چرا نباید از ریموت بلوتوثی برای جک پارکینگ استفاده کرد؟

ریموت کنترل در اصطلاح ریموت بلوتوثی نوعی ریموت است که قادر است فرکانس خروجی از هر ریموتی را(بجز مدلهای هاپینگ) شناسایی کرده و بر روی چیپست خود ذخیره نماید و پس از آن، فرکانس کپی شده را با هر بار فشردن ریموت انتشار دهد و مانند یک ریموت عادی لرنینگ عمل نماید.

چرا از ریموت بلوتوثی استفاده می شود؟

علت استفاده از ریموت بلوتوثی در جک درب پارکینگ یا کرکره برقی و یا هر وسیله دیگر، سهولت کپی برداری از ریموت اصلی می باشد. به این معنی که اگر ریموت کنترل بلوتوثی نباشد می بایست یک ریموت لرنینگ ساده را به محل نصب در کنترلی برد و از روی مدار کنترل آن وسیله، ریموت را ست نمود.

این کار هم برای کسی که می خواهد ریموت خریداری کند هزینه بیشتری دارد و هم برای نصاب چون می بایست به طور مثال  به خاطر یک عدد ریموت به محل نصب رفته و مدل لرنینگ را ست نماید. در صورتی که اگر از ریموت کنترل بلوتوثی استفاده کند در فروشگاه خود از نمونه اصلی کپی برداری می کند.

ریموت بلوتوثی چه مشکلی دارد؟

مشکل از جایی شکل میگیرد که یکی یا چند ریموت جک پارکینگ گم شود و از داخل خودرو ریموت سرقت گردد. حال نیاز به ریست کردن ریموتها می باشد. و اگر ریموت سرقت یا گم شده بلوتوثی باشد با مشکل بزرگی مواجه می باشیم. چرا که باید بدانیم آن ریموت از کدام ریموت اصلی کپی شده و آن ریموت را نیز از مدار خارج نماییم. اگر یاداشت نکرده باشیم و یا ندانیم ریموت بلوتوثی از کدام ریموت اصلی کپ شده، تنها راه این است تمام ریموتهای اصلی را مدار خارج کرد و ریموتهای جدید خریداری نمود.

به دلیل اینکه ریموت بلوتوثی از روی ریموت فابریک کد می گیرد، حتی با ریست کردن مدار کنترل،این ریموت همچنان روی ریموت فابریک مچ است و با ست کردن ریموت اصلی، ریموت کنترل بلوتوثی دوباره روی دستگاه مچ می شود.

راهکار چیست؟

ممکن است استفاده از ریموت کنترل اصلی هزینه بالاتری داشته باشد اما همواره امن تر است. پس پیشنهاد ما ریموت اصلی شرکت است. اما اگر تعداد زیادی ریموت مورد نیاز بود و ریموت فابریک گران، بهتر است از ریموت و رسیور هاپینگ استفاده شود تا به هیچ صورت ریموتها قابل کپی برداری نباشد.

این مطالب را نیز بخوانید:

ست کردن ریموت جک درب پارکینگ
آموزش ست کردن ریموت جک درب پارکینگ وی تو
آموزش ست کردن ریموت پروتکو Q60 و Q80
نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
جمال
جمال
4 years ago

سلام من در زمینه سیستم های درب برقی فعالیت دارم
ریموتهای بلوتوثی یک معضل بزرگ است و متاسفانه همکاران بنده به خاطر راحتی خود از این ریموتها استفاده میکنند و به راحتی امنیت ساختمان را بدون اطلاع مالکین به خطر می اندازند البته اگه همکاران من وجدان کاری داشته باشند هرگز از این ریموتها استفاده نمیکنند

محمد آرمانی
محمد آرمانی
3 years ago

من فکر میکنم این جمله “به دلیل اینکه ریموت بلوتوثی از روی ریموت فابریک کد می گیرد،……………دستگاه مچ می شود.” برای همه مدل ها درست نباشد.
ما جک کالیپسو و ریموت v2 داریم وقتی ریست کردیم همه ریموت ها از کار افتاد. و جالبتر اینکه ریموت بلوتوثی کد میگرفت ولی کار نمیکرد. حدس می زنم (حدس) چون v2 روی فرکانس 433 و 868 کار میکنه موقع ریست رفته روی 868 و همین باعث شده دیگه روی بلوتوثی 433 کار نکنه. ممنون میشم دوستان علتشو بگن

2
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx