دوربین سیم کارتی یا دوربین بیسیم با مودم سیم کارتی

خیلی از مشتریان دوربین های بیسیم که قصدشان دریافت تصاویر از راه دور است نمی دانند بین دوربین سیم کارتی و یا دوربین بیسیم با مودم سیم کارتی کدام مدل را انتخاب کنند و ممکن است انتخابی انجام دهند که در آینده بابت آن خود را سرزنش کنند. ما در این مطلب می خواهیم هر دو نوع دوربین را بررسی کرده و معایب و مزایا آنها را بازگو کنیم تا با چشمان باز آن محصولی که بهتر است را انتخاب نمایید. اما بگذارید در ابتدا این دو مدل دوربین را معرفی کنیم.

دوربین سیم کارتی

این دوربین در اصل یک دوربین مدار بسته بیسیم سیم کارت خور است که درون خود جایگاهی برای ورد سیم کارت دارد و در صورتی که دیتای سیم کارت فعال باشد بدون نیاز به هیچ تنظیمی کار انتقال تصویر را انجام داده و در اصل یک دوربین با یک مودم تنظیم شده یک پارچه است. مصرف کننده پس از خرید این نوع دوربین میتواند با نصب نرم افزار و شناساندن موبایل خود به دوربین به راحتی تصاویر آنلاین و ضبط شده دوربین را مشاهده نماید.

دوربین بیسیم با مودم سیم کارتی

در این نمونه از دو قطعه استفاده می شود. قطعه اول یک دوربین وایرلس است که قادر است تصاویر را دریافت کرده و به با مودمی که باید به صورت جداگانه خریداری شود به تلفن همراه صاحب دوربین ارسال نماید. حال این مودم می تواند از نوع سیم کارتی باشد یا خط ثابت، اما ما به دلیل اینکه می خواهیم با دوربین های سیم کارتخور آن را مقایسه کنیم مودم را از نوع سیم کارتی در نظر میگیریم.

سادگی در نصب و راه اندازی

سادگی در نصب دوربین های سیم کارتی

دوربین سیم کارت خور بی چون چرا در این بخش پیروز است چرا که این دوربین با مودم سرخودی که دارد در هر مکانی که برقش تامین شود قابل نصب است و لازم نیست نگران در محدوده بودن آنتن دهی مودم بود. اندازه قطعات نیز آنقدر کوچک است که دستو پا گیر نباشند و ظاهر خوبی نیز داشته باشند. اما دوربین های وایرلس با مودم سیم کارتی را باید در مکانی نصب کنیم که در محدوده آنتن دهی مودم باشد یا مودم را به طریقی نزدیک دوربین کار کنیم که ممکن است دردسرهایی برای نصب ایجاد شود.

تنوع محصول دوربین ها

اگر تنها بازار ایران را در نظر داشته باشیم شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نتوانیم تنوعی در دوربین سیم کارتی یافت کنیم. اما دوربین های وایرلس تنوع بسیار بالایی دارند و از هر نوع که فکرش را بکنید می توانید دوربین وایرلس یافت. از تنوع در تولید کننده و کیفیت ساخت گرفته تا تنوع در کیفیت برداشت تصویر مثل 1.3، 2 و 4 مگاپیکسل که ممکن است جزو الویت های خریدار باشد. پس در این بخش پیروز این بخش دوربین های وایرلس ساده می باشد.

قیمت مناسب تر

وقتی قیمت دوربین های سیم کارتی خور یکپارچه و دوربین وایرلس با مودم مجزا را با هم مقایسه میکنیم در شرایطی که کیفیت دوربین ها مشابه باشند، در کمال تعجب و ناباوری دوربین سیم کارتی قیمتی به مراتب بالاتر از رقیب خود دارد که این تفاوت از 50 درصد بیشتر شروع می شود که ممکن است برای مصرف کننده توجیه اقتصادی نداشته باشد. در این بخش نیز دوربین وایرلس با مودم جدا برتری دارد.

خدمات و گارانتی و تعمیر پذیری

دوربین سیم کارتی به دلیلی که در بالا نیز ذکر کردیم تنوع خوبی حداقل در بازار ایران ندارد. به همین دلیل از گارانتی و خدمات خوب نیز بی نصیب است و اکثر بدون گارانتی معتبر به فروش میرسد. بدتر از آن این دوربین ها به سادگی تعمیر نمی شوند و اگر خراب شوند به یک وسیله بلا مصرف در انباری تبدیل خواهند شد. اما در مقابل دوربین بی سیم با مودم جدا را می توان با گارانتی های معتبر خرید که شرکت وارد کننده خدمات خوبی را ارائه می کند و تعمیر پذیری دارند و قطعات یدکی نیز به خوبی یافت می شود. این داستان دقیقا برای مودم نیز وجود دارد که میتوان مودم های با اصالت و با گارانتی خریداری شود. این بخش را نیز باید به پیروزی های دوربین جدا و مودم جدا اضافه کنید.

استفاده پکیجی از دوربین

در این بخش دوربین های سیم کارتی هیچ شانسی برای پیروزی ندارد. چرا که اصلا فکری که برای دوربین های سیم کارتی شده است این بوده که به صورت تکی استفاده شود و اگر چند دوربین سیم کارتی را بخواهیم در یک محدوده استفاده کنیم بجز هزینه چند برابری که روی دست کارفرما می گذارد ممکن است نرم افزاری که روی گوشی صاحب خانه نصب می شود خیلی بهینه این کار نباشد. اما در نقطه مخالف می توان چند دوربین وایرلس ارزان خرید و همه آنها را به یک مودم مرکزی وصل کرد و با آپ موبایلی که برای این کار بهینه است بهترین اشراف را از محیط داشت.

دیگر تفاوت ها

یکی دیگر از مزایای دوربین بیسیم با مودم جدا این است که می توان از مودم خریداری شده برای دیگر استفاده های خانگی مثل تامین اینترنت ساختمان نیز استفاده کرد و دیگر مزیت این است که نوع مودم و قابلیت های آن نیز در هنگام خرید متنوع است و شما بر اساس نیاز خود آن را خریداری میکنید و این در حالیست که دوربین های سیم کارت خور دارای یک مودم داخلی هستند که یک مودم نه چندان قدرتمند دارند که برخی از آنها تنها شبکه 3g را ساپورت می کنند.

در این مقاله تمام موارد که این دو نوع دوربین را از یکدیگر جدا کند را بازگو کردیم و اگر شما نیز نقطه نظری دارید که در اینجا بازگو نشد در نظرات آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
4.5 2 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
حسین
حسین
11 months ago

توضیحات خوبی بود واسه کسایی که فرق سیم کارت خور و وایرلس رو نمیدونن

1
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx