روش ست کردن ریموت بلوتوثی به همراه فیلم

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند به راحتی و بی دردسر از ریموت جک پارکینگی یا کرکره برقی خود تکثیر کنند از ریموتهای بلوتوثی استفاده می کنند. البته افرادی هم هستند که از انواع ریموت نا آگاه هستند و صرفا می خواهند یک ریموت جدید برای کار خودشان تهیه کنند. همین ابتدای کار پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا نباید از ریموت بلوتوثی برای جک پارکینگی استفاده کرد؟” را بخوانید.

ویدیو روش ست کردن ریموت بلوتوثی

در این ویدیو آموزش کپی کردن ریموت به وسیله ریموت بلوتوثی آموزش داده شده است. این ویدیو در استدیو فنی دی سی ای کالا تهیه شده و چند نمونه از ریموتهای بلوتوثی به روش های گوناگون خام و ست می شوند.

چرا ریموت بلوتوثی؟

خیلی ساده و سریع و نیاز به هزینه فرستادن نصاب جهت مچ کردن بر روی مدار کنترل ندارد. علت اصلی انتخاب ریموت بلوتوثی نباید بیش از این باشد. با نزدیک کردن و فشردن چند دکمه ریموت جدید آماده است و می توانید آن را تحویل بگیرید. هر چقدر این سهولت می تواند خوشحال کننده باشد اما از جهت امنیت ساختمان می تواند اتفاقی وحشتناک نیز تلقی شود که به این راحتی ریموتی قابل تکثیر است.

انواع ریموت بلوتوثی و روش تشخیص آن

این ریموتها در دو فرکانس 433 و 315 موجود می باشد که مدل 433 بسیار فراگیر تر از 315 می باشد. ظاهر این دو می تواند مثل هم و یا در تنوع گوناگونی باشد پس نمی توان به صورت قطع از روی ظاهر به فرکانس ریموت پی برد و حتما باید به مشخصات فنی ریموت رجوع کرد و در صورتی که آن موجود نبود از فرکانس یاب استفاده کرد. دستگاه فرکانس یاب ریموت را بسیاری از کلید سازی ها موجود دارند.

سوال دیگر این است که برای ست کردن ریموت بلوتوثی چند روش وجود دارد. عموما برای کپی کردن یک روش بیشتر وجود ندارد اما آن چیزی که می تواند متفاوت باشد روش خام کردن ریموتهاست که هر ریموت بلوتوثی روش خاصی برای خام کردنش وجود دارد تا بتواند آماده دریافت فرکانس جدید باشد.

به صورت کلی روش کپی کردن ریموت بلوتوثی برای جک درب پارکینگ

1-دکمه A و B را هم زمان بفشارید تا سه بار LED ریموت روشن و خاموش شود.

ست کردن ریموت بلوتوثی

2- در حالی که دستتان روی دکمه B فشرده است، دست دیگرتان را از روی دکمه A برداشته و سه بار آن را بفشارید و رها کنید تا LED روی ریموت تا رها کردن دستتان از روی دکمه B روشن و خاموش شود.(در برخی از ریموتهای بلوتوثی مورد دو که در اینجا توضیح داده نیاز نیست و تنها با فشردن کلید A وBبا زمانی کمی طولانی تر ریموت خام می شود)

3- اکنون ریموت بلوتوثی شما خام شده و آماده کد گرفتن می باشد.

روش ست کردن ریموت بلوتوثی:

1-ریموت اصلی که بر روی دستگاه مچ می باشد را گرفته و دکمه ای که می خواهید روی ریموت بلوتوثی ست کنید را نگه دارید. حال یکی از دکمه های ریموت بلوتوثی را فشرده و ریموتها را از قسمت بالا یا پشت به پشت به هم بچسبانید.

2- وقتی که LED ریموت بلوتوثی روشن شد و شروع به چشمک زدن کرد، این بدان معنی است که کد کپی شده و دکمه مورد نظر ست شده است. در ادامه می توانید دکمه های دیگر را به همین ترتیب ست کنید.

ریموت بلوتوثی را از کجا بخریم؟

همانطور که گفته شد ریموت های بلوتوثی در ظاهر های مختلفی وجود دارند که بنا به سلیقه می شود آنها را تهیه کرد در ادامه چند مدل ریموت بلوتوثی را جهت خرید معرفی میکنیم.

ریموت بلوتوثی چه فرقی با ریموت های معمولی دارد؟

ریموت بلوتوثی نوعی ریموت است که لازم نیست برای کپی کردن به محل نصب جک پارکینگی و یا کرکره برقی و حتی دزدگیر اماکن برویم. برای ست کردن این نوع ریموت ها تنها لازم است یک عدد ریموت فالریک که قبلا روی سیستم مچ شده را در فاصله نزدیکی با ریموت بلوتوثی قرار دهیم و با توجه به آموزش قرار داده شده در این پست، ریموت بلوتوثی را ست کنیم.

چگونه می شود فهمید که یک ریموت ساده است یا بلوتوثی؟

ممکن است از لحاظ ظاهری ریموت لرنینگ ساده و بلوتوثی تفاوتی نداشته باشند و نتوان از روی ظاهر آن را تشخیص داد ولی اکثر ریموتها برچسبی دارند که نشان دهنده فرکانس و نوع ریموت است. در ثانی ریموت های بلوتوثی قابلیت خام کردن دارند که این قابلیت در مدلهای معمولی وجود ندارد و می توان روشهای خام کردن را پیش رفت و اگر ریموت خام شد متوجه می شویم ریموت از نوع بلوتوثی است.

فرکانس 433 و 315 چه فرقی با هم دارند و آیا ریموت بلوتوثی روی هر دو آنها ست می شود؟

ریموت ها از یک کانال فرکانسی برای ارتباط با گیرنده استفاده میکنند که فرکانس های عمومی آن 433 و 315 مگاهرتز می باشد. ریموتهای بلوتوثی نیز به مانند ریموت های ساده با یک فرکانس تولید می شوند و حتما می بایست موقع خرید باید به آن توجه کرد. اگر فرکانس ریموت خودتان نمی دانید می توانید از فرکانس یابی که برخی کلید سازی ها یا شرکتها دارند استفاده کرده و یا ریموت را باز کرده و فرکانس را از روی چیپ آن بیاید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
5 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
14 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
مجتبی
مجتبی
3 years ago

سلام
من جک درب bft دارم آیا امکانش هست که از دو کانال ریموت برای باز وبسته شدن درب استفاده کنم یعنی برای باز شدن از کلید a و برای بسته شدن از کلید b استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید

ناصر قربانی
ناصر قربانی
2 years ago

سلام.من 2 تا ریموت بلوتوثی خریدم که 433 مکاهرتزی هستند و با ریموت ماشینم که 433 مگی هست دقیقا طبق راهنمایی شما ست کردم و شد.
اما وقتی اونا رو پیش ماشینم استفاده میکنم ماشین جواب نمیده.درحالیکه کاملا مطمئنم که ست شدن. چیکار باید بکنم؟
ممنون میشم راهناییم کنید و اگر لازمه بمن ایمیل بزنید.

ناصر قربانی
ناصر قربانی
2 years ago

در ادامه سوال قبلیم بگم یک عدد ریموت 315 مگاهرتزی روی ریموت یکی از دوستانم ست کردم و کاملا جواب داد و دوستم خیلی خوشحال شد.اما برای خودرو من که 433 مگی هست جواب نمیده.باز هم ممنون.

امیر
امیر
2 years ago

سلام. یک ریموت ۴۳۳ دارم که خام نمیشه. دلیلش چیه؟

امیر رسایی
امیر رسایی
1 year ago

من یه ریموت 315 دارم هرکاری میخوام انجام خامش کنم نمیشه دلیلش چیه

mehrad
mehrad
1 year ago

سلام خسته نباشید ریموت ساده’ بلوتوثی نباشه رو میشه کد داد یا یکبار مصرف هستن یعنی فقط با کد اولیه کار میکنن

Fati
Fati
1 year ago

سلام آیا میشه روی یک ریموت بلوثوتی دو الی سه تا ریموت دیگر کپی کنیم ؟؟

سام
سام
7 months ago

سلام من یه ریموت مشابه ریموت خودم گرفتم از دوستم میخوام خامش کنم ولی خام نمیشه دوتا دکمه بزرگ تا ۳۰ ثانیه هم نگه داشتم ولی چشمک نزد

14
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx