کدام برند آیفون تصویری بیشترین جستجو را دارد؟ (6 ماهه اول 1400)

خیلی از افراد ملاک خریدشان پر فروش تر و پر سرچ تر بودن یک کالاست و وقتی یک کالا تقاضای بالایی داشته باشد به طور غیر مستقیم سیگنالی میدهد که جمع مشخصه های کیفیت، کارایی، گارانتی و قیمت در درجه مطلوبی قرار دارد. فروشگاه دی سی ای کالا با توجه به جایگاهی که در گوگل دارد و تقریبا در همه ی کلمات کلید در صفحه اول سرچ گوگل حضور دارد برای اولین بار گزارش می دهد که کدام برندها به چه میزان در گوگل جستجو شده اند و قاعدتا می توان نتیجه گرفت که کدام برندها در ایران بیشتر مورد استقبال بوده اند.

ما زمان جستجو را از اول فروردین 1400 تا آخر شهریور این سال تعیین نموده ایم و در پایان در خروجی کار تمام واژه هایی که حکایت از جستجو در یک برند خاص را دارد با هم یکپارچه کردیم. یعنی در واژه آیفون تصویری سوزوکی، خرید آیفون سوزوکی، آیفون سوزوکی مدل 413 همه را در گروه برند آیفون سوزوکی آورده ایم و با یک عدد نشان داده ایم. این نکته را در نظر داشته باشید که واژه های انگلیسی را نیز در این سرچ محاسبه کرده ایم.

کاربران در 6 ماهه ابتدایی سال 1400 جمعا 433786 بار واژه آیفون تصویری را به نوع های مختلف سرچ کرده اند. که قسمت اعظمی از آن مربوط به سرچ آیفون تصویری بدون ذکر نام برند بود که ما آنها را فاکتور گرفته و تنها به مواردی اشاره می کنیم که کاربر نام برند را در جستجوی اش ذکر کرده باشد.

وقتی که ما مستقیم سراغ برند ها میروم تعداد جستجو ها از ابتدای سال به عدد 301990 بار میرسد که در ادامه سهم هر برند را از این جستجو ها به صورت درصدی خواهید دید.

مقام اول تابا 30 درصد

برند تابا با تقریبا 30 درصد جستجوها چیزی کمتر از یک سوم بازار را قبضه کرده و نشان داده که این برند با سابقه با آیفون های تصویری خوب خود و قیمت گذاری درست چقدر توانسته فراگیر شود.تابا با معرفی چند مدل ارزان قیمت 4.3 اینچی و 7 اینچی و همچنین تنوع بخشی به مدل های میان قیمت اقتصادی گام درستی در تثبیت جایگاه خود برداشت.

الکتروپیک 28 درصد

الکتروپیک رقیب قدیمی و پر سابقه تابا در فضای اینترنت تنها دو گام کوچک عقب مانده و این در حالی است که بسیاری قبل از محاسبه و جمع بندی نتایج جستجو برند الکتروپیک را نخست می دانستند. آیفون تصویری الکتروپیک توانسته با اختصاص 28 در صد از جستجو ها سهم بزرگ دیگری را دریافت کند. با این حساب جمع برند الکتروپیک و تابا با دست یابی به 58 درصد جستجوها سهم اصلی را برای خود کرده و تنها 42 درصد مانده برای برندهای باقی مانده می ماند.

سیماران 13 درصد

سیماران که یکی از سه شرکت با سابقه در تولید دربازکن تصویری است با اختلاف 100 درصدی به نسبت الکتروپیک، 13 درصد از جستجوها را کسب کرده است. این درصد نباید خیلی برای سیماران با سابقه خوشایند باشد و باید در جستجوی چاره ای برای بالا بردن نام خود در فهرست جستجوهای کاربران باشد. به نظر ما سایت قالب یکسان و ویژگی های متفاوت چندان برای سیماران موفق نبوده و وقتی آن را در کنار اسم های طولانی محصولات و قیمت بالاتر از محصولات تابا بگذاریم اوضاع کمی پیچیده تر می شود.

کوماکس 11 درصد

باید اعتراف کنیم دریافت مقام چهارم از طرف کوماکس ما را شگفت زده کرد چرا که میزان فروش محصولات کوماکس به نسبت سرچ بسیار پایین است.اختصاص 11 درصد جستجوها از طرف کوماکس بسیار جالب است و این احتمال وجود دارد که بسیاری از کاربران به دنبال مدل های چینی و یا به دنبال تعمیر یا جایگزینی آیفون کوماکس قدیمی خود باشند. اما این آمار نشان میدهد که همچنان ظرفیت فروش محصول کوماکس کره در ایران وجود دارد.

سوزوکی 6 درصد

سوزوکی بسیار تلاش کرد که بتواند خود را به عنوان برند شناخته شده و پرفروش در ایران به اثبات برساند اما واقعا این شرکت در ایران با رقبای قدرتمندی سروکار خواهد داشت. کسب 6 درصد جستجوها نشان میدهد که هنوز خیلی ها محصولات این شرکت را نمی شناسند یا ترجیح میدهند به دنبال محصولات شناخته شده تری در آیفون تصویری بروند. ما اعتقاد داریم سوزوکی میتواند تنوع بیشتری در محصولاتش ایجاد کند و به لحاظ ظاهری محصولات میان قیمت جدیدی را عرضه کند تا به مذاق مشتریانش خو بیاید. البته سطح قیمتی دربازکن تصویری سوزوکی کمی بالاست که شاید یکی از دلایل سهم پایین این برند باشد.

تکنما 4 درصد

پس از کوماکس سهم 4 درصدی تکنما جالب توجه است که با سابقه ای حتی بیشتر از سوزوکی سهم کمتری از جستجوهای گوگل دارد. علت یابی این سهم اندک سخت نیست و آن می تواند تمرکز پایین تکنما برای ساختمان های کم واحد است. البته تکنما با معرفی پنل های زیبا یک و دو واحدی لمسی تلاشی هر چند اندک را از خود نشان داده است که باید ببینیم در آمارهای بعدی چه نتایجی خواهد داشت.

دیگر برندها

آلدو با 3 درصد و کالیوز با 2 درصد جستجوها 5 درصد دیگر از جستجوها را از آن خود کرده اند که نشان میدهد باید خیلی تلاش کنند تا سهم بیشتری را کسب کنند. سایر برندها مثل کوکوم، پاناسونیک، سامسونگ، اف اف، کامکث و نماوار سهمی کمتر از 1 درصد از جستجوها را به خود اختصاص داده اند.

87 درصد جستجوهای آیفون تصویری از طریق موبایل انجام شده و 12 درصد از طریق کامپیوتر و لپ تاپ و تنها 1 درصد جستجوها توسط تبلت انجام شده است.

حدود 9 درصد جستجوی آیفون کوماکس در ایران به انگلیسی بوده که با اختلاف زیادی در رده اول بوده و پس از آن برند آلدو با 4 درصد قرار دارد.

آیفون تصویری 1286 الکتروپیک با 3539 سرچ رتبه اول و مدل 1070 و 1040  تابا  در رده بعدی پر سرچ ترین محصولات آیفون تصویری قرار دارد.

این آمار توسط مرکز آماری دی سی ای کالا تهیه شده و استفاده از آن با ذکر منبع آزاد است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx