چگونگی کارکرد آرامبند درب نفررو

معرفی آرامبند

با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن زندگی ماشینی، همچنین به دلیل کمبود زمان و ارزش بالای آن، شرکت ها و کمپانی ها به فکر تولید محصولاتی افتاده اند تا در کنار ارائه کیفیت بالا، آسانی بسیاری در اختیار مشتریان خود ارائه دهد. یکی از این محصولات که با نام آرامبند شناخته میشود جهت سهولت در بسته شدن درب های حیاط، منزل و یا درب های چوبی اداره و مطب ها مورد بهره برداری قرار گیرد. با ما همراه باشید تا با عملکرد این سامانه مکانیکی و به صورت تخصصی آشنا شوید.

اجزای سازنده آرامبند

با خرید جک درب منزل یا همان آرام بند وسایل و ابزار های زیر را دریافت خواهید که راحتی قابل توجهی برای باز و بسته کردن درب آهنی حیاط و یا چوبی منزل در اختیار مصرف کنندگان خود قرار میدهد. تجهیزات ارائه شده در این مجموعه شامل:

  • پاشنه یا کفش بازویی
  • ساعد بازویی
  • بازوی اصلی
  • پیچ تنظیم سرعت

هستند که در ادامه به عملکرد هر کدام از این قطعات به صورت تخصصی و فنی میپردازیم.

پاشنه یا کفش بازویی

از اصلی ترین قسمت های یک آرامبند پاشنه آن می باشد که وظیفه بستن درب و باز شدن آن را به عهده دارد. عملکرد این بخش از طریق دو فنر متصل به یک پیستون شیار دار بوده که کنترل آن از طریق یک چرخ دنده عمودی انجام می شود. از جمله وظایف این کفش بازویی تحمل وزن درب و مدیریت بازو ها و کنترل زمان ها است تا در هنگام بسته شدن، هیچگونه آسیبی به بدنه آن و آرام بند وارد نشود.

شما می توانید عملکرد آرامبند و نحوه تنظیم آن را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:
مکانیزم عملکرد آرامبند

بازوی اصلی

مرکز ثقل و چرخش فنر درب ساختمان با استفاده از یک بازوی آهنی که نسبت به دیگر بازو ها دارای ضخامت بیشتری است انجام می شود تا توانایی جا به جایی درب با وزن های مختلف را داشته باشد. علت نامگذاری این قطعه با نام بازوی اصلی به دلیل اتصال مستقیم آن به چرخ دنده عمودی درون پاشنه میباشد که فعالیت های در حال تعریف توسط پیچ های تنظیم سرعت را بر روی در اعمال می کند.

ساعد بازویی

سومین قطعه ای که به معرفی آن میپردازیم ساعد بازویی است که به عنوان تکیه گاه به چارچوب درب آهنی و یا چوبی مورد نیاز جهت نصب آرامبند پیچ می شود تا در صورت اتفاقات ناگهانی از برخورد سریع با قاب نگه دارنده جلوگیری کرده و حداقل آسیب ممکن فیزیکی را شاهد باشیم.

پیچ تنظیم سرعت

تمام فعالیت های فنر درب ورودی ساختمان از طریق پیچ های موجود در آرامبند تامین میشود که نسبت به حالت های مختلف مانند دو زمانه و سه زمانه بودن از 3 یا 2 پیچ استفاده می کنند. کارایی این پیچ های تنظیم سرعت بدین صورت است هوای موجود در مخزن درون پاشنه را به صورت ایرودینامیکی کنترل می کنند تا بازو های متصل شده به آرامبند و در، به آرامی و با سرعت مناسبی بسته شوند.

آرامبند در کنار قفل برقی

با استفاده از قفل کله گاوی (مقابل برقی) دیگر نیاز به خرید جک گران قیمت تر و یا سه زمانه نخواهید داشت.

در هنگام خرید آرامبند نکاتی دارای اهمیت می باشند تا بهترین کارایی از آرامبند درب خریداری شده را داشته باشید. از اولین مواردی در این قسمت به آن اشاره میکنیم وجود قفل برقی بر روی درب منزل یا حیاط شماست که تاثیر بسزایی در جک درب منزل دارد. با قفل کله گاوی (مقابل برقی) دیگر نیاز به خرید جک گران قیمت تر و یا سه زمانه نمی باشد به همین خاطر پس از بسته شدن درب امنیت قابل قبولی خواهد داشت و بنابراین تهیه یک آرامبند دو زمانه برای این مدل درب ها کافیست، ولی در صورت عدم استفاده از قفل های لاکپشتی به شما پیشنهاد میکنیم تا فنر های درب ساختمان 3 زمانه را تهیه نمایید تا با اطمینان خاطر از بسته شدن درب منزل و یا ساختمان خود مطلع شوید.

برندها و شرکت های معتبر تولید کننده آرامبند

فروشگاه اینترنتی dcakala به عنوان یک هدف و ارزش گذاری مشتریان خود آرامبند هایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه کرده است تا پاسخگویی هر نوع نیازی با هر نوع قیمتی باشد. به همین دلیل سعی خود را بر این امر گذاشته ایم که برند های معروف جهانی و آسیایی را به مشتریان و مراجعه کنندگان معرفی کنیم تا محصولی با کیفیت و ضمانت را به کاربران خود ارائه دهیم. از جمله مارک های شناخته شده در رده آرامبند میتوان برند های دورکس، NHN، برتا، کینگ، گلدن گیت و D.M.D اشاره کرد که طی کارشناسی های انجام شده از محبوبیت مورد قبولی در نزد کاربران و مصرف کنندگان برخوردار است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx