راهنمای نصب و سیم کشی آیفون تصویری سوزوکی

زمان مورد نیاز: 1 ساعت

برای نصب نمایشگر رنگی درون منزلی شش گام مهم و تاثیر گذار، برای انجام این کار باید در نظر گرفته شود، تا با سوختن و خرابی سیستم، به دلیل اشتباه انجام دادن یکی از مراحل نامبرده رو به رو نشوید. 6 قدمی که جهت نصب آیفون تصویری باید برداشته شود شامل مواردی همچون شناسایی دقیق نوع درب بازکن، نوع سیم کشی ساختمان، نصب آیفون تصویری، نصب پنل زنگ دم دری، اتصال جریان برق به درون مدار های سیستم و تست نهایی است.

  1. شناسایی نوع درب باز کن برقی

    در اولین حرکت جهت نصب آیفون تصویری خریداری شده باید به گوشی فعلی و نصب شده داخل ساختمان توجه ویژه ای داشت تا با در نظر گرفتن نوع محصول، سامانه ای را تهیه نمایید که در کنار قیمت مناسب ، کارایی مناسبی را برای شما فراهم کند. آیفون تصویری سوزوکی یکی از همین محصولات است، که شما با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی دی سی ای کالا می توانید این آیفون را خریداری، و قادر به پشتیبانی از چهار برند شناخته شده و مشهور همچون کوماکس، سیماران،کالیوز و آلدو بدون هیچ گونه مشکل در انتقال تصاویر و کارکرد باشید.

    راهنمای نصب آیفون تصویری سوزوکی

  2. نوع سیم کشی ساختمان

    شناخت سیم کشی موجود بر روی ساختمان از دومین قدم مهم ترین گام جهت نصب آیفون تصویری است، تا پس از فعال سازی سیستم کیفیت تصویر و صدای قابل قبولی را در پنل رنگی درون منزلی دریافت نمایید. در صورتی که سیم کشی درب باز کن شما برای آیفون های صوتی و آیفون تصویری سیاه سفید باشد برای مشاهده تصاویر رنگی، تعویض سیم کشی آیفون کار اجباری است تا تصاویری با وضوح و شفافیت بالا را دریافت نمایید. سیم کشی آیفون تصویری با کمک کابل های 06 انجام می پذیرد که هر برند نمایشگر درون منزلی با توجه به استاندارد انحصاری خود که توسط بخش تحقیق و توسعه تعریف می شود از تعداد زوج های متفاوت این قطر استفاده می کند. آیفون تصویری SUZUKI برای انتقال تصویر خود از کابل 4 زوج استفاده کرده است، که این کابل از فضای تعبیه شده برای پنل دم دری، کوچه یا خیابان کشیده و به درون ساختمان و هر تعداد واحدی که نیاز به سیم کشی نمایشگر درون منزلی دارد، متصل می شود تا کارایی قابل قبولی را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهد.

    سیم کشی آیفون تصویری SUZUKI

  3. نصب آیفون تصویری

    پس از اتمام سیم کشی ساختمان، کابل 4 زوج آیفون تصویری رنگی سوزوکی به صورت مجزا به پشت هر نمایشگر متصل شده، تا بعد از انجام این کار تمام رشته سیم های مجزا به یک کابل چهار زوج واحد که در کل ساختمان کشیده شده است متصل شده، و پس از آن به دریافت جریان برق از منبع انرژی پرداخته و شروع به انجام فعالیت هایی همچون باز کردن درب ساختمان و پارکینگ، نمایش تصویر پنل زنگ یا دوربین مدار بسته و پاسخگویی به مراجعه کنندگان بپردازد.

  4. نصب پنل زنگ نمایشگر رنگی

    بعد از نصب اتصالات آیفون رنگی نوبت به نصب پنل زنگ دم دری می شود، که درگاه انتقال جریان برق شهری اصلاح شده به درون ساختمان می باشد. 4 زوج کابل واحد نامبرده شده در قسمت قبل پس از دریافت تمامی اتصالات سیم کشی نمایشگر های رنگی، به پورت ورودی پنل دم دری وصل شده، تا پس از اتصال ترانس به پنل زنگ و دریافت جریان برق شهری، برق دریافتی و اصلاح شده را به درون ساختمان منتقل کند.

  5. تست نهایی

    پس از انجام تمامی مراحل بالا، حالا نوبت به گرفتن تست هایی از سیستم نصب شده است تا کارکرد صحیح آیفون تصویری، پنل زنگ و سیم کشی ساختمان تایید شود. فعالیت هایی که در این راستا باید صورت گیرد شامل مواردی همچون برقراری ارتباط از طریق پنل دم دری، ایجاد مکالمه جهت مشاهده انتقال صحیح صدا از نمایشگر به پنل و بالعکس و تست انتقال تصویر لنز پنل و دوربین مدار بسته به نمایشگر می باشد.

آموزش نصب آیفون تصویری سوزوکی

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و اختراع قابلیت های کاربردی و چشمگیر و در عرصه نمایشگر های رنگی توسط شرکت های مختلف نحوه نصب متفاوتی را دارا هستند. یکی از شرکت شناخته در تولید این نوع محصولات کمپانی آیفون تصویری سوزوکی است که با تولید تجهیزات با کیفیت بالا و گارانتی مطمئن اعتماد تمام مشتریان خود را جلب کرده است. با ما همراه در ادامه با نحوه سیم کشی و روش نصب آیفون تصویری این برند آشنا شوید.

سیم کشی و نصب آیفون تصویری سوزوکی

سیم کشی و شناسه رنگی سیم

نحوه انتقال جریان و صدا و تصویر در سری نمایشگر آیفون تصویری سوزوکی با استفاده یه رشته سیم 4 عددی صورت میگرد که هرکدام کار جداگانه نسب به روکش رنگی که بر روی آن ها قرار گرفته است انجام میدهد که این رنگ بندی به ترتیب شامل رنگ های قرمز،آبی،زرد،سفید میباشد که به شکل زیر مورد استفاده قرار میگرند.

رنگ قرمز : این سیم برای Voice یا صدا در رنگبندی سیم کشی آیفون تصویری مورد استفاده قرار میگیرد.

رنگ آبی : به عنوان منفی در رنگبندی سیم کشی نمایشگر رنگی درون منزلی استفاده میشود.

رنگ زرد : به عنوان مثبت دستگاه آیفون تصویری رنگی مورد استفاده است.

رتگ سفید : به عنوان سیم تصویر در آیفون تصویری مورد استفاده قرار میگیرد.

روش نصب آیفون تصویری و منبع تغذیه سوزوکی

همانطور که در بخش قبل گفته شد ۴ رشته سیم از پنل آیفون تصویری ایرانی به مانیتور وصل شده اند که ترتیب سیم ها به مانند رنگبندی بالا است که برای باز کزدن درب و همچنین دادن برق به پنل دم دری آیفون تصویری توسط یک ترانس با قدرت ۱۲ آمپر و بعضا ۲۴ آمپر  استفاده میگردد.نحوه اتصال این سیم ها به نمایشگر رنگی درون منزلی از خروجی AC ترانس برای قفل برقی و از خروجی DC ( یا همان مثبت و منفی ) آن برای برق پنل استفاده میشود.برای اتصال قفل مقابل و بالا رفتن امنیت درب نفر رو ساختمان از خروجی AC ترانس دو سیم به پشت پنل آیفون تصویری میبریم که یکی از آنها را به یک سیم درب بازکن پشت پنل وصل میکنیم و سیم دیگر را به یک رشته سیم از دو رشته ای که از پشت قفل آمده است ارتباط میدهیم. از قفل هم دو رشته سیم تا پشت پنل آیفون تصویری میکشیم و یک رشته را به یکی از دو رشته سیم قفل باز کن پنل و دیگری را به سیم اضافه ای که از ترانس آورده ایم وصل میکنیم. لازم به ذکر است سیمی که باید از ترانس به قفل میرسد میتواند هم به صورت مستقیم وارد قفل شود به مانند تصویر بالا و یا اینکه به مانند توضیحی که داده شد به صورت غیر مستقیم و در پشت پنل اتصال پیدا کند.

نصب آیفون تصویری برای تعداد واحد بالا

برای نصب آیفون تصویری با تعداد واحد بالا از یک سوئیچر استفاده میشود در حالت معمول دارای 4 ورودی و یک خروجی جهت اتصال به پنل است. از دیگر مدل سوئیچر های سوزوکی 2، 4 ، 6، 8، 10 میباشد تا کاربر به میزان تعداد واحد هاییی که وجود سوئیچر های مخصوص تهیه کند. برای مثال اگر ساختمان شما 6 واحدی است، نیاز به سوییچر 6 دارید و اگر ساختمان شما 5 واحدی است باز هم به سوییچر 6 نیاز دارید چون سوییچر 5 وجود ندارد، به همین ترتیب برای واحد های مختلف اعداد مربوط انتخاب می شوند. اما در نظر داشته باشید که ممکن است با توجه به نوع سیم کشی، این ترکیب عددی متفاوت باشد، مثلا اگر ساختمان 20 واحدی دارید، باید دو سوییچر 10 واحدی شرکت سوزوکی را استفاده کنید ولی ممکن است نصاب شما تشخیص دهد که با توجه به نوع سیم کشی در ساختمان شما سه عدد سوییچر 8 برای نصب آیفون تصویری مجموعه شما مناسب تر خواهد بود، پس این قواعد قابل تغییر هستند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
33 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
آیت
آیت
4 years ago

سلام ببخشید شرمنده اگه میشه روش بستن سویچرو ده واحدی برام توضیح بدین

حمید
حمید
3 years ago

ایفون تصویری سوزوکی خریدم یکی زنگ می زنه خودش باز می شه و بعضی وقتها هیچ کس حتی زنگم نمی زنه در خوش باز می شه تصویر مونیتورشم برفکی هست در کل ایفون سوزوکی اشغالترین ایفون تصویری هست که پول زیادی هم بابتش دادم لطفا از این مارک بخاطر اسایش خودتان نخرید

بهنام
بهنام
3 years ago

اصلا به درد نمیخوره من آیفون سوزوکی خریدم از اون اول نصب خراب بود، درسته ضمانت داره ولی هر دفعه که میان درستش کنن یه ۱۰۰ تومنی هزینه داره.

علی
علی
3 years ago

سلام، دوستان لطفا شخص دیگه ای که ایفون سوزوکی داره نظرشو بنویسه من بدلیل مفقود شدن پنل اپارتمانمون که الدو بوده از این مارک بدلیل سوییر دار بودن و خوردنش استفاده کنم ولی با مطالب این دوستمون دو دل شدم لطفا دوست دیگری راهنمایی کند،، ممنون

شهرام
شهرام
3 years ago

سلام من نصب کردم تصویر و صدا و کیفیت خوبه ولی خودش گاهی مداوم زنگ میخوره نمیدونم ایرادش کجاست

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
3 years ago
پاسخ دادن به  شهرام

احتمالا شاستی زنگ ایراد دارد و گیر می کند

masoud
masoud
3 years ago

سلام آیفون تصویری سوزوکی مدل ECO720 خریدم تصویر صدا و درب بازکن همچی کار میکنه ولی صفحه نمایش همیشه روشن و به رنگ آبی هست که نورش توی شب و موقع خواب اذیت میکنه خواستم ببینم این موضوع طبیعیه یا راهی داره خاموشش کرد؟

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
3 years ago
پاسخ دادن به  masoud

سلام- باید خیلی زود مشکل رو بر طرف کنید چرا که ممکنه مانیتور خراب بشه.
دو حالت دارد یا مانیتور مشکل دارد و یا زنگ پنل دم دری به هم چسبیده است.
سیستم شما گارانتی دارد – پیگیری کنید

haftshin
haftshin
3 years ago

سلام.دمت گرم جناب زمانی.من خودم برقکار ونصاب باسابقه چندین ساله ام .اما ازخوندن مطالب شما درس میگیرم.به برقکاران محترم که تازه وارد حرفه شدند میگم:به داشته علمی وتجربی خودبسنده نکنید درکار ما هرروز وهرکار ازمون جدیده وقابل یادگیری.موفق باشیدhaftshin partsa

Ana
Ana
3 years ago

سلام. من مدل سوزوکی دارم. میخواستم ببینم عکسایی که روی آیفون هستش رو چگونه روی سیستم یا گوشی منتقل کنم

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
3 years ago
پاسخ دادن به  Ana

سلام- شما می تونید با انتقال تصاویر مموری این کار رو انجام بدید. قبلا باید یک مموری استیک خریداری کرده باشید.
اگر خیلی ضروری هست تصاویر ذخیره شده را روی مانیتور به نمایش در بیارید و به وسیله تلفن همراه از اون عکس بگیرید

حسیین
حسیین
2 years ago

سلام خوبی من صدای پایین رو ندارم

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
2 years ago
پاسخ دادن به  حسیین

اگر تنها صدا از پایین به بالا نمی آد پس بلند گوی روی گوشی شما خرابه- اگر صدا نه میره پایین نه میاد بالا احتمال قوی سیم شماره 1 یا همان سیم قرمز قطع شده است

Yavar
Yavar
2 years ago

ببخشید آیا میشه از گوشی صوتی استفاده کرد برای پنل تصویری ؟
واسه مجتمع هست تصویری گرفتیم اما یه سری از همسایه ها صوتی تهیه کردند

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
2 years ago
پاسخ دادن به  Yavar

بله- یک سری گوشی های صوتی هست که سیم کشی مشابه دربازکن های تصویری دارن. از اون مدل ها استفاده کنید.

سیروس
سیروس
2 years ago

سلام آیفون تصویری سوزوکی دارم نه زنگ میزنه نه صدا میره میاد و فقط مانیتور تصویرش آبی رنگ هست علت چی میتونه باشه

Gholam
Gholam
2 years ago

سلام من ورودی و خروجی رو برعکس زدم برای چهار واحدی کار نمیکنه آیا سوخته؟

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
2 years ago
پاسخ دادن به  Gholam

مدار داخلی سوزوکی در برابر اشتباه سیم بندی ضعیف هست در اکثر مواقع تصویر خاموش نمی شه و در بعضی مواقع به صورت کلی می سوزه

علی بیات
علی بیات
2 years ago

سلام کسی میتونه منو راهنمایی کنه که چطور از پنل و مانیتورم تصویر برای تلویزیون که دوربین مداربسته هم بهش وصل هست تصویر بکشم یعنی ایفن تصویری رو مصل دوربین مدار بسته به بقیه دوربینها اضافه کنم چون هر ده ثانیه یه با باید دکمه تصویر را روی ایفن فشار بدم تا تصویر قطع نشه ممنون

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
2 years ago
پاسخ دادن به  علی بیات

بهتر اینه که دوربین مجزا بزارید چرا که با روشن موندن دوربین آمپیلی هم روشن می مونه و خطر زود خراب شدن پنل دم در هست. اما برای این کار شما باید یه خروجی از دو سیمی که به پشت آیفون وصل می شه بگیرید. از سیم سفید برای مغزی ای که به دی وی آر وصل می شه و سیم آبی برای شلید

علی بیات
علی بیات
2 years ago

واقعا راضیم بنظر من بهترین گزینه هست

میلاد
میلاد
2 years ago

سلام.در بازکن تصویری من کوماکس قدیمی بود که سوزوکی مدل ۴۱۵m خریدم که سوکتش ۵ سیمه هستش.سیم مشکی را استفاده نکردم. و ۴سیم را به سوکت ۵سیمه با رنگ های صحیح وصل کردن. همه چی درست هست.فقط وقتی هر واحدی زنگ بخورد.واحد من هم زنگ میخورد.

اکبر معصومی
اکبر معصومی
2 years ago

میخواستم بدونم درب باز کن تصویری سوزوکی برامون نصب کردن میخواستم بدونم صداشو چطوری کم کنم یا صداش زیاده یا کلا صدا نداره

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
2 years ago
پاسخ دادن به  اکبر معصومی

سوال شما دقیق نیست- منظور صدای زنگه یا صدای رفت و برگشتی که با دم درب صحبت میکنید؟

abozar
abozar
2 years ago

نظر شما
سلام خسته نباشید
پنل دم در پنج پین هستش ولی مانیتور ۴ پین هست . گزینه B روی پنل به کجا وصل میشه ؟

محمد
محمد
2 years ago

سلام
چگونه میتونیم از طریق یک آفون دو طبق(شامل یک پنل دم دری و دو گوشی در هر طبقه) دو درب را باز کرد؟

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
2 years ago
پاسخ دادن به  محمد

سلام-باید دقیقا همون خروجی ای که برای بازکردن درب اول در نظر گرفتید رو سیم کشی کرده و به درب دوم انتقال بدید- ممکنه ولتاژ کافی نباشه که باید از ترانس آمپر بالاتر استفاده کنید

دانش
دانش
2 years ago

سلام وقت بخیر عالی خیلی هم با کیفیت کسانی کی بلد نیستند نصب کنند خواهشا الکی اظهار نظر نفرمایید

عبدالحسین علائی
عبدالحسین علائی
2 years ago

سلام تجربه ای که من دارم و به نظر من بهترین آیفون رو میشه به بد ترین شکل نصب کرد این آقایون که میگن از اول خراب بوده و این طور چیز ها مربوط به نصاب و سیم کشی هست بنظرم آیفون خوبیه.

امیر
امیر
2 years ago

سلام خسته نباشید
آیفون تصویری سوزوکی دارم میخوام طبقه بالا هم ی گوشی صوتی وصل کنم چ مارکی بهش میخوره؟
سوال دوم اینکه صدا از داخل ب بیرون میره ولی از بیرون ب داخل نمیاد دلیلش میکرون بیرون سوخته؟؟؟

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
2 years ago
پاسخ دادن به  امیر

باید از مدل موازی تصویری برند سوزوکی استفاده کنید. با کارشناسان دی سی ای کالا تماس بگیرید.
در مورد سوال دوم- ممکنه میکروفن پنل سوخته باشه یا گوشی مانیتورتون خراب باشه

ali
ali
1 year ago

سلام وقت بخیر چراغ دید در شب پنل جلوی درب همیشه روشن هست خاموش نمیشود مشکلش از چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
1 year ago
پاسخ دادن به  ali

این مورد می تونه در دراز مدت به آمپیلی پنل آسیب برسونه. قاعدتا دید در شب باید زمانی کار کنه که نور محیط کم و یکی از مانیتورها فعال باشه. احتمال مشکل از سیم بندی و همینطور ایراد در پنل وجود داره . این مورد باید توسط یک متخصص در مکان نصب بررسی بشه

33
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx