چالش درب نفررو درون درب پارکینگی و جک اتوماتیک پارکینگ

محدودیت بسیاری از ساختمان ها این است که به دلیل بر کم آن ساخت دو درب یکی برای پارکینگ و یکی برای نفررو عملا غیر ممکن است و حتما باید درب پارکینگ را طوری ساخت که درب نفررو نیز در آن وجود داشته باشد. یا راهی باشد که بشود از یکی از لنگه ها برای درب نفررو استفاده کرد. چالش اصلی این است که در این شرایط جک پارکینگی را نیز روی این درب ها نصب کرد. در این شرایط ما سه راهکار داریم که همه آنها برای این نوع درب ها قابل استفاده هستند.

ساخت درب دولنگه و یک درب بچه

این یکی از بهترین راهکارها ست. سازنده درب در این صورت یک درب دو لنگه می سازد و درون یکی از این دو درب یک چهارچوب کوچکتر زده و یک درب نفررو در آن در می آورد. در این شرایط وقتی درب به صورت ریموتی باز و بسته میشود کل درب پارکینگ و نفررو باز شده و وقتی می خواهیم پیاده وارد ساختمان شویم صرفا درب نفررو به صورت دستی باز می شود. تنها نکته ای که در این گونه درب ها باید توجه کرد این است که وقتی درب پارکینگ به صورت ریموتی در حال باز شدن است نباید درب نفررو باز باشد، چون ممکن است به افراد یا لوازم ساختمان آسیب وارد شود.

درب نفررو روی درب پارکینگ

درب سه لنگه پارکینگ و جک پارکینگی

درب های سه لنگه به این صورت هستند که سه لنگه درب هم اندازه در کنار هم وجود دارند و لنگه وسط که به وسیله لولا به یکی از دربهای چپ یا راست اتصال یافته به عنوان درب نفررو نیز استفاده می شود.این نوع درب ها به سختی ریموتی می شوند. اما تنها راهکار این نوع درب برای اینکه هم از درب نفررو بشود استفاده کرد و هم بتوان جک پارکینگ روی آن نصب کرد این است که از یک آرام بند و قفل برقی در آن استفاده گردد. البته قبل از این کار باید شرایط درب نیز بازدید شود که آیا آرام بند بر روی آن قابل نصب است یا خیر؟

چگونگی کارکرد درب به این صورت است که آرام بند درب نفررو را دائم بسته نگه می دارد و قفل برقی درب نفررو را به درب کناری قفل میکند. افراد با باز کردن قفل می توانند از درب نفررو عبور کنند و جک پارکینگی روی دو درب کناری حتما باید نصب شود.

درب دولنگه و استفاده از جک های دائم خلاص

برخی افراد برای استفاده هم زمان درب پارکینگ و نفررو از تکنولوژی های خاصی استفاده میکنند و درب را ساده طراحی میکنند. این یعنی در این ساختمان ها از یک درب دو لنگه پارکینگی استفاده می شود که روی آن قفل برقی نصب شده و از جک پارکینگی دائم خلاص استفاده میکنند. گیربکس این جک های پارکینگی تنها در زمان باز بسته شدن درگیر است و پس از اتمام کارشان خلاص می شوند. این یعنی وقتی درب بسته شد جک خلاص شده و تنها قفل برقی است که مانع باز شدن درب می شود. پس وقتی قفل برقی با دست یا آیفون تصویری باز شود می توان از همان درب پارکینگی برای عبور و مرور نفر نیز استفاده کرد.

مواردی که گفتیم سه راهکار برای استفاده از درب پارکینگ به عنوان درب نفررو بود که در هر سه مورد می توان روی آن جک درب پارکینگ نیز نصب کرد. اگر شما نیز راهکاری دارید در قسمت نظرات آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx