راهنمای خرید دوربین مدار بسته

بهترین دوربین مدار بسته کدام است؟

اگر شما هم برای تامین امنیت ساختمان خود در جستجوی خرید دوربین مدار بسته هستید، ممکن است در میان سیل عظیمی از اطلاعات و انواع و اقسام دوربین ها دچار سردرگمی شوید. در این مقاله سعی داریم راهنمای جامعی برای خرید دوربین مدار بسته ارائه دهیم.

 

دوربین مداربسته IP داهوا

دوربین مداربسته IP داهوا

مکان استفاده از دوربین مدار بسته

در هنگام خرید دوربین مدار بسته باید چندین نکته مهم را در نظر بگیرید. اولین مورد اینکه این دوربین در چه مکانی مورد استفاده قرار می گیرد: فضای اداری، مسکونی یا فضای باز. ممکن است شما بخواهید دوربین را برای باغ یا حیاط بزرگ خود استفاده کنید و فقط رفت و آمد افراد را در نظر بگیرید، در این صورت نیازی نیست از چندین دوربین یا از دوربین هایی با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید.

استفاده از دوربین در فضای داخلی و خارجی نیز اهمیت بالایی دارد، دوربین هایی که در فضای خارجی استفاده می شوند باید ضد آب باشند که در باران و برف دچار مشکل نشوند، اما نیازی نیست که در فضای داخلی دوربین مدار بسته ضد آب استفاده کنید. در میان دوربین های ضد آب می توان به برند داهوا اشاره داشت. مثلا دوربین مداربسته HDCVI داهوا و یا دوربین مداربسته IP داهوا اکثرا دارای استاندارد IP67 هستند و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار کاملا مخافظت شده اند.

 

دوربین مداربسته اسپید دام بتا

دوربین مداربسته اسپید دام بتا، ضد آب

پوشش دهیِ همه نقاط توسط دوربین

اگر از دوربین در جایی استفاده می کنید که پوشش دهی آن اهمیت دارد و نمی خواهید هیچ نقطه کوری وجود داشته باشد، باید در مورد تعداد دوربین ها نیز تصمیم بگیرید، برای مثال حتی اگر از دوربینی با رزولوشن بسیار بالا نیز استفاده کنید، این دوربین توانایی ضبط تصاویر از افراد و اشیایی که درست زیر دوربین یا پشت آن قرار دارند را ندارد، بنابراین نیاز دارید که یک دوربین درست در روبروی این دوربین قرار دهید تا تصاویر با پوشش کامل ضبط شوند. حال در نظر بگیرید که به هر دلیلی امکان استفاده از چند دوربین را نداشته باشید، در این صورت باید از دوربین مدار بسته اسپید دام استفاده کنید که قابلیت چرخش و زوم به روی سوژه را دارد. چرخش و حرکت دوربین مدار بسته به واسطه وجود موتور های بسیار ظریف و پیچیده است، چرا که برای زوم روی سوژه و و دنبال کردن آن، دقت و ظرافت بیشتری مورد نیاز است. به همین خاطر قیمت دوربین مداربسته اسپید دام نسبت به دیگر دوربین ها بالاتر است. در میان آن ها می توان به دوربین مداربسته اسپید دام هایک ویژن اشاره داشت که معادل با کیفیتش، قیمت نسبتا بالایی دارد. اما می توان دوربین مداربسته اسپید دام بتا را در رده دوربین های میان قیمت قرار داد.

 

دید در شب

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید استفاده از دوربین در روز یا شب است، اگر می خواهید تصاویر را فقط در هنگام روز مشاهده کنید پس دید در شب دوربین برای شما مهم نخواهد بود، اما اگر می خواهید در تمام شبانه روز تصاویر ضبط شوند، باید به متراژ دید در شبی که دوربین برای شما فراهم می کند، توجه کنید. برای مثال دوربین مدار بسته هایک ویژن مدلی با 150 متر دید در شب نیز ارائه می دهد. مورد دیگر اینکه باید شرایط سیم کشی و امکانات آن توجه کرد، اگر دوربین را برای شرایطی نیاز دارید که امکان کابل کشی آن محدود است، نوع دوربینی که استفاده می کنید نیز متفاوت می شود. شما می توانید با مطالعه دیگر مقاله همین سایت دقیق تر بدانید که وقتی از «دید در شب» حرف می‌زنیم، از چه چیز حرف می‌زنیم؟

دید در شب دوربین مداربسته

دید در شب دوربین مداربسته

نوع دوربین مدار بسته

اگر از دوربین در جایی مثل بانک یا طلا فروشی استفاده می کنید، نوع دوربین مدار بسته نیز اهمیت پیدا می کند و باید حتما از دوربین مداربسته IP استفاده کنید، چرا که در جایی مثل بانک، اسناد مهمی جابجا می شود و مهم است که با زوم کردن در تصویر، جزییات آن دیده شود. اما برای اماکن مسکونی و تجاری می توانید از دوربین مداربسته آنالوگ، دوربین مداربسته ای اچ دی، دوربین مداربسته HDTVI و دوربین مداربسته HDCVI استفاده کنید. شما می توانید در این مقاله تفاوت دوربین های AHD با HDCVI و HDTVI را مشاهده کنید.

مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته بر روی گوشی موبایل

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

حتما این موضوع را مشاهده کرده اید که تصاویر دریافتی از دوربین مدار بسته بر روی گوشی تلفن همراه قابل مشاهده است و شما می توانید در هر جایی که هستید تصاویر دوربین ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنید. مشاهده تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل ویژگی خاص دوربین به شمار نمی رود و بستگی به دستگاه ضبط کننده شما دارد. با استفاده از اکثر مجموعه های دوربین مداربسته و دی وی آر می توانید این کنترل را بر محیط های کاری یا مسکونی خود داشته باشید. تنها نکته مهم و مورد نیاز برای انجام این کار، وجود خروجی LAN در پشت دستگاه ضبط کننده شما است که امروزه در اکثر دستگاه ها این ویژگی مشاهده می شود. با نصب اپلیکیشن مخصوص برند دوربین خود بر روی تلفن همراه، می توانید تصاویر آن را از راه دور مشاهده و کنترل کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx