جک پارکینگی هیدرولیکی از رویا تا واقعیت

برای اتوماتیک کردن درب پارکینگ حال لولایی باشد یا ریلی از موتور یا جک درب پارکینگ استفاده میشود. در حال حاضر این سیستم های اتوماتیک پارکینگی با دو تکنولوژی الکترومکانیکی و هیدرولیکی تولید میشود که مدل هیدرولیکی به دلیل استفاده از تکنولوژی های به روز و هزینه بالای تولید تنها مدل های وارداتی را میتوان خریداری کرد که قیمت بالایی نیز دارند.

اما واقعا جک های پارکینگی هیدرولیکی قرار است چه بکنند که انقدر قیمت شان متفاوت است تا جایی که بیش از 8 برابر از مدل های الکترومکانیکی ساخت ایران گرانترند؟ در پاسخ باید گفت کار همان کار است اما ممکن است شرایط درب و نصب به گونه ای باشد که مدل های الکترومکانیکی مهمان چند ماهه باشند اما مدل های هیدرولیکی بتواند سالهای سال بدون وقفه برای همان درب کار کند.

ابتدا در مورد ساختار جک هیدرولیکی کمی بدانید. این جک ها بجای استفاده از موتور و چرخ دنده از یک هیدروموتور استفاده کرده اند تا شفت جک به واسطه فشار روغن عقب و جلو برود. این در حالیست که که در مدل های هیدرولیکی به واسطه چرخش چند چرخدنده که نیروی آن از طرف یک الکتروموتور تامین می شود این کار امکان پذیر است. مزایای جک های هیدرولیکی به نسبت الکترومکانیکی به شرح زیر است.

  • توانایی ایجاد قدرت بالاتر
  • باز بسته شدن تقریبا نامحدود
  • استهلاک بسیار پایین تر از مدل های الکترومکانیکی
  • دوان بیشتر در طولانی مدت

و اگر گفته شود جک هیدرولیکی و یا موتور ریلی آن را میبایست برای چه درب هایی پیشنهاد داد به نتایج زیر خواهیم رسید:

واقعیت های جک پارکینگی هیدرولیکی

درب های سنگین

برخی درب های آنقدر سنگین ساخته شده اند که هیچ جک الکترومکانیکی توانایی باز و بست آن را ندارد. در این شرایط می توان از جک های هیدرولیکی قدرتمند استفاده نمود. فقط حتما باید وزن درب با قدرت بازوها مطابقت داشته باشد. در ادامه دو نمونه محصول از جک های هیدرولیکی درب سنگین معرفی میگردد.

درب های پر تردد

تردد بالا و در نتیجه کارکرد بی وقفه موتور بلای جان جک های الکترومکانیک است و خیلی زود آنها را از کار می اندازد. اما تردد بالا برای جک های هیدرولیکی مثل یک شوخی هستند و این تردد هیچ مشکلی در کارکرد آنها ایجاد نخواهد کرد. پس می بایست برای مجتمع های بزرگ ساختمانی از جک هیدرولیکی استفاده نمود تا تضمین کارکرد چند ساله داشت. دو نمونه موتور هیدرولیکی برای درب پر تردد معرفی میود.

درب هایی در محیط بادخیز

برخی از نقاط هستند که دارای بادهای فصلی عجیب می باشند و یا ساختمان در جایی قرار دارد که جریان هوای قوی همیشه پشت درب پارکینگ قرار میگیرد. در این شرایط و در صورت استفاده از جک های الکترومکانیکی احتمال آسیب به چرخ دنده های گیربکس وجود دارد اما در مدلهای هیدرولیکی به دلیل استفاده از فشار روغن این مشکل حل شده است.

این واقعیت هایست که در مورد جک های هیدرولیکی باید میدانستید. اما برخی از این سیستم ها رویاهایی ساختند که بسیار از واقعیت به دور است و ممکن است کاخی که از این رویا ها ساخته شده با هزینه هایش بر سر مصرف کننده آن ویران شود.

موارد که در مورد جک های الکتروهیدرولیکی که واقعیت ندارند:

هر جک هیدرولیکی ای برای درب سنگین مناسب است: وقتی برای رفع خرابی به بعضی اماکن مراجعه می شود، در کمال تعجب می بینیم که از جک هیدرولیکی با قدرت 250 کیلوگرم برای درب بیش از 400 کیلوگرم استفاده شده است با این توجیه که جک هیدرولیک قدرت بالایی دارد و از پس هر دربی بر می آید.

استفاده از جک هیدرولیک برای درب سنگین

جک هیدرولیکی هزینه ماهانه دارد: این مورد هم واقعیت ندارد. این نوع جک ها به مانند مدل های الکترومکانیکی به گونه ای ساخته شده اند تا پس از راه اندازی به حداقل خدمات نیاز داشته باشند. پیشنهاد ما بازدید سالانه کارشناس از جک کفایت میکند و لازم به هزینه ماهیانه برای بازدید از آن نیست.

جک های هیدرولیکی برای درب سبک مناسب نیست: خیر چیزی که مانع از استفاده از جک های هیدرولیکی در درب های سبک می شود هزینه ی بالای خرید آن است. در غیر این صورت استفاده از جک هیدرولیک برای درب های سبک دوام بیش از دو برابری را برای صاحب آن ساختمان به ارمغان می آورد.

 ما در این مطلب سعی کردیم که کاربرد درست جک هیدرولیکی را به شما بشناسانیم و  مواردی که درست نیستند را نیز در ادامه بازگو کنیم. حالا اگر شرایط درب ساختمان شما با موارد گفته شده مطابقت دارد می توانید از سیستم اتوماتیک هیدرولیکی استفاده نمایید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx