فناوری دو سیم تابا چیست و چگونه کار میکند؟

مدتی است که تابا با تبلیغات گسترده فناوری دو سیم آیفون تصویری خود توجه ها را به خود جلب نموده است. این تبلیغاتی وسوسه بر انگیز برای مجتمع های مسکونی بزرگ میباشد تا هزینه سیم کشی خود را بیش از 70درصد کاهش دهند. اما این تکنولوژی چطور کار میکند و تا چه تعداد واحد جوابگو می باشد.

تکنولوژی دو سیم تابا چطور کار میکند؟

تابا گفته برای رسیدن به این تعداد سیم از تکنولوژی آنالوگ به دیجیتال مهاجرت کرده تا به جای 4 یا 5 رشته سیم تنها از دو رشته پالس مثبت و منفی استفاده نماید. مصرف کننده برای استفاده از این فناوری میبایست آیفون تصویری های سازگار با این تکنولوژی و هم دیکودرهای خاص دو سیم و هم از پنل سازگار دو سیم استفاده نماید. اما نکته جالب این است که هنوز اطلاعات زیادی از این فناوری از تابا درز نکرده که آیا می توان مانیتورهای قدیمی تصویری را با این تکنولوژی سازگار نمود یا نه و اینکه هزینه های مانیتورهای تصویری این فناوری با مانیتورهای معمولی چه میزان تفاوت دارد.

سیم کشی آیفون تابا

تابا سال گذشته از تکنولوژی دوربین های AHD در آیفون تصویری هایش استفاده کرده بود که می بایست جهت استفاده از آن از پنل تصویری با دوربین  ای اچ دی و مانیتورهای خاص استفاده میشد، به نظر ما فناوری دو سیم تابا نیز به مانند آن تکنولوژی نیاز به دیوایس های خاص خود خواخد داشت.

تکنولوژی دو سیم تابا تا چه تعداد واحد جوابگو است؟

مجتمع های مسکونی بزرگ و ساختمانهای بالای هشت واحد باید دور این فناوری را خط بکشند چرا که تابا فعلا برنامه ای برای ساختمانهای بالای 8واحد ندارد. این خبر می تواند آب سردی باشد برای مدیران پروژه های ساختمانی باشد که روی تبلیغات تابا حساب باز کرده بودند تا هزینه های مربوط به سیم کشی را به طور محسوسی کاهش دهند. تابا اعلام کرده در حال حاضر مشغول ساخت تجهیزات این فن آوری تا 8واحد می باشد اما در حال حاضر (آبان1397) هیچ محصولی از این فناوری عرضه نکرده و تنها به تبلیغات گسترده بسنده نموده است.

آیا تابا در این فناوری رقیبی هم دارد؟

به طور قطع تابا با فناوری دو سیم هیچ رقیب ایرانی ای نخواهد داشت نزدیکترین رقیب این شرکت تکنما است که با هفت رشته سیم به تعداد بالا مانیتور تصویری ساپورت میکند و سالهاست در مجتمع های ساختمانی جواب پس داده و اکنون نیز پرمصرفترین آیفون تصویری این گونه اماکن می باشد. شرکت تابا برای موفقیت در این پروژه بزرگ می بایست هدف را روی ساختمانهای بزرگ بگذارد تا بتواند رقیبی جدی برای تکنما و سیماران باشد.

بروز رسانی آبان ماه 97

بالاخره اولین سری محصولات دو سیم تابا عرضه شد و این شرکت با ارتقاء پشتیبانی از 30 مانیتور گام بلندی در پشتیبانی ازساختمانهای تعداد بالا برداشت. اما نقطه ضعف این سیستم عدم پشتیبانی از پنل کدینگ می باشد که باید دید آیا در آینده نزدیک این قابلیت اضافه خواهد شد یا خیر؟

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
8 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
فتح الله عبدلی
فتح الله عبدلی
5 years ago

با عرض سلام منزل ما ۳ طبقه و شش واحد دارای آیفون معمولی است میتوانیم از تابا دوسیم استفاده یا خیر قیمت آن چقدر است ممنون عبدلی

نوید مهرجو
نوید مهرجو
4 years ago
پاسخ دادن به  فتح الله عبدلی

سلام و درود .نمیگم خوبه یا بده . ولی چون تازه ساخته شده و در اصل میشه گفت ابداع شده ،ریسکش بالاست . پس اگر ریسک پذیری بخر ،اگر نه ،نخر .به نظر من ارزش امتحان را داره . چون مدرنه و نوآوری و خلاقیت درش بکار رفته

محمد آقامیرزائی
محمد آقامیرزائی
4 years ago

سلام
کد محصولات دو سیمه کدام حداقل و حداقل قیمت آیفون دو سیمه و حداقل قیمت پنل ۶ تایی چقدر است

محمد
محمد
4 years ago

تجربه نشون داده که تابا در چند سال اخیر رو به افول گذاشته که این ادعا رو میشه در کیفیت آیفون های کدینگشون محقق دونست،بطور کلی بیشتر شرکت های ایرانی در زمینه الکترونیک یا کاملا مونتاژ یا کاملا کپی یا نیم کپی و نیم مونتاژ و کمی تغییر که این تولیدات بیشترین تست خودش رو در ساختمانها و پروژه ها باید پس بده نه در آزمایشگاه شرکت ها چون آزمایشگاه در این شرکتها چیز مهمی به حساب نمیاد

حمیراسرخابی
حمیراسرخابی
4 years ago

سلام.
ساختمان ما ۴ طبقه تک واحدی لست..از آیفون تصویری استفاده میکردیم. ساختمان مشکل برق داره..یعنی کابلهاش مشکل داره و رو کار نمی خواهیم بشه …نیشه از این سیستم استفاده کنیم .

علی برقی
علی برقی
4 years ago

سلام نصاب ها روش نصب این ایفون از کجا باید یاد بگیرند؟

8
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx