لوپ دیتکتور راهبند چیست؟

سیستم راهبند خودرو یکی از بهترین روش های کنترل تردد خودرویی است که با ایجاد امنیت بالا در ورودی پارکینگ و مجتمع های بزرگ نصب گشته است. این سیستم نیازمند سنسور های هوشمندی است که با عبور خودرو از سطح زمین فعال و تشخیص داده شوند. لوپ دیتکتور راهبند در سطح زیر زمین و در کنار راهبند کار می شوند، تا با عبور خودرو و تشخیص تغییر جریان، فرمان باز و بسته شدن راهبند ارسال شود. این لوپ ها با ایمنی بالا تا لحظه ای که خودرو بر روی detector حس شود، فرمان بسته شدن راهبند را ارسال نمی کند.

عملکرد لوپ دیتکتور

وظیفه سنسور لوپ دتکتور تشخیص تغییر در جریان لوپ است که بر پایه اصول الکترومغناطیسی عملکرد دارد. در واقع با قرار گرفتن جسم فلزی در اطراف رله لوپ، به راهبند فرمان باز شدن فرستاده می شود.

لوپ دیتکتور


به طور کلی سنسور های لوپ بر اثر قرار گرفتن جسم فلزی، با تشخیص تغییر جهت ایجاد شده در جریان لوپ جهت فرمان دادن به سیستم های متعدد قابل استفاده هستند. یکی از مهم ترین کاربری این لوپ ها قرارگیری در کنار جک پارکینگی راهبند های مراکز صنعتی و تجاری است. راهبند هایی با آنتن برد بلند، می توانند برای خروج از لوپ دیتکتور استفاده کنند تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، از این دستگاه هوشمند برای کنترل تمام درب های اتوماتیک استفاده نمایند.

نصب لوپ دیتکتور راهبند

لوپ دیتکتور

لوپ دتکتور کاربرد بالایی در خروجی شهرک ها، جهت کنترل هوشمند تردد وسایل نقلیه یا به عنوان یک وسیله ایمنی جهت جلوگیری از برخورد بوم با وسایل نقلیه در حین تردد از راهبند دارند. دقت کنید که نصب و راه اندازی لوپ باید توسط افراد مجذب صورت گیرد و لوپ باید در نزدیکترین موقعیت به حلقه نصب گردد. در نصب لوپ باید مکان استاندارد را در نظر بگیرید تا جک پارکینگی با قرارگیری خودرو پالس ارسال کند و تا لحظه عبور خودرو ایمنی آن حفظ شود. به عبارت دیگر تا هنگامی که خودرو در زیر راهبند قرار داشته باشد، به مرکز کنترل راهبند پالس هشدار ارسال کی شود تا از پایین آمدن میله راهبند جلوگیری نماید.
در ضمن نحوه ی عملکرد لوپ دیتکتور در تمامی درب های اتوماتیک مانند درب های پارکینگ لولایی و ریلی (کشویی) و بولارد و زیرسقفی یکسان است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx