چقدر می توان به برچسب های تعمیر روی جک پارکینگی اعتماد کرد؟

با از کار افتادن جک پارکینگی یا موتور ریلی درب پارکینگ، اهالی ساختمان اولین کاری که می کنند این است که نگاهی به دستگاه می اندازند تا شاید شماره ای از شرکت فروشنده یا نصب کننده جک درب پارکینگ بیابند. اینجاست که شاید شماره شرکتی به غیر از فروشنده و یا نصب کننده اصلی روی مدار کنترل چسبیده باشد  و مصرف کننده بی خبر با آن شماره تماس بگیرد تا آن شرکت فردی را برای تعمیر اعزام کند. 

شاید با خود فکر کنید که اشکال این ماجرا کجاست و مهم تعمیر جک یا موتور است که آنها نیز می توانند این کار را انجام دهند. اما ما به چند دلیل ثابت میکنیم که این برچسب ها قابل اطمینان نیستند و ممکن است هزینه ی بالایی روی دست مصرف کننده بگذارد.

غیر اخلاقی بودن نصب برچسب

در اکثر مواقع این برچسب ها توسط افرادی غیر از شرکت اصلی روی مدار کنترل و بازوها چسبانده می شود. آنها اغلب به بهانه مامور برق و گاز یا به بهانه بازدید دوره ای جک درب وارد ساختمان شده و بی اجازه این برچسب ها را روی تابلو و بازوها می چسبانند. اصل این کار که با دروغ است و حقیقت به صاحب خانه گفته نمی شود کار غیر اخلاقی است و اگر خدمتی با یک امر غیر اخلاقی شروع شود هر چند که شاید کار تعمیر درست انجام شود از نظر بسیاری پذیرفته نیست.

در سالهای اخیر آنقدر این مورد زیاد شده که در مواردی چندین برچسب روی هم نصب شده و نصب کننده که غالبا عجله داشته حتی توجه ای به درست نصب کردن نمی کند و از لحاظ بصری چهره ای نا زیبا از ورودی ساختمان پدید می آورد.

عدم اطمینان به این شرکت ها

خیلی از این شرکت ها که برچسب غیر مجاز روی جک های پارکینگی می چسبانند در هنگام خرابی هزینه های بالایی را برای مشتریانشان می تراشند. با یکی از تعمیرکاران این شرکت ها که صحبت می کردیم متوجه این موضوع شدیم که برخی از مدیران از این تعمیرکاران می خواهند به هیچ عنوان تعمیر را در محل انجام ندهند و حتی با کوچکترین ایراد که می تواند سوختن یک فیوز شیشه ای دو هزار تومانی باشد مدار کنترل یا جک پارکینگی را باز کنند و پس از چند روز آن را برای مشتری نصب کنند تا بتوانند هزینه چند صد برابری برای مشتری بترشاند.

اما نکته غم انگیز این ماجرا این است که در صورتی که مشتری به دام افتاده با هزینه موافقت نکند و خواستار برگرداندن جنس اش باشد، جنسی را تحویل می گیرد که از روی قصد به شدت آسیب دیده و هزینه ی بالاتری از آن چیزی که شرکت اعلام کرد روی دست مشتری خواهد گذاشت.

باطل شدن گارانتی و خدمات اصلی شرکت تولید کننده

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان جک پارکینگی گارانتی محصولاتشان 2 سال به بالاست و در این زمان ایراد و خرابی در محصول شامل گارانتی می شود. اما اگر تعمیر توسط فردی غیر از تولید کننده انجام پذیرد محصول از گارانتی خارج شده و از آن به بعد هر گونه خدمات از طرف تولید کننده شامل هزینه خواهد شد. 

به واقع این شرکت ها از ناآگاهی مصرف کنندگان جک های پارکینگی سوء استفاده کرده و آن چیزی نیستند که ادعا میکنند. از طرفی ممکن است تخصص و حتی قطعات تعمیر یکسری از محصولات را نداشته باشند و وقت و هزینه زیادی از برخی مشتریان بگیرند. 

جمع بندی

با توجه به مواردی که در بالا گفتیم به این نتیجه میرسیم که نمی توان به شرکت هایی که به واسطه برچسب زده شده روی مدار کنترل اعتماد کرد. کار درست این است که نام جک پارکینگی را بدانیم و دنبال تولید کننده آن بگردیم. پس از آن با قسمت خدمات شرکت تولید کننده تماس بگیریم و از آنها درخواست اعزام تکنسین و یا معرفی تعمیرکار معتمد نماییم. اگر به این صورت کار تعمیر انجام گردد مراحل تعمیر زیر نظر شرکت تولید کننده انجام شده و هزینه کمتری برای مشتری ایجاد خواهد کرد. 

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx