راهنمای خرید دوربین ثبت وقایع خودرویی

دوربین های ثبت وقایع خودرویی که در مدل هایی آینه ای، نامحسوس و داشبوردی در بازار وجود دارند برای مقاصد گوناگونی استفاده می شوند. اگر بخواهیم به جمع بندی کاملی در مورد خریداران آن برسیم به دو گروه مصف کننده خواهیم رسید که تقریبا 98 درصد خریداران را تشکیل میدهند و ما بابت این دو گروه راهنمایی جامع را ارائه میکنیم.

گروه اول

گروه اول کسانی هستند که خودرو ساده ای دارند که از صفحه نمایش و حتی دوربین دنده عقب بی بهره است و با خرید دوربین خودرویی به دو خواسته ای که تجهیز  خودرو به صفحه نمایش و دوربین تا هنگام پارک کردن خودرو دید کاملی پشت خودرو داشته باشند و مهمتر از آن تصاویر دوربین ها روی کارت حافظه ذخیره گردد تا در صورت لزوم از این تصویر ها استفاده شود. پس دوربین خودرویی برای دو جنبه کمک راننده و نظارتی استفاده میگردد.

 پیشنهاد ما برای این گروه استفاده از دوربین های آینه ای است که روی آینه قبلی نصب شود و توامان که از یک دوربین روی خود و یک صفحه نمایش بهره میبرد، توجه سارقین اجناس خودرو را نیز به خود جلب نمی کند. البته می توان از مدل هایی که دارای صفحه نمایش مستقل نیز هستند نیز بهره برد و آنها رو کنار یا زیر آینه خودرو نصب کرد. برای این خودرو ها حداقل دو دوربین که یکی جلو خودرو و دیگری پشت خودرو ضروری است و مدل های پیشرفته تر دارای یه دوربین سوم می باشند که کارشان تصویربرداری از داخل خودرو است.

نمونه محصولات گروه اول

گروه دوم

اما گروه دوم کسانی هستند که خودروشان به صفحه نمایش، دوربین و حتی ممکنه دوربین 360 درجه مجهز است. دلیل این گروه برای خرید دوربین ثبت وقایع چیست و چه دوربین هایی برای این گروه مناسب است؟

درست است که این خودروها مجهز به به چند دوربین می باشند اما متاسفانه تصاویر این دوربین ها ذخیره نمی شوند و  صرفا برای کمک به راننده می باشند. پس این گروه نیز برای تصویر برداری از وقایع چاره ای جز خرید دوربین ثبت وقایع ندارند.

 بهترین انتخاب برای این نوع خودرو ها استفاده از دوربین های خودرویی نامحسوس است که پشت آینه نصب شود و یا دوربین هایی با صفحه نمایش کوچک که صرفا تنظیمات از طریق آن انجام شده و خیلی مناسب مرور وقایع یا مشاهده آنلاین نیستند،  است. مدل های آینه ای رو برای این دست از خودرو ها مناسب نیستند چرا که راننده از سیستم های با کیفیت ترین برای کنترل خودرو بهره می برد. دوربین های سیم کارت خور و جی پی اس دار در هر دو گروه قابل استفاده می باشد.

نمونه محصولات گروه دوم

دوربین ثبت وقایع چه قابلیت هایی دارد؟

دوربین ثبت وقایع را اگر به دید ضبط کردن فیلم ببینیم به دو علت خریداری می شود. اول با مثبت ها شروع کنیم. احتمالا بارها شده که هنگام رانندگی یه اتفاق هایی جالب در جلوی خودرو رخ می دهد یا  ممکن است جاده ای زیبا نظر شما را جلب کرده باشد و بخواهید فیلم آن را داشته باشید. با داشتن دوربین خودرویی همه این اتفاقات ذخیره می شود و شما میتوانید به راحتی فیلم ها را به کامپیوتر یا تلفن همراه خود انتقال دهید.

و دوم که رخدادی جالب نیست این است که در صورت  تصادف که مقصر حادثه مشخص نباشد و یا اگر فردی برای اخاذی کردن خودشو جلو ماشین بیندازه با نصب دوربین ثبت وقایع واقعیت ها مشخص میشود و ممکن است راننده رو از هزینه های خیلی بالا رهایی دهد. این دوربین ها اکثرا برای همین مورد دوم خریداری میگردد.

دیگر امکانات دوربین ثبت وقایع

حالت پارک خودرو(مد پارک)

دلیل خرید خیلی ها این است که دوربین خودرو حیتی در زمان پارک خودرو یعنی خاموشی آن نیز به کار ضبط فیلم بپردازد. همهی دوربین های ثبت وقایع در صورت استفاده مستقیم از باطری این قابلیت رو دارند و می توانند دائم تصویربرداری و ضبط کنند.

جی سنسور

به دلیل کیفیت بالای فیلم ها، ظرفیت کارت حافظه به سرعت پر می شود تا جایی که اگر شما یه رم 64 گیگ روی دوربین خودرویی بگذارید، ظرف 7 ساعت کاملا آن فضای آن را اشغال میکند و تصاویر جدید جایگزین تصاویر قدیمی تر می شوند.حالا یک نگرانی وجود دارد  که اگر حادثه ای رخ دهد و چه بر سر فیلم های زمان حادثه می افتد؟

نگران نباشید اکثر دوربین های خودرویی داراری G Sensor هستند تا در هنگام تصادف شدید فیلم رخداد را در پوشه محافظت شده ای ذخیره کنند که پاک نشود و بعدا قابل بازیابی باشد.

لوپ رکوردینگ

همونطور که گفتیم حجم فیلم ها بالاست حالا اگر حافظه پر شود چه اتفاقی می افتد؟ دوربین ثبت وقایع قادر است فیلم ها را با زمان های 1 دقیقه، 2 دقیقه و 3 دقیقه ای جداسازی کند تا وقتی حجم حافظه پر شد از اولین ویدیو ضبط شده یکی حذف کرده و فیلم جدید را جایگزین کند.

انتقال تصویر و جی پی اس

سری های گران قیمت دوربین های ثبت وقایع که سیم کارت خور هستن می توانند تصاویر دوربین ها را به تلفن همراه صاحب خودرو ارسال کنند. این تصاویر به همراه صدا در تلفن همراه قابل مشاهده می باشد و همچین Gps قرار داده شده در این پک قادرند لوکیشن دقیق خودرو را نیز به صورت آنلاین دریافت نمایند.

تصویر کابین و صدا

تقریبا همه ی دوربین های ثبت وقایع صدای کابین را به همراه تصاویر ذخیره میکنند و تعدادی از اونها دارای دوربینی برای ضبط تصاویر داخل کابین خودرو نیز هستند.


انواع دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین های خودرو با توجه به اندازه، شکل ظاهری، کاربرد، محل نصب و فضای ذخیره سازی در دسته بندی های مختلفی همچون دوربین های ثبت وقایع، دوربین های 360 درجه، دوربین عقب، دوربین جلو و دوربین مداربسته قرار می گیرند. در این میان دوربین های ثبت وقایع خودرو از محبوبیت فراوانی نزد مشتریان برخوردار هستند و نیز از تجهیزات پرفروش خودرو ها به شمار می روند.

این دوربین ها خود در مدل ها و انواع مختلفی به فروش می رسند و با توجه به ویژگی هایی که دارند، قیمت گذاری می شوند. با این تفاسیر ما در این مقاله برآنیم تا موارد تعیین قیمت دوربین خودرویی را برای کاربران و مشتریان این محصول شرح دهیم.

دوربین ثبت وقایع خودرو به چه دوربینی گفته می شود؟

دوربین ثبت وقایع خودرو دسته ای از دوربین های شخصی محسوب می شوند که برای ثبت اتفاقات و لحظات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع دوربین ثبت خودرو این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا تمامی اتفاقاتی که حول ماشین رخ می دهد را ضبط و ذخیره کنند. اما کاربرد دقیق این دوربین در چه زمان هایی است؟ در ادامه به طور دقیق تر به این موضوع خواهیم پرداخت.

کاربرد دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین ثبت وقایع خودرو چه کاربردی دارد؟

امروزه با توجه به افزایش ترافیک شهری و تراکم بیش تر ماشین ها به خصوص در کلانشهر هایی مانند تهران، هر لحظه احتمال برخورد خودرو ها به یکدیگر وجود دارد. از این رو لزوم فیلمبرداری در این مواقع کاملا حس می شود. با ثبت و ضبط تصاویر در هنگام وقوع تصادفات رانندگی، می توان این مستندات را در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی و کارشناسان بیمه قرار داد و خسارت های تحمیل شده به خودرو را از بیمه دریافت کرد. همچنین گاهی از دوربین های ثبت وقایع می توان برای ضبط و ثبت خاطرات سفر های بخصوص و مهم استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است که این امکان در کشور هایی که استفاده از دوربین ثبت حوادث خودرو در آن ها رایج تر است کارایی بیش تری دارد.
دوربین های ثبت وقایع اغلب بسیار کوچک، ظریف و نامحسوس بوده و بر روی آینه جلو خودرو نصب می شوند. از این رو دوربین های ثبت وقایع را در برخی مواقع تحت عنوان دوربین آینه ای خودرو نیز می شناسند.

قابلیت های دوربین ثبت وقایع خودرو

عوامل تعیین کننده قیمت دوربین ثبت وقایع خودرو

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، دوربین ثبت وقایع خودرو دارای انواع و مدل های مختلفی است که قیمت هر کدام با توجه به مواردی که در ادامه گفته و شرح داده می شود تعیین خواهد شد.

اصالت و کیفیت دوربین

اولین معیار تعیین کننده قیمت انواع دوربین های خودرو از جمله دوربین ثبت وقایع خودرو، برند سازنده و کیفیت متریال استفاده شده در تولید آن است. به طبع دوربین هایی که از اصالت و کیفیت بیش تری برخوردار هستند و توسط برند های شناخته شده و معتبر عرضه می شوند، در رنج قیمت بالاتری به فروش می رسند.
شاید در اولین بررسی انواع دوربین های ثبت وقایع خودرو، امکانات تمامی آن ها توسط شرکت تولید کننده یکسان به نظر آید. ولی کارایی و عملکرد اصلی این دوربین ها تنها در شرایط واقعی قابل سنجش است.

آپشن ها و قابلیت های دوربین

هرچه امکانات و آپشن های دوربین خودرو بیش تر باشد، قطعا برای خرید آن نیازمند بودجه بیش تری خواهیم بود. به طور مثال مدل های دوربین خودرویی سیم کارت خور یا دوربین های آینه ای می توانند قیمت بالاتری نسبت به موارد دیگر داشته باشند. چنانچه دوربین خودرو Iroad یا Blackvue از لنز هایی برای تولید تصاویر با کیفیت 4K برخوردار باشد، پس نسبت به دوربین هایی با کیفیت HD قیمت بالاتری خواهند داشت.

گارانتی و خدمات پس از فروش

به طور معمول برند های معتبر فعال در حوزه ساخت دوربین ثبت وقایع خودرو دارای نمایندگی های رسمی در سرتاسر کشور به منظور ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان هستند. محصولات گارانتی دار اغلب قیمت بالاتری در مقایسه با کالا های بدون پشتوانه دارند.

ورود دوربین خودرو از گمرکات قانونی

همانطور که مستحضرید، در بیش تر مواقع کالا های با اصالت و معتبر از طریق کانال گمرکات رسمی و قانونی کشور وارد می شوند. این کالا ها مشمول پرداخت هزینه های مختلفی نظیر ارزش افزوده، تعرفه واردات، استاندارد و… هستند.

با این تفاسیر، دوربین های ثبت وقایعی که به صورت قانونی وارد کشور می شوند قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین های خودرو دارند. سایر دوربین های ثبت وقایع که به شکل غیر قانونی و قاچاق به کشور وارد می شوند معمولا کیفیت قابل قبولی ندارند و خرید آن ها پیشنهاد نمی شود.

چگونه دوربین خودرو مورد نیاز خود را خریداری کنیم؟

مهم ترین معیار پیش از خرید دوربین خودرو، تشخیص نیاز واقعی و انتظارات شما از محصول مد نظر است. اینکه دوربین چه کارکرد هایی دارد؟ در چه زمان هایی بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد؟ آیا خرید آن با توجه به مزایا و ویژگی هایی که دارد معقول و به صرفه است یا نه؟ و مواردی از این قبیل بسیار در زمان انتخاب و خرید انواع دوربین خودرو حائز اهمیت هستند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
3 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx