تفاوت موتورهای ساید کرکره برقی چیست؟

موتورهای کرکره برقی ساید در بسیاری از اماکن استفاده میگردد. این مدل پرقدرت ترین نوع موتور کرکره اتوماتیک است که در ساختمانهای با دهنه پارکینگ بزرگ یا پرتردد قابل استفاده می باشد.ظاهر موتور ساید از نمونه پر مصرف توبلار و حتی سانترال بزرگتر است و به وسیله زنجیر، شفت کرکره را میگرداند. درادامه فرق انواع موتور ساید کرکره برقی را بررسی میکنیم.

قدرت موتور کرکره برقی

اولین تفاوت موتورهای کرکره برقی در قدرت آنهاست. موتور ساید در قدرت 300،500،600،800 و حتی 1000 کیلوگرم تولید می شوند که در اکثر موارد حداکثر تا قدرت 600کیلوگرم استفاده میگردد. به تازگی موتورهای سبک تر که بر اساس متر مربع است به بازار عرضه شده تا مصرف کننده بتواند با هزینه کمتر از موتورهای ساید بهره ببرد.

موتور کرکره برقی ساید
نصب موتور کرکره برق ساید UPS دار

شاید سوال پیش آید که چه موتوری برای هر دهنه کرکره مناسب است. برای محاسبه موتور مورد نیاز به این است که ابتدا وزن تیغه کرکره را داشته باشیم. به طور مثال اگر تیغه آلومینیومی با وزن هر متر مربع 6 کیلوگرم تهیه کرده باشید و دهنه کار شما 4 در 4 باشد. اندازه  تیغه ای معادل 16 متر مربع نیاز خواهید داشت. وزن این متراژ 16×6=96 کیلوگرم خواهد بود که اگر وزن شفت که حدود 20 کیلوگرم است را روی این وزن بگذارید، جمعا 116 کیلوگرم می شود. برای انتخاب وزن مناسب بهتر است موتور کرکره ای با قدرت دو برابر بیشتر انتخاب گردد.

تفاوت سیم پیچ موتور کرکره

سیم پیچ موتور کرکره ساید
انواه سیم پیچ موتور ساید کرکره

در گذشته تمام موتورهای ساید با سیم پیچ مسی ساخته می شدند که قادر بودند در کارکردهای طولانی در طی روز به سختی داغ شوند و در صورت گرم شدن بیش از حد موتور، با کمی مکث به سرعت خنک شوند. اما در سالهای اخیر به دلیل اینکه موتور ساید را برای دربهای کوچکتر نیز استفاده کنند و قیمت تمام شده پایینتری نیز داشته باشد از سیم پیچ آلومینیوم در این موتورها استفاده می شود که دیگر هیچ یک از مزایای سیم پیچ مس را ندارد و تنها کمی از موتورهای مسی توبلار بهتر است و می تواند برای ابعادی تا 20 متر مربع استفاده گردد.

تفاوت در دارا بودن برق اضطراری

اغلب موتور سایدهای کرکره برقی را می توان در دو مدل بدون UPS و با UPS تهیه کرد. قابلیت با UPS بودن این مزیت را دارد که در هنگام نبود برق، موتور همچنان قادر است به کار خود ادامه دهد. پس هیچ گاه مصرف کننده به دلیل نبود برق مشکل باز شدن یا بسته شدن کرکره اتوماتیک را نخواهد داشت.

اما با این حال اغلب موتور های کرکره با UPS مشکلی دارند که ما می خواهیم با شما در میان بگذاریم تا در انتخابتان بهترین تصمیم را بگیرید. مشکل این موتورها این است که بعد از خراب شدن باتری های درون دستگاه، موتور کرکره به درستی کار نمی کند و به دلیل متغیر بودن خرجی آمپراژ برد و باتری سیستم دائم هنگ میکند و می بایست باتری را جایگزین نمود. هزینه خرید باتری با گران شدن این جنس مبلغ کمی نیست و در حال حاضر حدود 350هزار تومان هزینه خرید دو عدد باتری کرکره می باشد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
مطلب جالب
مطلب جالب
3 years ago

بسیار عالی بود.ممنون

1
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx