مقایسه آیفون تصویری الکتروپیک و سیماران

اگر از هر ایرانی بپرسید نام چند برند دربازکن تصویری داخلی را بگوید احتمال اینکه نام الکتروپیک و سیماران را بگوید بسیار زیاد است چرا که هر دو این شرکت ها سابقی طولانی در تولید آیفون تصویری دارند و بجز آن تولیدات دیگری نیز دارند که احتمالا در زندگی روزمره از آن استفاده نموده ایم. در این مقاله می خواهیم مقایسه آیفون تصویری الکتروپیک و سیماران را انجام داده و نقاط ضعف و قوت هر یک را بازگو کنیم.

بسته بندی محصول

بسته بندی محصول امری مهم است که شرکت سازنده اهمیت خودش را به محصول تولیدی اش همان ابتدا بازگو میکند. بسته بندی خوب باعث می شود که در ابتدای امر جنس سالم به مصرف کننده برسد و در وهله دوم خریدار حس خوبی از خریدش داشته باشد.

بسته بندی که الکتروپیک برای محصولاتش در نظر گرفته در ایران بی نظیر است و نه تنها در مقابل سیماران بلکه در مقابل نمونه های گران قیمت خارجی یک سروگردن بالاتر است. بسته بندی، نحوه ی قرارگیری محصول داخل جعبه(مخصوصا در مدل های گرانقیمت تر) به گونه ای است که خریدار متوجه می شود که با جنسی خاص روبروست.

ران و الکتروپیک

این در حالی است که بسته بندی سیماران یک بسته بندی معمولی است و تمام مدل ها با یک فرم بسته بندی استاندارد روانه بازار شده اند. 

از سیماران بابت بسته بندی نمی توان ایراد گرفت اما الکتروپیک را می توان بابت این بسته بندی شیک و تمیز تحسین کرد پس امتیاز کامل را در این بخش به آیفون تصویری الکتروپیک می دهیم.

جنس بدنه و مواد اولیه

الکتروپیک ادعا میکند که از بهترین مواد اولیه در ساخت محصولاتش استفاده میکند. بررسی های ما نشان داد که الکتروپیک در این مورد کم بیراهه نمی گوید. آیفون های تصویری الکتروپیک از مواد اولیه ساخته شده اند که بسیار رنگ شارپ و براقی دارند و مقاومت بالایی در مقابل تغییر رنگ در مدت زمان طولانی دارند. 

در مقابل سیماران در تولید محصولاتش ادعایی در خصوص استفاده از مواد اولیه خاص نداشته اما با این وجود جنس بدنه دربازکن های تصویری این شرکت مطلوب است و اصلا نمی توان جنس ساخت آن را بد در نظر داشت. به نظر میرسد سیماران بیشتر به دنبال قیمت تمام شده پایین تر و جنسی با کیفیت مناسب بوده است. با این حال در بخش مواد اولیه پیروزی دوباره از آن الکتروپیک است.

طراحی آیفون تصویری و پنل

در بخش سوم مقایسه آیفون تصویری الکتروپیک و سیماران به جایی میرسیم که شرکت پیک چند سال روی آن برنامه ای نداشت و یا به دلایلی برنامه هایش مطابق نقشه پیش نرفت. اما در سالهای اخیر الکتروپیک با چندین مدل در رده قیمتی اقتصادی و میان قیمت گامی مهم در تصاحب هر چه بیشتر بازار برداشت، جایی که سیماران برنامه اصلی اش در همین رده قیمتی بود.

مقایسه طراحی آیفون الکتروپیک و سیماران

هر چه بخواهیم طراحی محصولات سیماران را بستاییم اما باز هم در این بخش الکتروپیک محصولاتی با طراحی منحصر به فرد و با تنوع رنگ عرضه کرده که می تواند هر کسی را مجذوب خود نماید.

رابط کاربری

رابط کاربری جاییست که ارتباط بین کاربرد با محصول انجام می پذیرد. رابط کاربری معمولا در مدل هایی که محصول دارای امکانات است معنا پیدا می کند. مثلا آیفون تصویری ای که عکس و فیلم می گیرد و یا قابلیت ارتباط داخلی و یا ارتباط با دوربین امنیتی دارد.

سیماران از همان ابتدا برای محصولاتش از یک رابط کاربری مناسب و گرافیکی استفاده نمود و این در حالی است که الکتروپیک از یک رابط کاربری خسته کننده و لیستی برای محصولاتش استفاده می کرد.

اما پیک به موقع مشکل کار را متوجه شد و رابط کاربری گرافیکی بسیار مرتبی را روی برخی گوشی های جدید پیاده کرد. اگر این رابط کاربری روی همه ی آیفون تصویری های با حافظه این شرکت پیاده شود آنگاه می تواند با رقیب سنتی خود یعنی سیماران رقابت داشته باشد.

کارایی و امکانات

در مقایسه آیفون تصویری الکتروپیک و سیماران به جایی رسیدیم که الکتروپیک راه را باز کرده و سرخم نموده تا همه ی تقاضای بخشی از بازار را به دیگر کمپانی ها واگذار کند. با اینکه محصولات الکتروپیک از حافظه برای ذخیره عکس و فیلم بهره مند هستند اما برخی از قابلیت های ممورد توجه ایرانی ها بی بهره هستند.

امکانات آیفون تصویری سیماران و الکتروپیک

مثلا قابلیت ارتباط با همه ی واحد ها و یا انتقال تصویر به تلفن همراه قابلیت هایی است که سیماران در محصولات گران قیمت و حتی میان قیمت خود گنجانده ولی الکتروپیک در محصولات گرانقیمتش نیز از آن بی بهره مانده است. این اولین بخشی است که سیماران الکتروپیک را کنار زده و امکاناتش را به رخ مشتری میکشد.

کیفیت تصویر و صدا 

همین ابتدا بگوییم که در این بخش به علت عدم درز اطلاعات کافی از شرکتها در مورد صفحه نمایش و کیت های ساخته شده ما به نظر نصاب ها و مشتریانی که از دو محصول استفاده کرده اند بسنده کرده ایم.

کیفیت صدا و تصویر پیک و سیماران

در صورتی که هر دو سیستم الکتروپیک و سیماران به صورت استاندارد نصب شده باشند، یعنی حتما در واحد های بالای 4 واحد از سوئیچر خارجی استفاده شده باشد، الکتروپیک هم در تصویر و هم در صدا عملکرد بهتری دارد. سیماران سالهاست که مشکل نویز در صدا را نتوانسته برطرف کند ولی بلندی آن مناسب است و صدا در دو طرف خوب پخش می شود.

با آنکه تصویر به نمایش در آمده در مانیتور های سیماران بسیار خوب است اما وقتی آن را در کنار مانیتورهای پیک میگذاریم به نظر در محصولات پیک رنگها و شارپنس بهتر است هر چند شاید کمی اغراق آمیز باشد.

قیمت کالا در مقایسه آیفون تصویری الکتروپیک و سیماران

اینجا جایی است که اگر مصرف کننده می خواهد از محصولات الکتروپیک استفاده کند باید کمی سر کیسه را شل کند چرا که این شرکت محصول خیلی ارزان ندارد و این در حالی است که سیماران در رده آیفون تصویری اقتصادی با دست پر آمده و چندین مدل را جلوی مشتری میگذارد.

مقایسه قیمت آیفون الکتروپیک و سیماران

پس به صورت کلی محصولات الکتروپیک با قابلیت های یکسان به نسبت دربازکن های تصویری سیماران از برچسب قیمتی بیشتری برخوردارند و این تفاوت قیمت بابت آن بسته بندی شیک و مواد اولیه بهتر به خریدار تحمیل میگردد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

سیماران همه ی محصولات دربازکن تصویری اش را با 30 ماه گارانتی و 10 سال خدمات روانه بازار کرده و در مقابل الکتروپیک نیز محصولاتش را با 36 ماه گارانتی عرضه می کند. البته برخی از قطعات با گارانتی بیشتر از 3 سال هم در سبد کالایی الکتروپیک وجود دارد.

مقایسه گارانتی سیماران و الکتروپیک

هر دو خدمات در محل را ارائه میدهند اما الکتروپیک به سبب تسهیل فرآیند درخواست گارانتی و خدمات نمره بهتری به نسبت سیماران در این بخش نیز دریافت می نماید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
3 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
رضا
رضا
2 years ago

از مقایسه یکطرفه و دروغی که انجام دادی نهایت تاسف رو دارم
از الکترو پیک که کلا محصولاتش یکیه فقط شکلش رو عوض کرده و قابلیت ارتباط با همه ی واحد ها و یا انتقال تصویر به تلفن همراه و … رو نداره و اصلا برای سیماران رقیب حساب نمیشه چقدر پول گرفتی که تبلیغ کنی البته شاید هم نمایندگی فروشش رو داری در کل تخریب یه برند دیگه برای اینکه برند خودت یا مورد نظرت رو بفروشی اصلا کار درستی نیست بهتره رو کیفیت و امکانات بالا تمرکز کنی

Last edited 2 years ago by رضا
Ayyub
Ayyub
2 years ago
پاسخ دادن به  رضا

تو خودت نمایندگی سیمارانی کاملا مشخصه. حرص تخور شیرت خشک میشه

3
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx