چگونگی نصب دوربین های ثبت وقایع خودرو

این روزها به دلیل ارزشمند شدن بیش اندازه خودرو، تقاضا برای دوربین های ثبت وقایع خودرویی بالا رفته تا صاحبان خودرو بتوانند از اتفاقاتی که می تواند برای خودروشان رخ دهد باخبر شوند و در کنار آن مدرکی اگر نیاز باشد داشته باشند.

اما اگر بخواهیم به طور خلاصه دلایل نصب دوربین خودرویی را بدانیم به موارد زیر خواهیم رسید.

استفاده از دوربین ثبت وقایع خودرو به دلایل متعددی مانند:

1- افزایش امنیت خودرو: با نصب دوربین ثبت وقایع، افراد می‌توانند برای مانیتور کردن وضعیت خودرو و اطمینان از امنیت آن از راه دور استفاده کنند.

2- ثبت تصاویر حوادث: در صورتی که در حادثه‌ای شریک باشید، دوربین ثبت وقایع به شما کمک می کند تا تصاویر و ویدیویی از حادثه را ذخیره کنید و در صورت نیاز به مقامات ارائه دهید.

3- کاهش هزینه‌های بیمه: نصب دوربین ثبت وقایع خودرو می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های بیمه خودرو خود را کاهش دهید. برخی شرکت‌های بیمه تخفیف‌هایی برای نصب دوربین ثبت وقایع در خودروها ارائه می‌دهند.

4- مانیتور کردن رانندگی: با نصب دوربین ثبت وقایع، می‌توانید رانندگی خود را مانیتور کنید و بهبود بخشید. این دوربین می‌تواند به شما کمک کند تا رانندگی خود را بهبود بخشید و از رفتارهای نامناسبی مانند شتاب زدن، ترمز کردن ناگهانی و… جلوگیری کنید.

انواع تغذیه برق دوربین خودرو

حالا با توجه به محاسنی که دوربین های ثبت وقایع خودرویی دارند ما قادریم از انواع دوربین ثبت وقایع استفاده کنیم که هر یک ممکن است سیم بندی خاص خود را داشته باشد. شاید مهمترین بخش نصب دوربین ثبت وقایع تامین تغذیه آن است که ما در ادامه به انواع آن می پردازیم.

دوربین ثبت وقایع با تغذیه USB

دوربین ثبت وقایع usb خور

این نوع محصولات برای تغذیه از ورودی Usb بهره می گیرند که در خودروهای قدیمی می توان آن را از شارژر فندکی گرفت و در خودروهای جدیدتر از خروجی Usb ای که در خودرو وجود دارد متصل نمود. دوربین های ثبت وقایع با تغذیه USB آسانترین راه را برای تغذیه محصول جلوی پای مشتری می گذارند و این سادگی برای خودروهای جدید بیشتر به چشم می آید. چرا که بسیاری از این خودروها خروجی USB در کنار آینه دارند تا تغذیه این دوربین ها را تامین کنند. دوربین های ثبت وقایع Usb در زمان خاموش بودن خودرو خاموش می شوند.

دوربین ثبت وقایع با تغذیه فندکی

عمده ی دوربین های ثبت وقایع خودرویی درون خود شارژر فندکی دارند که با سوکتی خاص آن را به دستگاه متصل میکند. شارژر فندکی را در خودروهای ایرانی و قدیمی می بایست جای ورودی فندک خودرو قرار دارد و در خودروهایی که خروجی فندکی 12 ولت مجزا دارند به آن متصل نمود. اگر درون پک دوربین ثبت وقایع شارژر فندکی بود که می بایست حتما از آن استفاده نمود، در غیر این صورت حتما از شارژرهای با کیفیت استفاده کنید تا نوسان برق خودرو باعث آسیب رساندن به دستگاه شما نشود. در صورت استفاده از شارژر فندکی در زمانی که خودرو خاموش است دوربین ثبت وقایع نیز از کار می افتد.

این نکته را در مورد دوربین خودرو با شارژر فندکی داشته باشید که اکثر آنها را می توان با تغذیه Usb تعبیه شده در خودرو ها تغذیه کرد. توجه داشته باشید Usb مورد استفاده برای شارژ باشد و بهتر است از ورودی فلش یا این گونه ورودی ها استفاده نشود.

نمونه محصول با شارژر فندکی

دوربین خودرویی آینه ای سه دوربینه جگوار M331-Touch لمسی

  • دارای 3 لنز دوربین جداگانه – ضبط دو دوربین به صورت همزمان
  • تاچ اسکرین
  • لنز با زاویه 170 درجه
  • رزولیشن FULL HD 1920*1080p
  • دارای قابلیت مد پارکینگ
  • خاصیت ضد آب
  • دارای G-Sensor
دوربین خودرو با شارژر فندکی

دوربین خودرویی آینه ای جگوار M121-Eco دو دوربینه

  • دارای 2 دوربین مجزا
  • صفحه نمایش TFT 3 اینچی
  • فایل های ویدیویی با فرمت Mov
  • رزولوشن تصویر 1080 × 1920 720 × 1280
  • قابلیت نمایش تاریخ و ساعت
  • عکس با فرمت JPEG
  • فایل های ویدیویی با فرمت Mov
دوربین آینه ای خودرو با شارژر فندکی

دوربین ثبت وقایع با برق مستقیم

برخی از دوربین های خودرویی، مخصوصا مدل های سیم کارت خور و GPS دار دارای ورودی خاصی هستند که تعبیه شده تا مستقیما به جعبه فیوز یا سر باتری ماشین متصل گردند. این دوربین ها هیچ وقت خاموش نمی شوند و در صورتی که خودرو پارک باشد و در محدوده ی خودرو هیچ اتفاقی نیفتد در حالت استندبای قرار میگیرند و به محض نزدیک شدن افراد یا وسیله ی نقلیه ای به خودرو شروع به ثبت وقایع می کنند.این دوربین ها میتوانند مکان خودرو را دائما برای صاحب خودرو ارسال کنند و حتی تصاویر زنده و صدای محیط را انتقال دهند.

سیم کشی این دوربین های ثبت وقایع باید توسط افراد متخصص انجام پذیرد و دقت در مسیر سیم کشی و تمیز کاری در انجام کار بسیار حائز اهمیت است.

نمونه محصول با برق مستقیم

دوربین ثبت وقایع خودرویی L820-4G جگوار سیم کارت خور و Gps دار

  • با قابلیت ساپورت سیمکارت با اینترنت 4G
  • دارای سیستم هوشمند انتقال تصویر بر روی تلفن همراه راننده
  • قابلیت ضبط به صورت مدام و پیوسته
  • قابلیت پشتیبانی از حافظه خارجی sd تا 128 گیگ
  • دارای سیستم Loop Recording (ضبط چرخشی)
  • سیستم مانیتورینگ ۲۴ساعته آنلاین
  • دارای سنسور G
دوربین ثبت وقایع سیم کارتی و جی پی اس دار

سیم کشی دوربین عقب

یکی از پر دردسر ترین قسمت های سیم کشی دوربین خودرو، نصب دوربین عقب است که معمولا آن را بالای پلاک نصب می کنند. سیم کشی برای این دوربین می تواند در هر خودرو متفاوت باشد ولی عمدتا می بایست سیم را از مسیر کنار سقف خودرو رد کرد و به صندوق عقب رساند و پس از آن نهایتا سوراخی ریز بالای پلاک عقب خودرو نصب نمود.

سوالات متداول

آیا نصب دوربین ثبت وقایع خودرویی باعث باطل شدن گارانتی می شود؟

در صورت استفاده از دوربین های USB و شارژر فندکی هیچ شرکتی نمی تواند ادعا باطل شدن گارانتی نماید. چرا که تغذیه دوربین خودرو از خروجی های استاندارد خودرو تامین شده است. حالا این خروجی ها می توانست برای برای اتصال به پمپ باد باشد یا شارژ یک دیوایسی نظیر گوشی موبایل یا تبلت. حال سوال پیش می آید که شرکت هایی نظیر مدیران خودرو که نصب دوربین ثبت وقایع را مساوی باطل شدن گارانتی برق خودرو دانسته باید چه کرد؟ در جواب باید گفت که در هیچ جایی از دفترچه راهنما و قرار داد این مورد ذکر نشده و اگر این شرکت به این دلیل خودرو را گارانتی خارج نمود میتوان از طریق قانونی این مشکل را برطرف کرد!

آیا می توان کاری کرد که دوربین های USB و شارژر فندکی در موقع خاموش بودن خودرو نیز کار کنند؟

بله. البته پیشنهاد میکنیم که در خودروهایی که در مدت گارانتی هستند این کار را نکنید. شما می توانید از فیوزهای خودرو یک 12 ولت مستقیمی که در زمان خاموشی خودرو قطع نشود تهیه کنید و مستقیما به شارژر فندکی متصل نمایید. در نصب این سیم ها به مثبت و منفی شارژر فندکی توجه کنید تا این کار به صورت صحیح انجام پذیرد. معمولا سیم خروجی باید به ورودهای شارژر لحیم شود. پس از آن با اتصال خروجی برق این شارژر به دستگاه ثبت وقایع، دوربین خودرویی شما همواره روشن است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
2 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
9 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
مریم
مریم
7 months ago

سلام دوربین ثبت وقایع خودرو زمانی که روشنه داخل ماشین هم فیلم‌میگیره؟

Mohsen
Mohsen
6 months ago

سلام
برای رد کردن سیم از پشت آینه تا فندکی ،از چه وسیه ی برای نگه داشتن سیم در کنار شیشه جلو و زیر داشبورد استفاده کنیم؟

پری
پری
5 months ago

سلام من fmc t5 خریدم پشت اینه دوربین داره ولی نمیدونم چجوری باید فعال بشه؟ تو نت دیدم گفتن باید رم بندازم اگر اطلاعاتی دارید ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🏻

نیما
نیما
3 months ago

درود و خسته نباشید
نصاب دوربین ثبت وقایع در تهران معرفی میکنید

آیدین شیری
آیدین شیری
1 month ago

سلام. من یک خودرو فونیکس اف ایکس دارم که میخواهم بر رویش یک دوربین ثبت وقایع با قیمت حدود هف هشت تومن بخرم که منبع تغذیه اش USB باشه. بهترین گزینه برای انتخاب چی میتونه باشه؟

9
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx