نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای یکی از خدماتی است که تخصص بالایی میخواهد و هر نصابی که قبلا کار کرکره یا جک درب پارکینگی نصب نموده نمی تواند بدون تجربه کار نصب درب اتوماتیک شیشه ای را انجام دهد. در اصل کار اجرا و نصب درب شیشه ای چه اتوماتیک باشد و چه ساده در قالب یک پروژه می بایست انجام پذیرد که مراحل زیر را خواهد داشت.

مشاهده پروژه و پیشنهاد بهترین نوع درب

اجرای درب شیشه ای از جمله کارهایی است که نیاز به بازدید محل دارد تا بشود با توجه به نیاز کارفرما بهترین سیستم درب اتوماتیک شیشه ای را پیشنهاد داد. بسیاری از مکان ها فضای کافی را برای نصب درب کشویی ساده دارند که میتوان ارزانترین مدل درب شیشه ای را در آنجا نصب نمود. اما مکان هایی هستند که محدودیت جا دارند و می بایست از درب های تلسکوپی و یا حتی تاشو در آنها استفاده کرد. به همین دلیل است که اولین مرحله پروژه اختصاص به بازدید و مشاوره پیدا میکند.

اندازه گیری و محاسبه قیمت و نصب پروژه

در مرحله دوم که می تواند هم زمان پس از مشاهده اولیه انجام پذیرد می بایست ورودی و یا محلی که قرار است درب اتوماتیک شیشه ای نصب گردد اندازه گیری دقیق شود. پس از آن است که با توجه به خواسته های کارفرما پیش فاکتور تهیه و به او داده می شود. در پیش فاکتور می بایست همه نکات به صورت ریز مکتوب شود. مواردی نظیر نوع فریم، شیشه و انتخاب اپراتور بسیار مهم هستند که باید در پیش فاکتور درج گردند. پس از آن است که بعد در از تاییدیه از کارفرما و دریافت حداقل 70 درصد پیش پرداخت استارت ساخت درب شیشه ای اتوماتیک انجام می گردد.

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

1- آهن کشی

منظور از آهن کشی این است که در سمت راست و فضایی که قرار است درب شیشه ای نصب گردد یک قوطی آهنی که حداقل ابعادی به اندازه 40 در 40 میلیمتر است عمود به زمین نصب گردد. نصب این قوطی ها باید دقیقا به موازات هم باشد و کاملا تراز نصب شده باشد. بعد از آن در بالای این قوطی ها و به ارتفاع کمی بیشتر از درب های شیشه ای که بعدا نصب می شودو به صورت افقی یک شاخه قوطی 40 در 80 دیگر می بایست نصب نمود. اینجا کار آهن کشی به پایان رسیده و حالا کار نصب لت ها شروع میگردد.

2-نصب پاسال و درب ثابت شیشه ای

پاسال قطعه ای است که روی قوطی ها نصب می گردد و واسطی میشود تا درب های شیشه ای ثابت روی آن فیکس شود. پاسال را با پیچ روی این قوطی ها فیکس کرده و درب های ثابت شیشه ای را به صورت کشویی در آن قرار میدهند. تنظیم تراز نصب شدن قوطی ها اینجا خود را نشان میدهد تا درب شیشه ای به راحتی درون پاسال قرارگیرد.

3- نصب اپراتور و سوار کردن شیشه های متحرک

اپراتور که شامل مجموعه قطعات موتوری و مکانیکی است را باید به قوطی بالایی که به صورت افقی نصب شده وصل کرد. نصب اپراتور و تنظیم آن نیز خیلی وقت گیر نیست و معمولا آن را با پیچ روی قوطی بالا فیکس میکنند. پس از نصب اپراتور می بایست شیشه های متحرک را به اپراتور وصل نمود. این کار نیز به وسیله یراق هایی که درون پک اپراتور وجود دارد انجام می پذیرد. بعد از نصب دو درب بر روی اپراتور تست دستی باز وبسته شدن درب را باید انجام داد تا اگر درب به جایی گیر نمود آن را برطرف کرد.

4- نصب وسط دهنه و کاور پشتی

وسط دهنه قطعه ای است که مابین پاسال ها قرار گرفته و این فضا را پوشش می دهد و باعث امنیت بیشتر و کارکرد صحیح سیستم میگردد و جزو نیاز های اصلی یک درب شیشه ای اتوماتیک است. اما کاور پشت دهنه قطعه ای اساسی نیست و صرفا جهت یکدست شدن کار و زیبا دیده شدن درب اتوماتیک نصب میشود و باعث میشود قوطی بالا در زیر کاور آلومینیومی یا استیل محفوظ بماند.

5- نصب سنسور ها و کلید سلکتوری

حالا که به انتهای کار نصب درب شیشه ای نزدیک شدیم نوبت به نصب سنسور هاست که شامل سنسور بیرونی و داخلی و به صورت آپشنال سنسور لای درب می شود. سیم بندی این سنسورها انجام شده و به اپراتور اتصال یابد و در نهایت کلید سلکتوری که وظیفه نوع کارکرد درب در حالات مختلف را دارد نیز در جای مشخص نصب شود. در انتها کاور داخلی نیز روی اپراتور نصب شود تا هیچ چیز جز شیشه و فلز دیده نشود.

6- راه اندازی و تحویل

در نهایت باز و بسته شدن درب بایست به صورت اتوماتیک چک شود و نصاب باید ورودی و خروجی را تست کند و از کارکرد صحیح درب و سنسورها مطمئن گردد و همین زمان را به کارفرما دهد که او نیز آن را تست کرده و در صورت تایید کار تحویل او گردد.

محاسبه هزینه نصب درب اتوماتیک شیشه ای

هزینه نصب درب اتوماتیک شیشه ای

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد نصب درب شیشه ای اتوماتیک بسیار تخصصی است و نیاز به یک نصاب خبره و حرفه ای دارد و اگر نصب پروژه درست انجام نشود این امکان بالاست که خیلی زود کارکرد درب شیشه ای به اختلال خورده و باعث هزینه چند میلیونی گردد. از رو اهمیت نصب در درب اتوماتیک شیشه ای بسیار حائز اهمیت است.

هزینه نصب درب اتوماتیک کشویی شیشه ای

درب های کشویی که مرسوم ترین نوع سیستم درب شیشه ای می باشد، ارزانترین نصب را در این سیستم دارد و دستمزد نصب و آهن کشی یک درب دو لنگه استاندارد به همراه آهن کشی در سال 1401 معادل 2500000 تومان است. اگر نصب شامل آهن کشی نشود هزینه نصب کاهش یافته و تا 1800000 تومان خواهد رسید. باید توجه شود نصب کتیبه و کار اضافی مانند نصب باتری و یا قفل شامل هزینه اضافی خواهد شد.

نصب درب های کشویی تلسکوپی کار بیشتری داشته و زمان بیشتری خواهد برد در نتیجه هزینه ی بیشتری خواهد داشت. نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی در سال 1401 معادل 3 میلیون تومان است که گرانترین نصب برای درب های کشویی را دارد.

نوع دربهزینه نصب در تهرانهزینه نصب در تهران
تک لنگه کشویی1500.000 تومان2200.000 تومان
دو لنگه کشویی1800.000 تومان2500.000 تومان
تلسکوپی2500.000 تومان3000.000 تومان
بازویی2500.000 تومان3000.000 تومان
گرد و گردان10 درصد مبلغ پروژه10 درصد مبلغ پروژه
جدول هزینه نصب درب اتوماتیک شیشه ای در تهران و شهرستان
نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx