آموزش ست کردن ریموت جک درب پارکینگ وی تو

جک درب پارکینگ وی تو در راس پرفروشترین جک های ایتالیایی در ایران قرار گرفته و از رو تقاضا برای لوازم جانبی مخصوصا ریموت کنترل اصلی و متفرقه جک درب برقی وی تو بسیار بالا است. در ادامه با ما باشید تا روش ست کردن ریموت جک وی تو را شکلهای مختلف آموزش دهیم.

ظاهر و فرکانس ریموت

شرکت وی تو در گذشته یک نمونه ریموت به نام MATCH روی دستگاه های خود عرضه می کرد که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کیفیت، چنگی به دل نمی زد. اما چند سالی است که ریموت وی تو مدل PHOX جایگزین آن ریموت شده که به نظر ما تغییر جذاب و خوبی است. این ریموت هم ظاهر زیبایی دارد و هم دکمه های آن به  راحتی و نرم فشرده می شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که این دو ریموت بجز از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارند و با تمام جک های پارکینگی وی تو سازگار می باشند.

ریموت قدیم و جدید جک وی تو
سمت راست ریموت قدیم وی تو – سمت چپ ریموت جدید وی تو

ریموتهایی V2یی که به ایران وارد می شوند با فرکانس 433.92 می باشند که مثل اکثر ریموتهایی می باشند که در حال حاضر در بازار موجود هستند، اما نمی تواین هیچ ریموتی را روی مدار کنترل وی تو بدون گیرنده ریموتی غیر فابریکی اضاف کرد.

لوازم مورد نیاز برای مچ کردن ریموت وی تو

  1. مدار کنترل اصلی وی تو مدل سیتی وان یا سیتی وان ایو
  2. گیرنده اصلی وی تو مدل MR2
  3. ریموت اصلی وی تو
  4. پیچ گوشتی چهار سو
ابزار مورد نیاز جهت ست کردن ریموت وی تو
لوازم مورد نیاز مچ کردن ریموت وی تو

قدم اول: باز نمودن روکش باکس کنترل

ابتدا با پیچ گوشتی چهارسویی که قبلا در اختیار داشته اید، چهار عدد پیچ باکس کنترل وی تو را باز کرده و درپوش را کنار میگذاریم. بر روی برد چک نمایید که گیرنده اصلی MR2 روی برد سوار باشد. محل قرار گیری این قطعه دقیقا سمت راست برد است که به صورت قطعه ای است که قابلیت جدا شدن از برد فرمان را دارد.

گیرنده فابریک و برد اصلی وی تو
سمت راست برد وی تو- سیمت چپ گیرنده فابریک جک وی تو

قدم دوم: مچ کردن و پاک کردن ریموت

اگر به قطعه MR2 یا گیرنده کمی به دقت نگاه کنید یک دکمه روی آن قرار دارد که P1 نام دارد. این گیرنده 4 کنال دارد که با هر بار فشردن آن ریموت بر روی آن کانال ذخیره می شود که در ادامه در مورد کارکرد کانالها توضیح می دیهم.

روش ست نمودن ریموت وی تو (دولنگه)

دکمه P1 روی رسیور را یک بار بفشارید. یک چراغ LED با فاصله زمانی یک ثانیه شروع به چشمک زدن می کند. اکنون با فشردن هر کدام از دکمه های ریموت، آن دکمه روی کانال یک ذخیره می گردد و در صورت فشردن آن دکمه جک درب پارکینگ به صورت دو لنگه باز می شود.

ست نمودن ریموت وی تو(تک لنگه)

دکمه P1 را دو مرتبه پشت هم فشار دهید تا LED در هر ثانیه دو مرتبه متوالی چشمک بزند. رسیور V2 آماده است تا بر روی کانال دو خود ریموت ذخیره کند. حال با فشردن هر کدام از دکمه های ریموت( بجز دکمه ای که بر روی کانال یک ذخیره شده) می توانید جک در برقی وی تو را تک لنگه باز کنید. این مورد زمانی به کار می آید که ساختمان می خواهد از درب پارکینگ عبور و مرور نفررو و یا موتور و دوچرخه انجام پذیرد.

ست نمودن دکمه استپ برای ریموت وی تو

از کانال سوم می توان برای دکمه استپ استفاده نمود. ست کردن ریموت وی تو به این وضعیت با سه بار فشردن دکمه P1 و سه بار چشمک زدن LED متوالی به فاصله هر ثانیه و فشردن یکی از دکمه های ریموت امکان پذیر است. این وضعیت وقتی به کار می آید که به یک دکمه اضطراری جهت ایست سریع جک نیاز باشد.

ویدیئو روش ست کردن ریموت فابریک وی تو

ویدئو ست کردن ریموت جک پارکینگی وی تو که توسط شرکت پارسیس به زیبایی و به صورت کامل تهیه شده است که در ادامه می توانید آن را مشاهده نمایید.

ست کردن ریموت بلوتوثی بر روی جک وی تو

بسیاری این سوال را می کنند که آیا بر روی جک V2 می توان ریموت بلوتوثی ست کرد؟ در جواب، پاسخ بله است. خوشبختانه فرکانس ریموتهای وی تو ثابت است و ریموتهای بلوتوثی روی آن ست می شود. برای ست کردن آن پس از خام کردن ریموت بلوتوثی، ریموتها را کنار هم قرار دهید، یکی از دکمه های ریموت اصلی را گرفته و فشرده نگه دارید. بعد از آن یکی از دکمه های ریموت بلوتوثی را گرفته و آنقدر آن دو را نگه دارید تا چراغ چشمک زن ریموت بتا شروع به چشمک زدن ثابت کند. حال با فشردن ریموت بلوتوثی دقیقا عملکرد ریموت اصلی را خواهید داشت.

اتصال گیرنده یا رسیور به جک پارکینگی وی تو

اگر به ریموتهای غیر بلوتوثی و غیر اصلی برای باز و بسته درب کردن درب نیاز باشد می توان از گیرنده های ریموتی بر روی دستگاه استفاده کرد. حال ریموت جک می تواند از هر فرکانسی باشد. برای اتصال گیرنده می بایست در مدار کنترل CITY1-EVO از ترمینال Z1 و Z2  استفاده کرد. برای رله هم می بایست از ترمینالهای L6 و L3 برای دولنگه و از ترمینال L6 و L4 برای تک لنگه بهره برد.

راهنمای نصب رسیور روی جک وی تو
تصویر خروجی های مدار کنترل جک وی تو سیتی وان ایوو
نوشته قبلی
نوشته بعدی
1 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
7 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
فردین
فردین
4 years ago

سلام
من قسمت آخر که ریموت غیره اصلی رو چگونه باید ست کرد رو دقیقا متوجه نمیشه
ریموت من CUCCI با فرکانس 433.92 هستش
ممنون میشم راهنمایی کنید

علیرضا
علیرضا
4 years ago

سلام
من یک ریموت v2  خریدم و خواستم اونو ست کنم ولی ظاهرا اشتباهی در زمان ست کردن اتفاق افتاده و کانال ۳ ذخیره شده ویک لنگه درب پارکینگ نصفه باز میشه … خواستم دوباره اونو ست کنم ولی همش روی همون کانال ۳ ذخیره میشه … چه طور میتونم اصلاحش کنم؟ و کانال یک رو ست کنم روش ؟؟؟؟

مصطفی
مصطفی
1 year ago
پاسخ دادن به  علیرضا

باید مجددا کل ریموت رو ریست کنید و بعد کددهی کنید.
برای ریست ریموت هم، باید به این روش عمل کنید:
۱- ابتدا دکمه‌های A و B رو همزمان نگه دارید. وقتی که چراغ ریموت بصورت آرام شروع به چشمک زدن کرد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دکمه‌ی B رو رها کرده و درحالی که همچنان دکمه‌ی A درحالت فشرده قرار دارد دکمه B را سه بار فشرده و رها کنید. و در این لحظه چراغ ریموت با سرعت زیادی شروع به چشمک زدن میکند که به معنای ریست و پاک شدن ریموت خواهد بود.
حالا میتونید مجددا ریموت رو کد دهی کنید.

مسعود
مسعود
2 months ago
پاسخ دادن به  مصطفی

من این عمل رو چندین بار انجام دادم متاسفانه فقط یکبار ریموت یکبار عمل میکنه و برای استفاده مجدد باید از اول ریموت رو کپی کنم

ایرج
ایرج
1 year ago

سلام و احترام
حقیر جک یک لنگه ویتو ایتالیا calypso دارم
مشکلم اینست که با ریموت درب باز میشود ولی بسته نمیشود تا بعد از ۴۰ ثانیه خود درب بسته میشود
از آنجا که همسایگان حوصله ماندن و تا بسته شدن درب را ندارند محل را ترک میکنند و این عمل در حالا حاضر نگران کننده است
لطفاً بنده را راهنمائی بفرمائید چگونه ریموتم را فعال کنم که کلید بستن آن کار کند
متشکرم

مسعود
مسعود
2 months ago

سلام وقت بخیر به دلیل قیمت بالای ریموت فابریک v2 plus از کپی بلوتوثی میخوام استفاده کنم و منتهی وقتی ریموت بلوتوثی رو با کمک ریموت فابریک ست میکنم در فقط یکبار باز و بسته میشه لطفا برای حل این مشکل بنده رو راهنمایی بفرمایین

7
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx