معرفی دستگاه کنترل دسترسی

اکسس کنترل Access Control

دستگاه های کنترل دسترسی یکی دیگر از انواع محصولات کنترل تردد به شمار می روند. با استفاده از این دستگاه می توانید رفت و آمد افراد از ساختمان را کنترل کنید و یا به آن ها اجازه ورود بدهید. به این ترتیب که هویت یک فرد را برای دستگاه تعریف می کنید و پس از آن با تشخیص صلاحیت ورود فرد به مجموعه توسط دستگاه، اجازه عبور برای وی صادر می شود. این اجازه می تواند در برخی از موارد با باز شدن قفل برقی درب ورودی هم همراه باشد. دستگاه اکسس کنترل شباهت زیادی به دستگاه حضور و غیاب دارد و ساختار اصلی آن ها یکی است.

تفاوت مهمی که این دو دستگاه دارند در این است که دستگاه حضور و غیاب از نرم افزار قدرتمند تری برخوردار است. به این معنا که قادر است ثبت ورود و خروج افراد را با برنامه های تعیین حقوق و مزایا، مرخصی ها، پاداش ها و اضافه کاری ها ترکیب کرده و در پایان ماه این اعداد را محاسبه کند. این خصوصیت مهم اصلی ترین دلیل تفاوت قیمت دستگاه کنترل دسترسی با حضور و غیاب است. به طور کلی کارکرد سیستم کنترل دسترسی هم به همین شکل است و شما می توانید اطلاعات مربوط به آن را از طریق یک کابل و اتصال آن به کامپیوتر شخصی خود دریافت کنید و یا اینکه از یک هارد یا حافظه جانبی برای انتقال اطلاعات استفاده کنید. از مهمترین برند ها در این زمینه می توان به دستگاه اکسس کنترل ZKT، اکسس کنترل بتا و اکسس کنترل سیماران در ادامه این مطلب به معرفی روش هایی می پردازیم که دستگاه های کنترل دسترسی با استفاده از آن ها می توانند ورود و خروج افراد را کنترل کنند:

ابزار های تشخیص هویت در سیستم کنترل دسترسی

مهمترین روش تشخیص هویت استفاده از رمز عبور برای دستگاه می باشد. برای استفاده از این روش ساده و کاربردی یک رمز عبور برای دستگاه تعریف می شود و افرادی که مجاز به تردد هستند، با وارد کردن رمز عبور می توانند وارد ساختمان شوند. دستگاه های کنترل دسترسی پیچیده تر می توانند چند رمز عبور داشته باشند تا مثلا اگر دستگاه را برای ساختمانی با چند واحد استفاده می کنید، امنیت بالاتر آن، فقط اجازه ورود افراد هر واحد را صادر می کند و برای مجموعه مفیدتر خواهد بود.

روش دیگر به کار بردن کارت تردد است. دستگاه هایی که قابلیت تشخیص کارت را دارند، با تعدادی کارت عرضه می شوند که امکان تعریف هر کدام از آن ها برای هرکدام از افراد حاضر در ساختمان وجود دارد. با نزدیک کردن کارت و احراز هویت، تردد ممکن خواهد شد. البته امکان حذف کارت های گم شده یا مفقود شده از مجموعه هم وجود دارد.

دستگاه کارتخوان کنترل دسترسی
دستگاه کارتخوان کنترل دسترسی

از دیگر قابلیت های این دستگاه امکان تشخیص الگوی چهره آن ها بر اساس اسکلت کلی صورت است که دقت بالای آن باعث بالاتر بودن قیمت دستگاه کنترل دسترسی است. یکی دیگر از سیستم های تشخیص هویت دستگاه کنترل دسترسی اثر انگشتی است که بالاترین میزان امنیت را فراهم می کند و برای ورودی اکثر شرکت ها از آن استفاده می شود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx