار اختلال و خرابی می شوند.

چه زمانی برای تعویض و به روز کردن قفل درب ورودی مناسب است؟

اکثر مشتریان از زمان مناسب تعویض و به روز کردن قفل درب ورودی خود آگاهی کاملی ندارند و سالیان سال از قفل های قدیمی استفاده می کنند. به طبع هر قفلی طول عمر مشخصی دارد و با گذشت زمان از کارایی های آن کاسته می شود. با نظر به این موضوع، اطلاع پیدا کردن از زمان مناسب تعویض و به روز کردن قفل درب ورودی امری ضروری است. در ادامه بهترین زمان ها برای بروز کردن قفل درب ورودی را بیان کرده ایم:

  • وقتی قفل قبلی خراب شده و تعمیر آن برای ما به صرفه نیست.
  • هنگامی که افراد غیر مجاز دسترسی به محل سکونت ما را دارند.
  • زمانی که قفل درب بسیار قدیمی است و سارقان به راحتی قادر به باز کردن آن هستند.
  • وقتی که قفل درب با سایر عناصر محیط تطابق ندارد و در زیبایی محیط اثر منفی می گذارد.
  • هنگامی که از ساختمان سرقت شده و قفل قبلی پاسخگوی نیاز های ما نمی باشد.

تعویض قفل زنجیری با قفل برقی

نکات مهم در تعویض قفل درب ورودی

برای تعویض قفل درب ورودی می بایست به نکات مهمی توجه کنیم تا در آینده قفل ما در آینده دچار اختلالی نشود. اولین نکته در هنگام تعویض قفل درب ورودی، اطمینان حاصل کردن از کیفیت مطلوب و مقاومت بالای آن است. قفل درب ورودی خریداری شده باید از استاندارد های تعیین شده و کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا در شرایط مختلف استحکام خوبی از خود نشان دهد. در زمان تعویض قفل درب ورودی پیشنهاد می شود تا از اعمال فشار بیش از اندازه خودداری کرده تا آسیبی به بخش های مختلف آن وارد نشود. همچنین موارد قابل توجهی که در هنگام خرید قفل درب ورودی می بایست مد نظر قرار گیرند عبارت اند از ضخامت درب، طول شفت، چوبی یا فلزی بودن درب، دست راست یا چپ بودن درب و… . در حال حاضر قفل های درب ورودی در انواع ایرانی، ترکیه ای و چینی به فروش می رسند که هر کدام از لحاظ کارایی و کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند. در این میان، انتخاب و خرید قفل های درب ورودی ساخت ایران و ترکیه از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و کمتر دچار خرابی می شوند.

توصیه نهایی درباره تعویض و به روز کردن قفل درب ورودی

همانطور که در این مقاله ذکر شد، تعویض و به روز کردن قفل درب ورودی مسئله ای پر اهمیت بوده و رابطه مستقیم با درجه امنیت ساختمان دارد. ما در این متن مهم ترین دلایل به روز کردن قفل درب ورودی را خدمت کاربران یاد آور شدیم و نکاتی را حول تعویض این تجهیزات ضروری ذکر کردیم. در نهایت توصیه ما به مشتریان و خوانندگان این است که در صورت عدم آگاهی از نحوه صحیح تعویض قفل درب ورودی، این امر را به متخصصان ساختمانی واگذار نمایند تا احتمال بروز خرابی در این قفل ها به کمترین میزان کاهش پیدا کند.

 

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx