آرام بند درب ضد حریق چیست؟

چرا آرامبند درب ضد حریق

هر چه میگذرد اهمیت امنیت جانی یک کشور در اولویتهای بالا قرار میگیرد. ایمن سازی ساختمانها در برابر حریق یکی از موارد است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ساختار اصولی و مهندسی ساختمان ها و مقاوم سازی آنها در مقابل آتش سوزی و حتی انتشار حریق از جمله موارد اولیه یک سازه می باشد. در چند سال اخیر استفاده از سیستمهای اعلام حریق و حتی اتفاء حریق در ساختمانهایی با بیش از 4 طبقه اجباری شده تا اولین قدم بزرگ برای جلوگیری از تلفات ناشی از آتش سوزی در ساختمانهای جدید باشد.

در ساختمانهای جدید جدا سازی راه پله یا پله اضطراری یکی از اصلی ترین تغییرات در جهت بهبود استانداردهای جهانی می باشد. استفاده از درب چوبی ای که مقاومت مناسبی در مقابل حریق دارد، یکی از الزامات اولیه جدا سازی راه پله اضطراری و ورودی طبقات می باشد.

اما این دربها باید در عین ساده بودنشان به مکانیزمی متصل باشند که همواره بسته بوده و در صورت آتش سوزی یکی از طبقات از گسترش آتش سوزی و سرایت آن به دیگر طبقات جلوگیری شود. اینجاست که آرام بند که قبل از آن در درب ورودی ساختمان استفاده میشد، بکار گرفته می شود.

آرام بند درب چوبی ضد سرقت

آرام بند درب ضد حریق مکانیزم ساده ای دارد. افراد در صورت نیاز به استفاده از راه پله اضطراری به نیروی دست درب را باز کرده و وقتی درب رها میشود، مکانیزم این آرام بند به کار آمده و درب را آرام می بندد تا خیال همه از بسته بودن درب اضطراری راحت باشد.

آرام بند درب ضد حریق چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

وقتی کلمه آرام بند را جستجو کنیم با سیلی از محصولات و واژه ها بر می خوریم. در صورتی که به آرام بند درب نفررو نیاز داشتیم بهترین کار این است که ابتدا مقاله راهنمای خرید آرام بند را بخوانیم. اما در انتخاب کردن آرام بند درب ضد حریق با کار ساده تری روبرو هستیم.

درب های ضد حریق حداکثر 60 تا 70 کیلوگرم وزن دارند و قفلی که فنر مقاومی داشته باشد بر روی درب کار نشده است، پس نیاز به آرام بندی می باشد که حداکثر 80 کیلوگرم قدرت داشته باشد و دو زمانه باشد. شاید گزینه مهمی که در آرام بند ضد حریق وجود دارد این است که به نسبت دیگر محصولات مقاومت بیشتری در برابر گرما و حرارت داشته باشند.

آرام بند درب ضد حریق چه سطح قیمتی دارند؟

در ابتدای این مقاله گفته شد که بر خلاف دربهای ورودی ساختمان که به قفل برقی تجهیز شده اند برای درب ضد حریق تکنولوژی پیچیده ای برای این آرام بند ها متصور نیستیم. یک آرامبند دو زمانه ساده با سطح قیمتی پایین نیز جوابگو کار است. اما باز هم می بایست دستور العمل آتش نشانی را مطالعه کرد تا در صورتی که به یک حداقل استانداردهایی اشاره شد، با توجه به آن محصول را خریداری کرد.

نمونه ای از آرام بند ضد حریق در فروشگاه

در نتیجه به نسبت دیگر کاربردها، آرام بند درب ضد حریق از قیمت پایین تری برخوردار هستند. در پایان اگر در مورد این محصولات سوالی ذهن شما را درگیر نموده می توانید در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید تا پاسخ دهیم.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx