مقایسه دوربین مدار بسته IP با 3 تکنولوژی AHD,HDCVI,HDTVI

مقایسه تکنولوژی متفاوت دوربین مدار بسته
مقایسه تکنولوژی متفاوت دوربین مدار بسته

با پیشرفت تکنولوژی و خط تولید به روز شرکت ها در سطوح مختلف بین المللی، شاهد تجهیزات الکترونیکی منحصر به فردی هستیم که کمک شایانی به کاربران و مصرف کنندگان سیستم های امنیتی نظارتی کرده است. سامانه ای که در این مقاله معرفی می کنیم برای خدماتی همچون نظارت 24 ساعته بر روی محیط استفاده شده و میزان امنیت محیطی ساختمان تجاری، مسکونی، اداری را به مقدار بسیار چشمگیری بالا می برد. با ما همراه باشید تا در ادامه با نحوه کارکرد مدل های مختلف دوربین مدار بسته ها و چگونگی کارکرد و تکنولوژی متفاوت آن ها شده و با در نظر گرفتن خدمات مورد نیاز خود محصولی کاربردی را خریداری نمایید.

دوربین مدار بسته HDCVI داهوا

دوربین مدار بسته AHD

عمده تفاوت دوربین های مدار بسته آنالوگ با دوربین مداربسته AHD در کیفیت است. در زمانی که سیستمهای آنالوگ با کیفیت حداکثری 960H تصاویر ارائه می دادند، در حالی که دوربین مداربسته ای اچ دی در بدترین حالت خود قادر به ارائه رزولوشن 720P می بود و مقدار بیان شده، حداقل در درون یک سوم بیشتر از بهترین دوربین ای چی دی قرار دارد. البته این تازه تمام توان دوربین های AHD نیست و در بهترین حالت یک دوربین مدار بسته ای اچ دی قادر است با کیفیت 1080P تصویربرداری کند که این رزولوشن تصویر با رنج قیمتی دوربین مدار بسته ای اچ دی بی نظیر است. دستگاه های دی وی آر AHD نیز به مانند دوربین مداربسته، قادر به پخش و ذخیره با دو رزولوشن 1080P و 720P وجود دارند. البته در این بین DVR هایی با قابلیت پخش با کیفیت 1080 و ضبط 720 وجود دارند که با قیمت مناسب تر در بازار جهت استفاده معرفی شده اند. قابلیت ویژه دی وی آر های AHD این است که می توانند هم زمان از دو تکنولوژی آنالوگ و AHD پشتیبانی نماید، و این تکنولوژی بدین معنا است که می توان در یک مجموعه در صورت نیاز ، همزمان از دوربین های آنالوگ و AHD استفاده نمود و آنها را به همان سیم کواکسیال متصل به دی وی آر AHD ارتباط داد.

دوربین مدار بسته HDCVI
دوربین مدار بسته HDCVI

دوربین مدار بسته HDCVI

دوربین مداربسته اچ دی سی وی آی یکی از مدل های پیشرفته دوربین مدار بسته آنالوگ می باشد که به صورت انحصاری توسط شرکت داهوا به بازار های داخلی و خارجی معرفی شده است. کیفیت دوربین مدار بسته hdcvi داهوا بر حسب مگا پیکسل بوده و کابل کشی آن بر بستر کواکسیال انجام می پذیرد. دوربین مداربسته داهوا برای ضبط تصاویر از دستگاه HCVR استفاده کرده و داده هایی با کیفیت بالا را ذخیره سازی می کند. دوربین مدار بسته HDCVI اطلاعات صوتی و تصویری را بر روی یک رشته کابل مشترک کواکسیال منتقل کرده و با استفاده از فرکانس پایین در دوربین داهوا و عدم فشرده سازی تصویر، کمی وضوح تصویر، نویز و پرش داده ها را به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند. تولید انحصاری دوربین مداربسته داهوا به خاطر رفع نقایص دوربین های HD بوده است؛ در واقع این سیستم بدون نیاز به کابل کشی مجدد، از دوربین مداربسته آنالوگ نیز پشتیبانی کرده. دوربین داهوا در سال 2014 به عنوان یکی از فینالیست های جایزه بزرگ GTI آلمان که هر سال به با بالاترین فناوری اعطا می شود، برگزیده شد. سیستم دوربین مداربسته HDCVI رقیب مستقیم دوربین مداربسته AHD و HDTVI توربو اچ دی هایک ویژن می باشد که در ادامه به معرفی آن نیز می پردازیم.

دوربین مدار بسته HDTVI هایک ویژن

دوربین مدار بسته HDTVI

از دیگر شرکت هایی که دوربین مداربسته انحصاری خود را تولید می کند کمپانی HIKVISION است که رقابت جدی و تنگاتنگی را با شرکت داهوا ایجاد کرده است. در مرکز دوربین مداربسته اچ دی تی وی آی هایک ویژن یک پردازشگر قرار دارد که سیگنال های HD را پردازش و به سنسور CMOS یا CCD انتقال می دهند تا داده ها را به رزولوشن مگاپیکسلی تبدیل کند. داده های دوربین مداربسته HDTVI هایک ویژن پس از پردازش توسط تراشه کار گذاری شده به سیگنال های دیجیتال غیر فشرده تبدیل شده و اطلاعات اصلی را بدون تغییر ذخیره می کند. این فرایند درست همانند اصولی است که در دوربین های مداربسته تحت شبکه اجرا می شود، با این تفاوت که سیستم توربو اچ دی این اطلاعات را بر بستر آنالوگ و با استفاده از کابل کواکسیال انتقال می دهد؛ در واقع سیگنال های دیجیتال به وسیله تراشه مدولاتور با سیگنال های آنالوگ تنظیم و متعادل می شوند. بعد از اینکه سیگنال های ویدئویی HD به DVR منتقل شدند، تراشه مدولاتور با استفاده از codec که ابزاری جهت پخش، ایجاد و ذخیره فایل ‌های مختلف ویدئویی است آن ها را به سیگنال های ویدئویی با کیفیت بالا تبدیل کرده و به ذخیره سازی سیگنال ها می پردازد.

دوربین مداربسته IP
دوربین مدار بسته تحت شبکه

مقایسه 3 تکنولوژی AHD,HDCVI,HDTVI با Internet Porotocol

پس از آشنایی با سه تکنولوژی AHD,HDCVI,HDTVI حالا نوبت به مقایسه این 3 محصول با دوربین مداربسته آی پی رسیده است که با ارائه محصولاتی بسیار و متنوع و خارق العاده، در صدر جدول محصولات انتخابی امنیتی و نظارتی قرار گرفته است. دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP سری جدید سیستم های امنیتی و نظارتی است که با ویژگی های متفاوت تر خود نسبت به دوربین مداربسته AHD,HDCVI,HDTVI فاصله نسبتا زیادی با این دو دسته ایجاد کرده است و مشتریان خاص خود را دارد. تفاوت اساسی نسل دوربین های مدار بسته تحت شبکه با دوربین های مدار بسته آنالوگ در کیفیت تصویر آن ها است. در دوربین های آنالوگ کیفیت تصویر با تعداد خطوط افقی در تصویر تی وی لاین (TV line) سنجیده می شد، بیشتر بودن تعداد خط ها، قدرت تفکیک و کیفیت تصویر را بالاتر می برد. برای تشخیص کیفیت در دوربین های مداربسته تحت شبکه از واحد پیکسل کمک گرفته می شود، دوربین های مداربسته 2 و 3 مگاپیکسلی تصاویری با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهند، کیفیت بالای تصویر جزییات بیشتری را در اختیار کاربران می گذارد. از دیگر مزیت هایی که تکنولوژی تحت شبکه از آن برخوردار هستند وجود دوربین مداربسته های PTZ یا گردان هستند که حتی گاهی اوقات رزولوشن های 300 تا 400 مگاپیکسلی در صورت نیاز تصویر برداری و ذخیره سازی می کنند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx