چگونگی تعویض موتور کرکره و هزینه های آن

سالهاست که از اولین کرکره برقی ها می گذرد و چیزی که به صورت روزمره اتفاق می افتد، خرابی آن می باشد. در بهترین شرایط موتور کرکره نمی سوزد و تنها مدار کنترل آن از کار می افتد. در این صورت اگر مدار کرکره شما از نوع باتری نباشد، هزینه تعویض آن زیاد نیست. حتی ما در مطلبی جداگانه روش نصب انواع مدار کرکره برقی را آموزش داده ایم که میتوانید خود آن را تعویض نمایید.

اما در صورتی که موتور از کار افتاده باشد، می بایست یک تصمیم برای راه اندازی دوباره آن بگیرید که در ادامه تمام گزینه ها را روی میز شما می گذاریم.

تصویر کرکره برقی اتوماتیک

تعمیر موتور کرکره برقی

اولین راهی که در این شرایط به ذهن هر کسی می رسد این است که آیا موتور کرکره ای که از کار افتاده قابل تعمیر است یا نه؟ در پاسخ باید گفت موتور کرکره نیز به مانند همه موتورها از یک سیم پیچ ساخته شده و با تعویض آن سیم پیچ می توان آن را دوباره راه انداخت اما به چند دلیل ما این پیشنهاد را به شما نمی دهیم.

  1. برخی از موتورها مثل موتور توبلار به گونه ای ساخته شده اند که به سختی باز شده و تعمیر می شوند. به همین دلیل بهتر است رسیک تعمیر روی این موتورهای کرکره اتوماتیک انجام نگیرد و آن را تعویض کرد.
  2. سیم پیچی دوباره موتور هزینه کمی نداشته و هرگز نمی تواند جای سیم پیچی فابریکی را پر کند. قطعا راندمان کاری موتور پایین می آید و عمر پایین تری خواهد داشت و در نهایت هیچ ضمانتی پشت این هزینه وجود نخواهد داشت.
  3. در بسیاری از اماکن هزینه اصلا مهم نیست چرا که هزینه بسته ماندن یک فروشگاه می تواند بسیار بیشتر از تعویض موتور کرکره برقی باشد. در طرف دیگر اگر این موتور روی در پارکینگ نصب شده باشد می تواند به شدت روی عبور و مرور ساکنین اختلال ایجاد کند و زمانی برای تعمیر موتور وجود نخواهد داشت. پس بهتر ایت روی گزینه خرید یک موتور کرکره نو تمرکز کنید.

انواع تعویض موتور کرکره

انواع موتور به لحاظ ظاهری
انواع موتور به لحاظ ظاهری

تعویض موتور کرکره ساید با یک موتور ساید نو

این تعویض سریعترین نوع تعویض موتور کرکره اتوماتیک است. موتور ساید به علت اینکه با فاصله به نسبت شفت نصب می شود، بدون دردسر خاصی قابل تغییر می باشد. حتی می توان در موقع خرید موتور ساید جدید از موتوربا قدرت بیشتر یا سیم پیچ مناسب تر و حتی سیستمی با قابلیت برق اضطراری استفاده نمود.

اما با این حال در بدترین حالت ممکن است برای تغییر موتور به علت قدیمی بودن آن صفحه های کناری که موتور کرکره روی آن سوار می شود با سیستم جدید سازگار نبوده و نیاز به تغییر آن باشد در این شرایط، کار کمی دشوار شده و هزینه نصب بالا می رود.

تعویض موتور توبلار با موتور توبلار نو

این کار کمی به نسبت نوع قبلی پیچیده تر و پر هزینه تر می باشد. اما با این حال جز خرید موتور کرکره و هزینه تعویض خرج دیگری روی دست صاحب کار نمی گذارد. پیچیدگی این کار در این است که برای تعویض می بایست موتوری که داخل شفت یا لوله کرکره قرار دارد را در شرایطی که تیغه های کرکره روی آن قرار دارد باز کرد و موتور جدید را روی آن سوار نمود.

تعویض موتور کرکره توبلار با موتور ساید نو

این انتخاب یکی از موارد شایع در تعویض موتور کرکره برقی می باشد. حال چرا می گوییم شایع است؟ دلیل آن این است که در بسیاری از مکانها بدلیل کم کردن هزینه و یا محاسبه نادرست و حتی نا منصف بودن فروشنده قبلی بجای استفاده از موتور ساید از موتور توبلار استفاده شده و دیری نرسیده که به دلیل فشار روی موتور، آن از کار افتاده است. در اینجاست که بیشترین هزینه بر روی دوش کارفرما تحمیل میشود.

مطالب دیگری که شاید دنبالش باشید:

تفاوت موتورهای ساید کرکره برقی چیست؟
5 مزیت درب کرکره برقی در مقابل جک پارکینگی

کارفرما بجز خرید موتور ساید و هزینه نصب میبایست یک شفت 11 به عرض دهانه کار تهیه و به دلیل بزرگی آن هزینه حمل آن را نیز بپردازد. اینجاست که می بایست به مثل انگلیسی که می گوید “من آنقدر پودار نیستیم که جنس ارزان بخرم” بیشتر پی میبریم. چرا که اگر همان ابتدا با هزینه اندک به نسبت کل هزینه انجام شده از موتور مناسب استفاده می شد، سالهای سال از سیستم نصب شده استفاده می شد.

تعویض موتور سانترال

به دلیل منسوخ شدن استفاده از موتور سانترال کرکره برقی در این مورد نیز می بایست موتور ساید را جایگزین موتور سانترال نمود که باز هم به مانند روش قبل بیشترین هزینه را به نسبت دیگر تعویض ها بر کارفرما تحمیل می کند.

لیست قیمت همه هزینه های تعویض موتور کرکره در سال 1399

در این بخش لیست تمام هزینه هایی که می بایست هنگام تعویض موتور کرکره برقی می بایست در نظر گرفت به صورت لیستی تهیه شده است. این لیست هزینه ها بروز رسانی می گردد.

نوع تعویضخرید موتور جدیدهزینه خرید شفت و ارسال آنهزینه نصب موتور
موتورتوبلار با موتورتوبلاردارد – موتور توبلار را انتخاب کنیدندارد300.000 تومان
موتورساید با موتورساید دارد – موتور ساید را انتخاب کنیدندارد250.000 تومان
توبلار یا سانترال با ساید دارد – موتور ساید را انتخاب کنید تقریبی 300.000 تومان350.000 تومان

چگونگی انجام تعویض موتور کرکره

تعویض موتور کار پیچیده ای نیست اما می بایست به صورت صحیح انجام پذیرد. اینکه یک کارشناس تشخیص دهد علت خرابی موتور قبلی چه چیزی بوده شاید مهمتر از تعویض آن باشد. شاید به دلیل تحت فشار بودن تیغه ها و یا نامناسب بودن موتور کرکره به نسبت وزن تیغه یا میزان تردد، موتور خیلی زود از کار افتاده باشد و با تعویض همان مدل، مشکل به صورت اساسی بر طرف نگردد.

کارشناسان دی سی ای کالا می توانند در این گونه شرایط از محل بازدید کرده و بهترین پیشنهاد را با کمترین هزینه به کارفرما ارائه نمایند. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02172195 تماس حاصل نمایید.

چرا موتور کرکره برقی به این زودی سوخت؟ آیا امکان دارد با تعویض آن این اتفاق دوباره رخ دهد؟

اگر عمر موتور کرکره شما کمتر از 5 سال بوده است، دو احتمال وجود دارد. اول اینکه موتور مناسب ابعاد دهانه نبوده و احتمال دیگر این است که مشکلی در سیستم به وجود آمده باشد. مثل گیر بودن تیغه ها و یا مشکل در نوسان برق. اگر موتور را متناسب با دهانه تهیه کنید و مشکل قبلی وجود نداشته باشد، موتور کرکره برقی حداقل 10 سال برای شما عمر خواهد کرد.

آیا هزینه تعویض موتور های کرکره با هم یکسان است؟

خیر- بستگی به موتور دارد و اینکه آیا می خواهید نمونه همان موتور را جای قبلی بگذارید یا می خواهید به کلی نوع موتور را تغییر دهید. ممکن است تغییر اساسی باعث شود هزینه های دیگری مثل خرید شفت به جمع هزینه هایتان اضافه شود. پیشنهاد می کنیم کل مطلب را خوانده و لیست قیمت تعویض موتور کرکره را ببینید.

کرکره ام از کار افتاده است. آیا امکان عیب یابی و تعویض سریع وجود دارد و چکار باید بکنم؟

این اتفاقی است که همیشه ممکن است برای هر کسی که از کرکره برقی استفاده میکند بیافتد. بله امکان ارسال سریع کارشناسان جهت رفع خرابی وجود دارد و در صورتی که نیاز به تعویض موتور باشد این کار انجام می پذیرد. کافی است با شماره 02172195 تماس حاصل نمایید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx