بهترین دستگاه حضور غیاب

دستگاه حضور و غیاب یکی از اولین تجهیزاتی است که نیاز یک شرکت حتی در اندازه کوچک می باشد تا از طریق آن بتوان زمان ورود  خروج کارمندان را ثبت نمود. ثبت دقیق این ساعات باعث می شود که کارفرما بتواند حقوقی مطابق با ساعات کاری کارمندانش پرداخت نماید تا نه حقی از کارمند اجحاف شود و نه کم کاری و بی انضباطی کارمندان باعث لطمه خودن کارفرما گردد. از این روست که دستگاه های ثبت تردد اهمیت بالایی پیدا میکند.

چه دستگاه حضور غیابی مناسب است

به لحاظ کارشناسی ابتدا باید تعداد کارمندان و انتظار از دستگاه حضور و غیاب را بدانیم. تا بر اساس آن بتوانیم بهترین پشنهاد را ارائه کنیم. اما اگر بخواهیم دستگاه های حضور و غیاب را گروه بندی کنیم و آنها را به اماکنی اختصاص دهیم به گروهبندی زیر خواهیم رسید.

دستگاه حضور غیاب ارزان برای اماکن کوچک

 اگر آن را برای یک مجموعه ی کوچک که زیر 20 کارمند دارد بخواهیم میتوانیم از ارزان ترین دستگاه های حضور و غیاب نیز استفاده کنیم. این دستگاه ها حتی می توانند موبایل محور باشند و ورود و خروج کارکنان به وسیله تلفن همراهشان انجام پذیرد. اما دستگاه هایی اثر انگشتی ساده که در محیط شرکت نصب می شوند و با اثر انگشت ورود و خروج کارمندان را ثبت میکنند نیز می توان در این دسته قرار داد. یک خصوصیت مشترک این دسته در نرم افزار حقوق دستمزد است که به نسبت دیگر گروه ها امکانات و شیفت بندی کمتری دارد و نمی توان انتظار بالایی از آن داشت. 

برخی از فروشندگان نرم افزارهای کامل حضور و غیابی دارند که به صورت جداگانه آن را می فروشند و این نرم افزار ها معمولا با همه ی سخت افزار های آن شرکت سازگاری مناسبی خواهد داشت. در ادامه چندین مدل محصول از همین گروه معرفی خواهد شد.

دستگاه حضور و غیاب دینگ مدل Infinity

یکی از محصولات اقتصادی و هیجان برانگیز با ایده های جدید همین محصول دینگ است که محصولی در اندازه کوچک بوده که به گفته سازنده برای مجموعه های تا 100 کارمند مناسب می باشد. ولی با توجه به امکانات و جای کار داشتنش ما این محصول را برای اماکن کوچک پیشنهاد میکنیم. نرم افزار این محصول آنلاینبوده و به محض ورود و خروج کارمند ثبت انجام می ش.د. راه اندازی ساده و محیط نرم افزاری ساده از ویژگی های مثبت این دستگاه می باشد.

حضور و غیاب برای مجموعه های نه چندان بزرگ

خیلی از فروشگاه ها و شرکت ها را میتوان در این گروه قرار داد. مجموعه هایی که بین 20 تا 100 نفر پرسنل دارند و کنترل حضور و غیاب آنها بدون دستگاه قابل تصور نیست. اینجاست که برخی دچار اشتباه می شوند و به دلایل مالی سراغ ارزانترین محصولات حضور و غیاب میروند و در نهایت دیری نمیپاید که مجبور میشوند خرید دوباره ای انجام داده و دستگاه بهتری خریداری کنند. خوشبختانه کالا در این رده فراوان است و دست مصرف کننده در انتخاب یک کالای مناسب کاملا باز است. دستگاههای حضور و غیاب در این رده قابلیت تشخیص کارت، اثر انگشت و چهره را دارند که هر کدام می تواند الگوریتم های مختلفی را برای تشخیص سریعتر مخاطب داشته باشند و معمولا همین مورد است که باعث می شود قیمت کالا ها در این رده با هم متفاوت باشد.

در سری جدید محصولات حضور و غیاب قابلیت تشخیص چهره آنقدر ارتقا یافته که چهره افراد حتی با ماسک نیز قابل تشخیص است و دستگاه می تواند ورود و خروج شخص را ثبت کند. در تایید بروز بودن این دستگاه ها این را باید اضافه کنیم که شرکت اپل قابلیت تشخیص چهره با ماسک را نیز به تازگی روی IOS گوشی هایش اضافه کرد.

نرم افزار کاربرده شده در این محصولات بسیار کامل است و معمولا کاملترین نرم افزاری است که از سوی شرکت وارد کننده یا سازنده حضور و غیاب ارائه می شود. در ادامه چندین محصول از این گروه معرفی خواهد شد.

سیستم حضور و غیاب برای مجموعه های بزرگ

منظور از مجموعه ی بزرگ، کارخانه ها و شرکت هایی هستند که پرسنلی بیش از 100 نفر دارند. یکی از معیارهای این شرکت ها سهولت و سریع بودن مراحل تشخیص هویت افراد است تا هنگام ورود و خروج شاهد ترافیک و به ریختگی نظم محیط نشوند. بهترین دستگاه های حضور غیاب برای این شرکت ها دوربین هایی هستند که بهینه شده اند تا به سرعت چهره را با ماسک و بی ماسک دیتکت کرده و در کسری از ثانیه ورود و خروج  را ثبت نمایند. این در رده ایده العال است اما همچنان مجموعه هایی هم هستند که از سیستم های اثر انگشتی استفاده میکنند و این نوع ثبت را مطمئن ترین راه حضور و غیاب می دانند!

نرم افزارهایی که شرکتهای بزرگ برای دستگاه حضور و غیابشان استفاده میکنند یا کاملترین نرم افزار فروشنده دستگاه است یا  خود با کمک تیم نرم افزاری داخلی برنامه ای اختصاصی که کاملا برای آن شرکت شخصی سازی شده است نوشته و از آن استفاده میکنند. در ادامه چند مدل از بهترین دستگاههای حضور و غیاب این رده را می بینیم.

حضور و غیاب فوق امنیتی

اماکن نظامی، امنیتی و اطلاعاتی می بایست بجز ثبت تردد افراد، تایید هویت بسیار سختگیرانه ای داشته باشند. تایید هویت در این گونه مجموعه ها یا به صورت چندگانه انجام می پذیرد یا از مطمئن ترین راه ها استفاده میشود. در روش های چندگانه وارد کردن کد، اثر انگشت و تشخیص چهره می تواند به صورت یکجا انجام شود و اگر در هر یک از اینها مشکلی پیش آید هویت تایید نشده و هیچ ثبتی انجام نمی پذیرد. در مدل تشخیص مطمئن معمولا از دستگاه های تشخیص قرنیه چشم و یا تشخیص کف دو دست استفاده میشود که در صد خطایی نزدیک 0 دارد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx