ایده های جالب آرام بند درب سبک 

آرام بند درب قطعه ای است که باعث می شود پس از عبور، درب آرام بسته شده و باز نماند. در بسیاری از اماکن درب هایی سبک وجود دارند که امکان استفاده از آرام بند های مرسومی که در بازار وجود دارد ممکن نیست و آرامبندی نیاز است که برای سبک قابل استفاده باشد. خوشبختانه شرکت های گوناگونی ایده های جالبی را برای این گونه درب ها طراحی کرده اند که در ادامه به معرفی این محصولات می پردازیم.

آرام بند نخ دار

آرام بند نخ دار

یکی از جالبترین ایده هایی که برای بستن اتوماتیک درب سبک استفاده از سیستمی مثل جمع کن جاروبرقی بوده که حالا رسما معرفی شده و کارکرد موفقی دارد. به گفته سازنده این محصول را می توان روی درب چوبی و فلزی، درب های رو به بیرون یا داخل و درب های ضد حریق نصب کرد. این آرام بند تست 50000 هزار بار کارد را به صورت موفق گذرانده اما با این حال برای درب هایی که تردد بسیار زیاد از آن انجام می شود توصیه نمی شود. متاسفانه  این محصول هنوز در بازار ایران موجود نیست و قیمت جهانی آن 20 دلار می باشد.

آرام بند تک سرعته

آرام بند تک سرعته

یک محصول دیگر که به واسطه فنر داخلی با یک سرعت ثابت درب را می بندد. این قطعه کوچک که بزرگترین ویژگی اش راحتی در نصب است برای درب های سبک کاربرد دارد. جنس این آرام بند از آلومینیوم است ابعادی به اندازه 23 در 14 در 3 سانتیمتر دارد. تنظیم نمودن قدرت فنر این محصول بسیار ساده است و برای درب های چوبی، فلزی و درب های ضد حریق قابل استفاده می باشد. خوشبختانه این مدل را می توان در بازار ایران یافت اما مشکلش این است که قیمت این محصول در مقابل آرام بند های سبک روتین بازار اصلا به صرفه نیست. قیمت جهانی این نوع آرامبند 27 دلار می باشد.

آرام بندی بادی 

آرام بند بادی

این محصول هم یکی از ایده های جالب در برای قطعه ای است که کارش بستن درب می باشد. یک قطعه پیستون شکل که شفتی از آن خارج شده و تا درب قادر باشد تا 90 درجه باز گردد. پس از آن این آرام بند کوچک درب را با سرعتی که قابل تنظیم نیز می باشد می بندد.این محصول را نیز می توان روی درب های چوبی و فلزی سبک نصب نمود. به دلیل اینکه این محصول به دست ما نرسیده امکانش وجود نداشت تا تست کنیم آیا درون آن فنر کار شده و یا واقعا از قدرت هوا برای بستن درب استفاده میکند. در هر صورت این محصول با قیمت 9 دلار ارزانترن آرام بندی بود که تا کنون یافتیم.

آرام بند پرایم لاین

آرام بند پرایم لاین

ویژگی اصلی تمام این آرام بند ها در راحتی نصب است که این مدل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بخش اصلی این آرام بند روی چارچوب عمودی درب نصب شده  و بخش دیگر آن روی خود درب قرار می گیرد. این آرام بند نیز به مانند دیگر مدلهای معرفی شده تک سرعته و برای درهای سبک چوبی و فلزی معرفی شده و آن را می توان در بالا یا پایین درب و هر جایی که راحت بودید نصب کنید. این محصول در کارخانه تست 500 هزار بار کارکرد بدون نقص را گذرانده و می توان برای درب های پرتردد نیز نصب نمود. این محصول تست مقاومت عالی ای در مقابل اکسیدان، خوردگی، زنگ زدگی، سایش و آب خوردگی از خود نشان داده و با قیمت 29 دلار در بازار جهانی قابل خریداری می باشد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx