فناوری فشرده سازی H265+ راهی برای نجات هارد دوربین مداربسته

پس از بوجود آمدن سیستمهای نظارتی و استفاده از دوربین مداربسته برای اماکن بزرگ همواره یکی از دغدغه های آنها تامین سخت افزار ذخیره سازی تصاویر ضبط شده بوده که هم تصاویر با کیفیت معقول ذخیره گردد و هم زمان طولانی تری را داشته باشند. سیستم فشرده سازی سنتی در دوربین های مداربسته H.264 بود که هم اکنون نیز در بسیاری از دی وی آر های تولیدی از آن استفاده می شود. اما در پروژه های بزرگ این نوع فشرده سازی تصاویر جوابگو نبوده و یا مستلزم صرف هزینه هنگفت و اختصاص فضای زیادی برای جایگیری سخت افزار مورد نیاز می باشد. اما شرکتهای بزرگ سازنده دوربین مداربسته مانند داهوا، هایک ویژن و های ویژن در برخی از محصولات بالا رده دوربین تحت شبکه و آنالوگ خود از بالاترین تکنولوژی فشرده سازی استفاده کرده اند تا استفاده از حافظه هارد دیسک را به حداقل ممکن برسانند.

فرق تکنولوژی فشرده سازی H.264, H264+ , H.265 و H.265+ چیست؟

بدون هیچ تاملی بزرگترین فرق این تکنولوژی های فشرده سازی در دوربین مداربسته زمان طولانی تر ضبط تصاویر با سخت افزار مشابه می باشد. فشرده سازی H.265+ آنقدری متفاوت است که در یک پروژه معمولی به صرفه آن است که از دی وی آری با تکنولوژی فشرده سازی H265+ خریداری شود تا ظرفیت هارد دیسک افزایش یابد. بگذارید مثالی بزنیم تا تفاوت این نوع فشرده سازی را با ورژن های پایینترش درک نمایید.

فرض کنید در یک پروژه کوچک از 8 دوربین مداربسته دو مگاپیکسلی استفاده می کنید و از یک NVR و یا دی وی آر با تکنولوژی H.264 استفاده می کنید، برای ذخیره یک ماه تصاویر بدون وقفه شما به 10 ترابایت هارد دیسک نیاز دارید. جالب اینکه بسیاری از دستگاههای ضبط کننده این میزان هارد دیسک را ساپورت نمی کنند و مورد دیگر این است که اگر از این میزان هارد دیسک هم پشتیبانی نمایند شما می بایست حدود 330 دلار بابت تامین این هاردها بپردازید.

حال اگر شما در همین پروژه از دستگاه ضبط کننده دیجیتال با پشتیبانی از فناوری فشرده سازی H.265+ استفاده کنید با همان شرایط مورد قبل تنها به 2ترابایت هارد نیاز خواهید داشت که این میزان یک پنجم تکنولوژی H.264 می باشد. مورد دوم این است که هزینه تامین هارد دیسک نیز بسیار کاهش یافته و حدود 65 دلار خواهد شد. در صورتی که هزینه تهیه دستگاههایی با تکنولوژی فشرده سازی H.265+ تقریبا دو برابر تکنولوژی H.264 میباشد.

مزایای تکنولوژی H.264+ در یک نگاه

  • کاهش استفاده از هارد دیسک و فشرده سازی محسوس تصاویر
  • افزایش کیفیت و کاهش نویز در تصاویر ذخیره سازی
  • کاهش استفاده از پهنای باند
  • پشتیبانی از دوربین های 4K
  • بهبود ذخیره تصاویر در دید شب و همچنین WDR
  • افزایش فریم فریم ها می باشد.

ویدیویی از مزایای تکنولوژی فشرده سازی H.265+ 

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx