معرفی دستگاه تلفن کننده دزدگیر اماکن

تلفن کننده دزگیر منزل

یکی از اصلی ترین اجزای سازنده دزدگیر اماکن، دستگاه تلفن کننده آن است. عملکرد این محصول برای کنترل سیستم دزدگیر منزل بسیار ضروری به نظر می رسد. با دریافت پیام خطر توسط مرکز کنترل، این پیام از طریق دستگاه تلفن کننده، با شماره تلفنی که از پیش برای آن تعریف شده است تماس می گیرد و پیغام خطر را اطلاع می دهد. شما در هر جایی که باشید با دریافت این پیام از بروز خطر در ساختمان آگاه می شوید. برای این منظور در حال حاظر دو نوع دستگاه تلفن کننده موجود می باشد: تلفن کننده معمولی و سیمکارتی. هر کدام از این دستگاه ها در شرایط خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند و برای استفاده از آن ها باید به موقعیت و شرایط خود توجه کنید. در ادامه این دو دستگاه را معرفی می کنیم:

تلفن کننده دزگیر اماکن

تلفن کننده معمولی دزدگیر اماکن

عملکرد دستگاه تلفن کننده معمولی به این شکل است که یک شماره تلفن برای این دستگاه تعریف می کنید. با بروز هر گونه خطر در ساختمان این دستگاه با شماره تلفن مربوطه تماس می گیرد و شما را در جریان قرار می دهد. این پیام می تواند به شکل یک آژیر و یا پیامی از پیش تعریف شده باشد. شما می توانید پیغام مورد نظر خود را ضبط کرده و بر روی دستگاه قرار دهید تا به جای آژیر و در هنگام خطر برای شما پخش شود.
ایراد مشخصی که در مورد این نوع تلفن کننده وجود دارد این است که در صورت بروز هر گونه ایراد در خط تلفن یا قطع شدن آن، دستگاه تلفن کننده هم بی استفاده می ماند. مورد دیگر اینکه امکان فعال و غیر فعال شدن از راه دور برای آن ها وجود ندارد.

تلفن کننده سیم کارتی دزدگیر اماکن

دستگاه تلفن کننده سیم کارتی می تواند در کنار خط تلفن ثابت از یک سیم کارت هم استفاده کند. این دو نوع سیستم باعث می شود که در صورت قطع شدن دستگاه دیگر، تمام مجموعه دچار مشکل نشود. ویژگی مهم و جالب توجه این سیستم این است که شما می توانید با استفاده از آن سیستم را از راه دور خاموش یا روشن کنید. فعال یا غیر فعال بودن سیستم این خاصیت را دارد که از بروز آلارم های ناخواسته و خطا جلوگیری کند. فعال یا غیر فعال کردن دستگاه تلفن کننده از راه دور می تواند در زمان هایی مفید واقع شود که برای مثال در منزل حضور ندارید، در سفر و یا… هستید و روشن یا خاموش کردن دستگاه را فراموش کردید. می توانید به سادگی از راه دور آن را خاموش یا روشن نمایید. این روشن و خاموش کردن می تواند توسط یک اپلیکیشن که بر روی تلفن همراه خود نصب کرده اید و یا ارسال یک پیامک اجرا شود.

علاوه بر آن می توانید با استفاده از تلفن کننده سیم کارتی دزدگیر منزل چند رله آزاد هم در اختیار داشته باشید. با استفاده از آن می توانید به وسیله اپلیکیشنی که بر روی گوشی خود نصب کرده اید، رله های آزاد را به کار برید. برای مثال می توان آن را به سیستم سرمایش یا گرمایش منزل، خاموش و روشن کردن روشنایی و یا هر مورد دیگری (شبیه با خانه هوشمند) استفاده کنید. گفتنی است این نوع دستگاه می تواند باعث بالا تر رفتن قیمت دزدگیر منزل شود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx