راهنمای خرید دزدگیر اماکن

بهترین دزدگیر اماکن کدام است؟

تامین امنیت محیطی به طور دائمی از مهم ترین معیار ها توسط کاربران و مصرف کنندگان این نوع تجهیزات بوده است، تا با خیال آسوده از حفاظت محیطی خود در هنگام حضور نداشتن در محیط اطمینان حاصل نماییند. از جمله اقلام و ابزار هایی در هنگام خرید دزدگیر اماکن باید آن ها را تهیه کرد مواردی همچون پنل اصلی، تلفن کننده، چشمی های دیجیتال و سنسور حساس به حرکت و لرزش که به شما در کنترل حفاظت ساختمان و یا فروشگاه موردنظر کمک شایان و چشمگیری میکند. با همراه باشید تا با قطعات نامبرده شده به صورت تخصصی آشنا شوید.

راهنمای خرید دزدگیر اماکن
تجهیزات سیستم اعلان هشدار

پنل دزدگیر

از مهم ترین سیستم هایی که به عنوان مغز اصلی و فرمان دهنده به دیگر تجهیزات به شما میرود مرکز کنترل دزدگیر است که نسبت به نیاز های در نظر گرفته از تکنولوژی بهره مند میشود. از تاثیر گزار ترین گزینه مورد توجه تعداد زون و یا همان درگاه اتصال ابزار های جانبی است که با ارزیابی فضای محیطی تغییر میکند. از دیگر قابلیت های پنل حفاظت کننده خانگی که در بعضی مدل های آن دیده میشود تلفن کننده داخلی آن است که علاوه بر ایجاد کاهش هزینه برای کاربر کنترل آسانی و مدیریت آسان تری ارائه میدهد. در کنار همه ویژگی های نامبرده از جالب ترین آن ها درگاه پشتیبانی از سامانه اعلان حریق است تا در مکان مانند فروشگاه بسیار بزرو و یا هتل در کمترین زمان ممکن به حفظ امنیت آن ها پرداخته تا آسیب و تلفات به میزان کلی کاهش یابد.

تلفن کننده

در کنار اعلان هشدار برقراری ارتباط نیز به گزینه مهم و کاربردی تبدیل گشته است. این وظیفه بسیار مهم با استفاده از سامانه ایی با نام تلفن کننده تامین میشود که در دو نوع معمولی و سیمکارتی تولید شده است. از خصوصیات تلفن کننده معمولی (خط ثابت) اشاره داشت که قابلیت هایی همچون حافظه داخلی، ذخیره سازی پیام، شماره گیری تن و پالس، حافظه آلارم را دارا هستند در صورت وقوع حوادث ناگوار از طریق خط ثابت به اعلان هشدار بپردازد. تفاوتی که تلفن کننده سیم کارتی با مدل خط ثابت دارد کنترل سیستم از طریق پیامک، پشتیبانی از سیمکارت و خط ثابت به صورت همزمان، حافظه ذخیره سازی تماس و پیام گسترده تر، اجرای پیامک های فارسی و انگلیسی را داراست و از نظر قیمتی نسب به نوع دیگر خود گران تر است.

از مهم ترین سیستم هایی که به عنوان مغز اصلی و فرمان دهنده به دیگر تجهیزات به شما میرود مرکز کنترل دزدگیر است که نسبت به نیاز های در نظر گرفته از تکنولوژی بهره مند میشود. از تاثیر گزار ترین گزینه مورد توجه تعداد زون و یا همان درگاه اتصال ابزار های جانبی است که با ارزیابی فضای محیطی تغییر میکند.

چشمی دیجیتال

در این قسمت همانند موارد قبلی چشمی های دیجیتال در دو مدل با سیم و بی سیم تولید شده است که در ادامه به تفاوت و ویژگی های آن ها میپردازیم. سنسور به کار رفته در چشمی با سیم در اکثر سیستم (PKI) HEIMANN میباشد که با وجود دو مدار FULL SMD و مدار جبرانی حرارتی به شناسایی تحرکات میپردازد. از دیگر خصوصیاتی که در چشمی های دیجیتال دزدگیر اماکن با سیم دیده میشود سیستم حفاظتی در مقابل امواج الکترو مغناطیس و برد دید 12 تا 16 متر را دارا هستند. تفاوت اصلی این چشمی بی سیم با مدل سیم دار خود فرکانس 315 مگا هرتزی آن است که با فاصله 150 متری از پنل دزدگیر اصلی هم به شناسایی تحرکات ایجاد پس از فعال شدن میپردازد. عمر باتری این سامانه در حالت معمول بین 4 ماه تا 1 سال است و که در صورت صلاحدید سیستم به صورت هوشمند به حداقل توان مصرفی جهت صرفه جویی کاهش میابد.

سنسور های لرزشی و آهن ربایی

علاوه بر نیاز به شناسایی تحرکات محیطی اعلان هشدار در صورت لرزش و باز شدن درب های ساختمان در هنگام فعال بودن دزدگیر نیز مورد نیاز است تا در صورت حس کردن گزینه های نامبرده شده سریعا به دستگاه اصلی پیغام رسانی شود. سنسور های لرزشی در دو نوع مکانیکی و اولتراسونیک در بازار موجود است که نوع مکانیکی آن با لرزش تیغه مسی تحریک میشود که حساسیت آن توسط پیچ تعبیه شده روی این تیغه قابل تنظیم میباشد.

در نوع اولتراسونیک امواج حاصل از لرزش و یا ضربه به صورت سیگنالهای صوتی توسط میکروفونی بسیار حساس دریافت و پس از تقویت و پردازش سیگنالهای صوتی واکنش نشان میدهد و در نهایت دزدگیر اماکن را به صدا در می آورد. در محل هایی که امکان تخریب سقف ها و یا دیوار و یا لرزش شدید حاصل از خرابکاری و یا سوراخکاری وجود دارد از این سنسور های لرزشی استفاده میکنند. ماژول مغناطیسی دستگاه اعلام وضعیتی میباشد که از حساسیت بالا و عملکرد فوق العاده ای برخوردار است. با استفاده از این سنسور دیگر نیازی به سیم کشی سنسور به دستگاه دزدگیر مرکزی نمی باشد و نصب در کمتر از یک دقیقه صورت میگرد. این دستگاه به محض کوچکترین تغییر وضعیت درب و پنجره مورد نظر، سامانه یک سیگنال برای دستگاه مرکزی ارسال می کند. مصرف بسیار اندک انرژی و استفاده از یک باطری فوق کوچک، همچنین وزن بسیار اندک موجب گردیده این سنسور مغناطیسی بسیار پر کاربرد تبدیل شود. این ماژول در با استفاده از استاندارد جهانی با فرکانس کاری 433 قابل استفاده می باشد و تا محدوده شعاعی 100 متر(در فضای باز) به راحتی سیگنال را به کنترل مرکزی انتقال می دهد.

جمع بندی و نتیجه گیری

پس از شناخت قابلیت این نوع تجهیزات شما میتوانید به راحتی سیستم اعلان هشداری مناسب با نیاز تهیه و استفاده نمایید تا امنیت هتل، ساختمان و یا فروشگاه با اطمینان بسیار بالا تامین شود. پس سعی کنید در هنگام سیستم آلارم مرکزی خود دیگر متعلقات مورد نیاز تمامی پارامتر ها را در نظر گرفته تا کارایی قابل قبولی را در هنگام خرید دزدگیر درون ساختمانی دریافت کنید. از جمله شرکت های شناخته شده ایی که در بازار های جهانی و آسیایی میپردازند میتوان به کمپانی هایی مانند کلاسیک، پارادوکس و بتا اشاره داشت که در کنار کیفیت بسیار عالی قیمت مناسبی را دارا هستند تا خرید دزدگیر اماکن مقرون به صرفه به مصرف کننده گرامی ارائه دهند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
تجهیزیار
تجهیزیار
4 years ago

جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

ساخت و ساز در ایران
ساخت و ساز در ایران
4 years ago

ممنون بابت انتشار این مطلب.

2
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx