ست کردن یا کپی کردن ریموت جک درب پارکینگ

تنوع جک پارکینگی باعث می شود که هر درب اتوماتیک مدل خاصی را برای ست کردن ریموت داشته باشد. ما در این صفحه روش ست کردن یا در اصطلاح عامیانه روش کپی کردن ریموت روی انواع جک درب پارکینگ و موتور ریلی را آموزش خواهیم داد. این مطلب با معرفی محصولات جدید بروز می شود.

فرق ست کردن ریموت در جک پارکینگی ایرانی و خارجی

اصلی ترین تفاوتی که در هنگام کپی کردن ریموت در جک پارکینگی ایرانی و خارجی وجود دارد در این است که اکثر مدل های خارجی تنها از ریموت اصلی خود پشتیبانی میکنند و این در حالی است که بر عکس خارجی ها مدل های جک پارکینگی ایرانی از ریموت غیر فابریک پشتیبانی میکنند. در ادامه فیلم مربوط به ست کردن ریموت روی جک های خارجی را مشاهده نمایید.

چگونه متوجه شویم جک درب پارکینگی ما از ریموت غیر فابریک استفاده نموده است؟

اکثر جک های پارکینگی غیر ایرانی از ریموتهای فابریک خود استفاده میکنند و امکان ست کردن ریموت غیر فابریک لرنینگ بر روی آن وجود ندارد. نصابها برای ست کردن ریموت جک پارکینگی غیر فابریک برای این گونه درهای کنترلی یک دستگاه به نام رسیور روی مدارکنترل جک پارکینگی نصب می کنند تا ریموتهای غیر فابریک بر روی آن ست شود.

برای متوجه شدن اینکه آیا ریموت غیر فابریک روی جک پارکینگی شما هم ست می شود دو راه وجود دارد.
راه اوا لین است که ریموتهایی که قبلا روی جک پارکینگی ست شده است را ببینید، اگر ظاهرشان به مانند عکسهای زیر باشد، احتمال زیاد ریموت غیر فابریک روی دستگاه شما ست می شود.

راه دوم این است که جعبه مدارکنترل را باز نمود. اگر روی برد یک قطعه مربع یا مستطیل شکل متصل بود. این همان رسیور است که بر روی برد نصب شده و شما می توانید ریموتهای غیر فابریک را بر روی آن ست نمایید. ظاهر رسیور ها نیز تقریبا به شکلهای زیر می باشد.

چگونه ریموت را روی جک پارکینگی مچ کرد؟

بر روی تمام رسیور ها یک دکمه به نام Lern یا Code وجود دارد که معمولا کنار آن چراغ LED چشمک زن نیز وجود دارد.

محل قرارگیری دکمه لرن بر روی رسیور

روش ست کردن ریموت غیر فابریکی جک پارکینگی به صورت زیر می باشد.

دکمه لرن را از روی رسیور به مدت نیم ثانیه فشرده تا Led چشمک زن کنار آن شروع به چشمک زدن کند. حال دکمه ای از روی ریموت را فشار داده و نگه دارید تا Led چشمک زن به سرعت روشن خاموش شده و در نهایت خاموش شود. حال ریموت روی رسیور مچ شده است.

چگونه می توان ریموتها را از جک پارکینگی پاک کرد؟

برای پاک کردن ریموتها، باز باید به سراغ رسیور برویم و مطابق دستور عمل زیر پیش برویم.

دکمه لرن روی رسیور جک درب اتوماتیک را به مدت 10 ثانیه فشرده و نگه دارید. حال تمام ریموتهایی که روی این رسیور ست بوده از حافظه پاک شده و می بایست ریموتهای جدید دوباره ست شوند.

در مطلب بالا،کد دادن ریموت بتا، ست کردن ریموت بتا و النا، مچ کردن ریموت دورپا آموزش داده شده است.

ست کردن ریموت فاریک جک درب پارکینگ

قواعد ست کردن ریموت فابریک برای هر جک پارکینگی متفاوت است و نمی توان فرمول کلی برای تمامی سیستم ها در اینجا بگوییم. پس ما در صفحات جداگانه آموزش ست کردن و خام کردن ریموت های فابریک را بازگو میکنیم و لینک آن برند را در این صفحه می گذاریم.

کپی کردن ریموت غیر بلوتوثی روی جک ایرانی

اکثر جک های پارکینگی ایرانی از ریموت های 433 مگا هرتزی ساده پشتیبانی میکنند. این موضوع باعث می شود که کاربر بتواند از تمامی ریموت های مریوم بازار با این فرکانس استفاده کند. در این بین نخا جک های پارکینگی تابا، محک و یوتاب هستند که در مدل های ایرانی از ریموت اختصاصی استفاده میکنند و نیاز به این است که حتما از ریموت اصلی استفاده شود. در سایر مدل ها مثل جک سیماران، یال، سوپر لایف، سوزوکی، میلان، لنسر، جابان و بسیاری دیگر نگرانی ای بابت تهیه ریموت وجود ندارد و می توان از ریموت های ارزان قیمت بازاری نظیر بتا، گپ و سایلکس و حتی ارزانتر از اینها نیز استفاده نمود.

چگونه ریموت را روی جک ایرانی ست کنیم؟

هر چقدر که در مدل های جک پارکینگی خارجی ست کردن ریموت ساده تر است اما در اکثر مدل های ایرانی این کار پیچیده و مستلزم این است که وارد برنامه شوید و کپی کردن ریموت را انجام دهید. پس در ادامه چاره ای نداریم جز این که تک تک روش ست نمودن ریموت پارکینگ هر برند را توضیح دهیم.

ست کردن ریموت جک پارکینگ سیماران

مدار سیماران دارای 5 دکمه زیر هم است که ما برای راحتی دکمه ها را از بالا به پایین 1 تا 5 نامگذاری میکنیم.

در ابتدا دو بار دکمه اول را میفشاریم تا روی صفحه نمایش گزینه rA را ببینید

در ادامه دو بار دکمه دوم را می فشارید تا صفحه نمایش tC را نشان دهد.

در آخر یکی از دکمه های ریموت را نگه داشته و هم زمان دکمه سوم مدار کنترل سیماران را می فشاریم تا از برد صدای تیک تیک مبنی به مچ شدن ریموت بشنوید.

کپی کردن ریموت روی مدار یال و پرایم

مدار یال در خلی از محصولات ایرانی دیده میشود. جک یال، پرایم، لنسر، جگوار از برد یال استفاده میکنند.

دو بار دکمه A را بفشارید تا صفحه نمایش روی گزینه rA بیاید.

یک بار دمنه B را بفشارید تا Ln را ببینید.

دو بار دکمه C را بفشارید تا صفحه نمایش دیجت گردشی نشان دهد و در همین حال با فشردن دکمه ریموت آن را به سیستم معرفی کرده اید.

ست کردن ریموت جک سوپر لایف

با فشردن کلید ENTER و سپس با یک بار فشردن کلید UP به منو rF
رسیده و سپس با زدن کلید ENTER وارد این منو میشوید و با زدن کلید UP یا DOWN موارد تنظیمات ریموت نمایش داده میشود.
برای کددهی ریموت کافی است بعد از وارد شدن در زیر منو Car یکی از دکمه های ریموت را فشار دهید، سپس کلید ENTER را فشار
دهید.

روش کپی کردن ریموت جک میلان

دو بار دکمه A را بفشارید تا گزینه rA به نمایش در آید.

دو بار دکمه B را بزنید تا روی منو tC بیایید و در آخر دکمه C را بفشارید تا صفحه نمایش دیجت چرخشی نشان دهد و در همین حال با فشردن دکمه ریموت آن را به جک معرفی کرده اید.

مچ کردن ریموت روی برد جک سوزوکی و آلدو

سوزوکی و آلدو از مدار کنترل مدل رز Rose بهره می برند که جزو مدار کنترل های قوی بازار است که کیفیت خوبی هم دارد.

دو بار دکمه A را بزنید تا روی منو rA بروید. در ادامه یک بار دکمه B را زده تا منو Ln را ببینید.

در انتها دو بار کلید C را از روی منو فشار دهید تا دیجیت در حالت چرخشی در آمده و در این حال با فشردن هر کدام از دکمه های ریموت آن دکمه روی مدار ست می شود.

راهنمای ست کردن ریموت محک روی مدار اصلی

مسئله بسیار مهم در مورد جک محک این است که بر روی مدار این جک تنها میتوان ریموت اصلی محک را ست کرد و هیچ ریموت دیگری روی آن کپی نمی شود.

ست کردن ریموت در محک ساده تر سایر مدل های ایرانی است چرا که این شرکت در بالای برد یک رسیور کوچک گذاشته و روی رسیور یک دکمه و یک LED قرار داده است . برای ست کردن ریموت باید کمه روی رسیور را یک ثانیه فشار دهید تا LED کنار آن در حالت روشن در آید، سپس یکی از دکمه های ریموت را فشرده تا آن ال ای دی چشمک زن شود و بعد از آن ریموت روی مدار کپی می شود.

روش لرن کردن ریموت بلوتوثی

ریموت بلوتوثی هم از جمله ریموت های پر کاربرد در ایران می باشد که می توان اکثر ریموت ها را به وسیله آن تکثیر کرد. روش لرن کردن این نوع ریموت ها نیز به صورت جداگانه پست شده است که می توانید آن را در ادامه بخوانید.

سوالات متداول در مورد ریموت جک پارکینگ

چرا ریموت خام نمیشود؟

ریموت لرنینگ ست شده بر روی رسیور تنها از طریق خود رسیور خام می شوند. ریموتهای لرنینگ قابلیت خام شدن از روی ریموت را ندارند.

آیا ریموت جک پارکینگی هک می شود؟

هک از راه دور امکان پذیر نیست. کپی برداری از ریموت تنها در صورتی امکان پذیر است که یک ریموت ساکنین به  وسیله ریموت بلوتوثی کپی شود که برای این کار نیاز به این است که ریموت اصلی در کنار ریموت بلوتوثی قرار گیرد.

چرا فقط یک دکمه ریمون جک درب پارکینگ کار می کند؟

برای باز و بسته شدن درب جک پارکینگ تنها به یک دکمه ریموت نیاز است و از دیگر دکمه ها می توان برای باز نمودن درب به صورت تک لنگه یا باز نمودن جکهای پارکینگی دیگر استفاده کرد.


نوشته قبلی
نوشته بعدی
1.5 2 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
29 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
امید حبیبی
امید حبیبی
4 years ago

سلام خسته نباشید ممنون از توضیحات کاملتان

Ali
Ali
4 years ago

درود.عالی بود………

سوگل
سوگل
4 years ago

سلام قطعه رسیور درب ما نه دکمه لرن دارد نه چراغ ال ای دی تکلیف ما برای کپی چیه لطفأ راهنمایی کنید

علی
علی
4 years ago

سلام دمتون گرم

امیر
امیر
4 years ago

سلام وقتتون بخیر.. ببخشید من یه سوال از خدمتتون داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید..من یه ریموت جدید و میخوام به درب باز کن پارکینگ بشناسونم ولی نمیدونم چطوری باید این کارو بکنم میشه راهنماییم کنید..

امیر
امیر
4 years ago

سلام وقتتون بخیر.. ببخشید من یه سوال از خدمتتون داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید..من یه ریموت جدید و میخوام به درب باز کن پارکینگ بشناسونم ولی نمیدونم چطوری باید این کارو بکنم میشه راهنماییم کنید..مدل سیماران Q70

حسين
حسين
4 years ago

سلام روی مدار جک پارکینگ ما 5کلید هست A B C D و. BACK واسه مچ کردنش چیکار کنم

مسعود اسدی
مسعود اسدی
4 years ago

سلام
وقت بخیر
رسیور من casa هستش
فک کنم قدیمیه. چراغ led داره اما کلید لرن نداره
شماره روی چیپش 132508G هستش
ریموت جدید گرفتم که تعریف نمیشه
لطفا راهنمایی کنید
مرسی

Mmd
Mmd
4 years ago

سپاس از مطلب عالی که قراردادید
بسیار کاربردی بود

مجتبی
مجتبی
3 years ago

سلام برد درب پارکینگ ما سهند فقط نمیدونم دکمه لرن کجا هست توی برد

سوالی
سوالی
3 years ago

آیا کسی می تواند ازروی خود درب ریموتی را ست کند وبعدا اقدام به بارکردن درب وسپس سرقت کند؟

حسین بدوی
حسین بدوی
3 years ago

سلام من لرن طبق گفته شماانجام دادم ولی ریموت عمل نکرد

Ashkan.mst
Ashkan.mst
3 years ago

سلام خسته نباشید من ریموت برد درب کرکره ایی رو گم کردم و یک ریموت جدید ست کردم ولی ب یک مشکل بر خوردم ک فقط با دکمه ۱ درب بالا و پایین میشه و دکمه استپ و بالا پایینش یکی شده و برای بالا بردن باید دو بار روی دکمه زد و برای پایین بردن هم همینطور ریموت های دیگه ایی هم ست کردم باز همینجوره

محسن هادیی
محسن هادیی
2 years ago

دروود بر شما
رسیور کرکره پارکینگ من دکمه لرن داره ولی وقتی یکبار میزنمش فقط یا خاموش میشه یا فقط روشن یک ثانیه و دو ثانیه و تا ۵ ثانیه هم نگهش داشتم ولی به هیچ عنوان چشمک زن نمیشه که من متوجه بشم منتظر ربموت هست، در همین حالت ها که دکمه لرن و زدم یک ریموت بلوتوثی که قبلا با همین رسیور کارمیکرده رو خام کردم ولی بازم لرن نمیشه ،سوال من اینه که ایا باید ریموت خاصی تهیه کنم که از طریق رسیور لرن بشه ؟ و اینکه چرا با زدن دکمه لرن ال ای دی چشمک زن نمیشه و منتظر ریموت نمیشه؟ رسیور هم مارک خاصی نداره ممنون از شما

محسن هادیی
محسن هادیی
2 years ago
پاسخ دادن به  مسلم زمانی

متشکرم از پاسخ شما ریموتهای لرنینگ که خام نمیشن درسته؟ اگر رسیور رو ریست کنیم که همه ریموتها از روی رسیور پاک بشه میشه همون ریموت قبلی رو مجدد روی این رسیور پاک شده ست کرد؟با توجه به اینکه ریموت خام نشده؟

نوید
نوید
2 years ago

سلام
ریموت بلوتوثی را که از روی یک ریموت دیگر لرن می کنم فقط یکبار درب را باز می کند و دیگر بعدش کار نمی کند. اگر مجدد لرن کنم باز همین داستان است. ریموت سالم است و با دربهای دیگر مشکلی ندارد.
پیشاپیش ممنون از راهنمایی

علوی
علوی
2 years ago

باسلام
از توضیحات فنی وراهنمائیهای جناب آقای زمانی صمیمانه تشکر می کنم.

محمدعلی حمزه ای
محمدعلی حمزه ای
2 years ago

سلام
جک پارکینگ جنیوس است وریموت آن بتا2013 می باشد روش خام کردن ریموت وست کردنش رو نمی دونم کمکم می کنید .

خراطی
خراطی
9 months ago

بسیار عالی کامل و کاربردی واقعا ممنون .من به راحتی ریموتهام رو کد دادم
باز هم سپاس گذارم

حسین آزاد
حسین آزاد
8 months ago

سلام . از فیلم آموزشی استفاده کردم . و عالی بود . سپاسگزارم .

وحيد حقوردي
وحيد حقوردي
5 months ago

سلام لطفا مچ کردن ریموت بر روی رسیور ربوست رو هم اموزش بدید سبز رنگ فقط سه تا دکمه داره بالا وپایین ومربع ممنونم

مصطفی
مصطفی
4 months ago

عالی هستید ممنون

29
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx