دوربین مداربسته استارلایت

احتمالا به تازگی در هنگام خرید دوربین مداربسته با عبارت استارلایت برای دید در شب دوربین ها مواجه شده اید. خصوصیات دوربین ها و اصلاحات مربوط به آن ها به اندازه کافی پیچیده هستند و تکنولوژی استارلایت، یک بخش دیگر هم به آن اضافه کرده است. در این مقاله تصمیم داریم به معرفی این خصوصیت و کاربرد های آن در دوربین مداربسته بپردازیم.

چگونگی نمایش

همانطور که در مقاله «وقتی از دید در شب حرف می ‌زنیم، از چه چیز حرف می‌ زنیم؟» در مورد دید در شب دوربین های مداربسته دیدیم، برای تصویر برداری در شب، نیاز به ایجاد حساسیت بالا در سنسور دوربین ها به علاوه منبع تامین نور است. تا چندی پیش این دوربین ها تصاویر در شب را تماما به صورت سیاه و سفید عرضه می کردند. اما شرکت سونی در سال 2016 با ارائه تکنولوژی جدید استارلایت تحولی در نمایش دوربین های مداربسته ایجاد کرد و با ارائه تصاویر واضح و رنگی در شب، نوع متفاوتی از دوربین ها را در اختیار کاربران گذاشت.

چگونگی کارکرد

تکنولوژی استارلایت به طور ویژه و با بزرگتر کردن سنسور و بالاتر بردن حساسیت به نور، تصاویری با وضوح بالا تولید می کنند، به طوری که در شب هم دید واضحی مشابه با چشم انسان ارائه می کند. همانطور که می دانید چشم انسان در شرایط نوری کمتر از 0.2Lux امکان مشاهده تصاویر را ندارد، اما دوربین های استارلایت امکان ضبط تصاویر واضح در شرایط نوری 0Lux را هم دارند.

دوربین های استارلایت عملکرد فوق العاده ای در محیط های کم نور ارائه می کنند و در واقع سنسور آن ها برای این محیط ها طراحی شده است. از آنجا که گشادگی دیافراگم در این دوربین ها به اندازه f/1.56 می رسد، می توان میزان نور دریافتی در آن ها را تا حد زیادی بالا برد. همانطور که می دانید هرچه عدد دیافراگم به عددِ یک نزدیک تر باشد، دهانه آن باز تر است، در نتیجه میزان نور دریافتی و کیفیت تصویر هم بالاتر خواهد بود. به علاوه در این دوربین ها سرعت شاتر آهسته تری هم ارائه می کنند.

در شکل زیر می توانید تفاوت دید در شب رنگی و سیاه و سفید را مشاهده کنید.

تفاوت دید در شب رنگی و سیاه و سفید


در نظر داشته باشید که دوربین های استارلایت الزاما دید در شب رنگی دائمی ندارند، بلکه در شرایط نوری بسیار ضعیف ممکن است روی دید در شب سیاه و سفید سوییچ کنند تا از وضوح جزییات تصویر کاسته نشود.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، در ابتدا این تکنولوژی توسط سونی ارائه شد، اما امروزه می توان آن را در انواع دوربین مداربسته داهوا همین طور دوربین مداربسته تحت شبکه تیاندی هم مشاهده کرد. دوربین های مداربسته starlight داهوا که در مجموعه HDCVI یا IP داهوا آن قرار دارند، علاوه بر اینکه عملکرد فوق‌ العاده ‌ای در محیط هایی با شرایط نوری ضعیف ارائه می دهند، قابلیت تشخیص هویت، تشخیص و آنالیز هوشمند تصویر را نیز دارد. دوربین های تیاندی هم امکان شمارش افراد و تشخیص تغییر در محیط را هم دارند. همانطور که مشخص است به واسطه وجود این خصوصیات قیمت دوربین مداربسته دید در شب رنگی می تواند با دیگر دوربین ها کاملا متفاوت باشد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
سعیدی
سعیدی
4 years ago

باسلام قصد همکاری داشتم باهاتون

کریم
کریم
4 years ago

قیمت دوربین مداربسته مادون قرمز و دستگاه ضبط 4 کاره چند در میاد

2
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx