معرفی محصولات آنتن مرکزی فرایاب

محصولات آنتن مرکزی فرایاب

امروزه با بیشتر شدن ساختمان‌های بزرگ، برج‌ها و آپارتمان‌های چندین طبقه و از طرفی پیشرفت تکنولوژی و نیاز شدید به رسانه‌ها و ارتباطات باعث شده به یک سیستمی نیاز داشته باشیم که بتوان از یک منبع کل، اطلاعات را دریافت کرد و با دیگران به اشتراک گذاشت. این سیستم باید بسیار باکیفیت و پرکاربرد و کاربری آسانی داشته باشد. درنتیجه به دلیل افزایش جمعیت همه ساختمان‌ها، چه ساختمان‌های مسکونی چه اداری و تجاری و… استفاده از آنتن هوشمند را یکی از بهترین راه‌های ارتباطی می‌دانند. به این دلیل که آنتن هوشمند تصاویری با کیفیت بالا ارائه می‌دهد و از هرج و مرج حین استفاده از آنتن جلوگیری می‌کند.

بنابراین زمانی که ما از یک سیستم مشترک به نام آنتن مرکزی استفاده می‌کنیم امکان اتصال همه گیرنده‌ها وجود دارد و می‌تواند آشفتگی را به حداقل برساند. در این مقاله قصد داریم درباره آنتن مرکزی و آنتن مرکزی فرایاب و سیماران را به شما معرفی کنیم.

آنتن مرکزی چیست؟

به آنتن مرکزی، آنتن تلویزیون هم می‌گویند یه کمک آنتن مرکزی می‌توان تلویزیون‌های یک مجتمع را به کانال‌های تلویزیون بیشتری به طور همزمان متصل کرد. برای اینکه بتوان تمام امواج رادیویی و تلویزیونی را برای کاربران یک ساختمان فراهم کرد بستگی به نوع و مدل و جنس آنتن مرکزی دارد. به کمک سیستم هوشمند آنتن مرکزی امکان دریافت سیگنال‌های متفاوت ازمرکز وجود دارد. و می‌توان سیگنال‌های دریافتی را به کاربرانی که تلویزیون دارند و به این آنتن مرکزی متصل هستند، به اشتراک گذاشت. آنتن مرکزی قابلیت دریافت سیگنال‌های مختلف مثل آف ام، یو اچ اف و اف ام و… دارد.

چگونه دیگر دستگاه‌ ها را می‌توان به آنتن مرکزی وصل کرد؟

یکی از مهمترین مزایای استفاده از آنتن مرکزی این است که امکان اتصال دستگاه‌های مختلف از جمله دوربین مداربسته به آنتن مرکزی هم وجود دارد. ممکن است شما بخواهید از طریق تلویزیون منزل به دوربین مداربسته فروشگاه خود متصل شوید در چنین شرایطی باید از آن سیستم آنتن مرکزی استفاده کنید. به راحتی می‌توانید با تعویض کانال دوربین‌های امنیتی فروشگاه خود را چک کنید. در چنین شرایطی اصلا نیازی نیست که شما کاری انجام دهید چون همه تنظیمات لازم روی آنتن مرکزی و تلویزیون شما انجام شده است. این یکی از مهمترین کارآیی‌های آنتن مرکزی است که برای ساختمان‌های بزرگ که به نگهبان نیاز دارد بسیار پرکاربرد است.

مزایای استفاده از آنتن مرکزی

با توجه به مطالب گفته شده متوجه شدیم که آنان مرکزی یک سیستم پرکاربرد و پرطرفدار است و دارای مزایای بسیاری می‌باشد. ازجمله مزایای استفاده از آنتن مرکزی :

مزایای آنتن مرکزی
  • کاهش استفاده از دستگاه‌های ریسور
  • به راحتی می‌توان به قطعات یدکی دسترسی داشته باشید.
  • برای نصب و تنظیم سیستم آنتن مرکزی به فضای زیادی نیازی نیست.
  • از نصب چندین آنتن در پشت بام ساختمان ها می‌توان جلوگیری کرد.
  • جلوگیری از استفاده بی‌رویه از سیم‌های آنتن
  • صرفه جویی در هزینه سیم‌کشی
  • نگهداری راحتی از آنتن مرکزی
  • تعمیر راحت و آسان
  • مقرون به صرفه بودن
  • امکان تهیه تصاویر و شبکه‌های بیشتر همراه با کیفیت بالا
  • امکان ایجاد تصاویر مربوط به تلویزیون

آنتن مرکزی شامل چه بخش‌هایی است؟

آنتن مرکزی به طور کلی دارای دو بخش بسیار مهم است یکی بخش گیرنده و دیگری بخش توزیع. در این قسمت از مقاله به توضیح بخش‌های آنتن مرکزی می‌پردازیم.

بخش گیرنده آنتن مرکزی :

بخش گیرنده آنتن مرکزی در واقع همان آنتن است که موظف است سیگنال‌های درخواستی را دریافت کند. بخش گیرنده شامل چند تجهیزات است از جمله تقویت کننده، تقسیم کننده و فیلتر کردن سیگنال‌ها که زمانی که سیگنال‌ها را دریافت می‌کند و می‌خواهد به بخش توزیع فرستاده شود به این تجهیزات نیاز دارد.

بخش توزیع آنتن مرکزی :

در این بخش همان‌طور که از اسمش مشخص است سیگنا‌های دریافتی را به تلویزیون‌های درخواستی توزیع می‌کند. بخش توزیع آنتن مرکزی شامل تقویت کننده خط، تقسیم کننده انشعابی و عبوری، پریزهای شبکه ای و چند منظوره می‌باشد که معمولا به سه شکل مختلف طراحی و توزیع می‌شوند‌. معمولا شکل شبکه‌های توزیع درختی، ستاره‌ای، آبشاری می‌باشد که از مهمترین و رایج‌ترین بهش توزیع روش درختی می‌باشد.

بخش های تشکیل دهنده آنتن مرکزی فرایاب

معرفی محصولات آنتن مرکزی فرایاب

در ابتدای مقاله شما با آنتن مرکزی آشنا شدید. آنتن مرکزی فرایاب دارای یک قسمت مهم و اصلی می‌باشد به نام برد الکتریکی. این برد باید در داخل یک جعبه پلاستیکی و عایق و ضد باران قرار بگیرد. از داخل این جعبه دو ورقه آلومینیومی بیرون آمده است که به این ورقه‌ها دایپل می‌گویند. آنتن مرکزی فرایاب مدل‌های مختلفی دارد آنتن مرکزی ثابت فرایاب، آنتن مرکزی گردان فرایاب و آنتن مرکزی گیرنده دیجیتال فرایاب. در ادامه هر مدل را به طور مختصر و قابل فهم توضیح می‌دهیم.

آنتن مرکزی ثابت فرایاب

آنتن مرکزی ثابت فرایاب باید در محیط خارجی ساختمان و در بالاترین نقطه نصب شود. این آنتن توسط سیم آنتن به گیرنده متصل می‌شود. آنتن‌های ثابت نیاز به جهت‌گیری دارند و باید با دست جهت آن را مشخص کرد سپس آن را تنظیم و ثابت کنیم. در مکان‌هایی که سیگنال‌ها قوی و به راحتی دریافت می‌شوند از آنتن مرکزی ثابت فرایاب استفاده می‌کنند.

آنتن مرکزی گردان فرایاب

برخی مکان‌ها هستند که قدرت دریافت سیگنال‌ها بسیار ضعیف است که باید در چنین شرایطی از آنتن گردان استفاده کرد. بنابراین برای اینکه بتوان آنتن را طوری تنظیم کرد که تصاویر باکیفیتی به ما نشان دهد باید از آنتن گردان استفاده کرد.

آنتن مرکزی گیرنده دیجیتال فرایاب

بهترین نوع آنتن گیرنده دیجیتال است که به دو دسته بیرونی و داخلی تقسیم می‌شوند. این نوع آنتن سایز بسیار کوچک و کاربردی دارد و نصب بسیار راحت و آسانی هم دارد. دارای یک منبع تغذیه بسیاری قوی می‌باشد.

محصولات آنتن مرکزی فرایاب

مزایای آنتن مرکزی فرایاب

از مزایای آنتن مرکزی فرایاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دارای کیفیت مناسب
  • هنگام خرید به مشتری روش نصب راه‌اندازی آنتن را آموزش می‌دهند.
  • دارای گارانتی
  • دارای مشاوره و راهنمایی‌های لازم قبل از خرید آنتن
  • دارای مقاومت بالا
  • مقرون به صرفه
  • دریافت تصاویری با کیفیت بالا
  • با استفاده از آنتن مرکزی فرایاب دیگر نیازی به تجهیزات دیگر نیست.
  • با نصب آنتن مرکزی فرایاب قابلیت‌های بیشتری به سیستم آنتن منزل خود اضافه می‌کنید.

قیمت آنتن مرکزی فرایاب

قیمت آنتن مرکزی از مهمترین عواملی است که در انتخاب نوع و مدل آنتن مرکزی بستگی دارد. یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین آنتن مرکزی که با قیمت مناسب در بازار است آنتن مرکزی فرایاب است. فروشگاه‌های معتبر تمام قطعات لازم در آنتن مرکزی مثل منبع تغذیه، سوییچر دو راه الی ۱۶ راه و آنتن حرفه‌ای مدل فرایاب را با مناسب‌ترین قیمت همراه با گارانتی به فروش می‌رسانند. در صورت خرید آنتن مرکزی فرایاب می‌توانید از فروشگاه ما هم به صورت حضوری هم از طریق سایت با بهترین قیمت و کیفیت و همراه با قطعات مورد نیاز با گارانتی تهیه و خریداری کنید.

سخن آخر

طبق مطالب گفته شده برای اینکه بتوان سیگنال‌های بیشتری برای شبکه‌های تلویزیونی دریافت کرد بهترین و کاربردی‌ترین راه حل استفاده از آنتن مرکزی است. امروزه ساختمان‌ها یا برج‌های بزرگی ساخته شده‌اند برای اینکه در پشت بام این ساختمان از تعداد زیادی آنتن خلاص شویم بهترین راه استفاده از یک آنتن مرکزی است. آنتن مرکزی می‌تواند تصاویر باکیفیتی از شبکه‌های تلویزیونی به تمام تلویزیون مجتمع ارسال کند.
بنابراین می‌توان هم در هزینه کابل‌کشی و آنتن جدا برای هر واحد صرفه‌جویی کرد هم فضای کمتری اشغال کرد. در این مقاله به معرفی محصولات آنتن مرکزی فرایاب پرداختیم و راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دادیم تا در هنگام خرید اطلاعات کافی داشته باشید و بهترین نوع آنتن مرکزی را انتخاب کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
5 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx