راهنمای نصب و سیم کشی آیفون تصویری تکنما

زمان مورد نیاز: 1 ساعت

برای نصب نمایشگر رنگی درون منزلی شش قدم اساسی و مهم را، برای انجام این کار باید در نظر گرفته شود، تا با از بین رفتن سیستم، به دلیل اشتباه انجام دادن یکی از این مراحل رو به رو نشوید. 6 قدمی که جهت نصب آیفون تصویری باید برداشته شود شامل مواردی همچون شناسایی دقیق نوع درب بازکن، نوع سیم کشی ساختمان، نصب آیفون تصویری، نصب پنل زنگ دم دری، اتصال جریان برق به درون مدار های سیستم و تست نهایی است.

  1. شناسایی نوع آیفون تصویری

    اولین گام برای نصب آیفون تصویری خریداری شده، مشخص کردن درب بازکن فعلی و در حال استفاده ساختمان است، تا با در نظر گرفتن این موضوع آیفون تصویری های خود را به درستی انتخاب و بر روی ساختمان های خود نصب نمایید. آیفون تصویری ایرانی تکنما به دلیل بهره گیری از خدمات و تکنولوژی های منحصر به فرد، سیم کشی انحصاری خود را با کمک بخش تحقیق و توسعه حرفه ای خود تولید کرده، که تعویض صد در صدی سیم کشی گوشی درب بازکن ساختمان، برای این برند آیفون تصویری باید در نظر گرفته شود.

    راهنمای نصب آیفون تصویری تکنما

  2. نوع سیم کشی ساختمان

    شناخت سیم کشی موجود بر روی ساختمان از مهم ترین قدم های نصب آیفون تصویری است، تا پس از فعال سازی سیستم کیفیت تصویر و صدای قابل قبولی را در پنل رنگی درون منزلی دریافت نمایید. در صورتی که سیم کشی درب باز کن شما برای آیفون های صوتی و آیفون تصویری سیاه سفید باشد برای مشاهده تصاویر رنگی، تعویض سیم کشی آیفون کار اجباری است تا تصاویری با وضوح و شفافیت بالا را دریافت نمایید. سیم کشی آیفون تصویری با کمک کابل های 06 انجام می پذیرد که هر برند نمایشگر درون منزلی با توجه به استاندارد انحصاری خود که توسط بخش تحقیق و توسعه تعریف می شود از تعداد زوج های متفاوت این قطر استفاده می کند. آیفون تصویری تکنما برای انتقال تصویر خود از کابل 5 زوج استفاده کرده است، که این کابل از فضای تعبیه شده برای پنل زنگ در کوچه یا خیابان کشیده و به درون ساختمان و هر تعداد واحدی که نیاز به سیم کشی نمایشگر درون منزلی دارد، متصل می شود تا کارایی مناسبی را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهد.

    سیم کشی آیفون تصویری تکنما

  3. نصب آیفون تصویری

    پس از اتمام سیم کشی ساختمان، کابل 5 زوج آیفون تصویری رنگی تکنما به صورت مجزا به پشت هر نمایشگر متصل شده، تا بعد از انجام این کار تمام رشته سیم های مجزا به یک کابل پنج زوج واحد که در کل ساختمان کشیده شده است متصل، و پس از آن به دریافت جریان برق از منبع انرژی پرداخته و شروع به انجام فعالیت هایی همچون باز کردن درب ساختمان و پارکینگ، نمایش تصویر پنل زنگ یا دوربین مدار بسته و پاسخگویی به مراجعه کنندگان بپردازد.

  4. نصب پنل زنگ نمایشگر رنگی

    بعد از نصب اتصالات آیفون رنگی نوبت به نصب پنل زنگ دم دری می شود، که درگاه انتقال جریان برق به درون ساختمان می باشد. 5 زوج کابل واحد نامبرده شده در قسمت قبل پس از دریافت اتصالات، سیم کشی نمایشگر های رنگی، به پورت ورودی پنل دم دری وصل شده، تا پس از اتصال ترانس به پنل زنگ و دریافت جریان برق شهری، برق دریافتی و اصلاح شده را به درون ساختمان منتقل کند.

  5. تست نهایی

    پس از انجام تمامی مراحل بالا، حالا نوبت به گرفتن تست هایی از سیستم نصب شده است تا کارکرد صحیح آیفون تصویری، پنل زنگ و سیم کشی ساختمان تایید شود. فعالیت هایی که در این راستا باید صورت گیرد شامل مواردی همچون برقراری ارتباط از طریق پنل دم دری، ایجاد مکالمه جهت مشاهده انتقال صحیح صدا از نمایشگر به پنل و بالعکس و تست انتقال تصویر لنز پنل و دوربین مدار بسته به نمایشگر می باشد.

آموزش نصب آیفون تصویری تکنما

شرکت تکنما با داشتن سابقه طولانی در عرصه تولید نمایشگر رنگی انقلابی بزرگ در بازار های داخلی و جهانی تبدیل کرده و این اتفاق باعث ایجاد طریقه نصب کاملا انحصاری نسبت به دیگر برند های ایرانی و خارجی شده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بدست آمده از کارشناسان فنی کمپانی آیفون تصویری تکنما و نصابان فروشگاه اینترنتی dcakala نحوه نصب تمامی مدل های آیفون تصویری به شما کاربران و خریداران گرامی آموزش دهیم.

رنگ بندی سیم ها و کارکرد هر کدام

رنگ بندی سیم های آیفون تصویری به دلیل وجود استاندارد جهانی در اکثر مواقع شبیه به هم هستند که آیفون رنگی تکنما از این قاعده نیز مستثنی نیست. تعداد سیم این مدل نمایشگر 4 عدد میباشد که با رنگی که به آن ها اختصاص داده شده کار هایی از قبیل انتقال جریان مثبت، منفی و صدا و تصویر را انجام میدهند که به ترتیب زیر میباشد.
رنگ قرمز : این سیم برای Voice یا صدا در رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری تکنما مورد استفاده قرار میگیرد.
رنگ آبی : به عنوان منفی در رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری تکنما استفاده میشود .
رنگ زرد : به عنوان مثبت دستگاه آیفون تصویری تکنما مورد استفاده است.
رنگ سفید : به عنوان سیم تصویر در نمایشگر درون منزلی تکنما مورد استفاده قرار میگیرد.

کد گذاری آیفون تصویری

یکی از مهم ترین و اولین گام ها در نصب آیفون تصویری ایرانی نحوه کد گذاری آن است که در صورت انجام ندادن آن پنل دم دری در هنگام برقراری ارتباط توسط مراجعه در ایجاد اتصال دچار خطا میشود. در مجموعه آیفون تصویری مدل 64N اعمال کد باید قبل از عبور جریان کلید TRANSFER را نگه داشته و بعد برق را متصل کنید، پس از روشن شدن نمایشگر گزینه DEFINE NUMBER به نمایش داده میشود و با استفاده از کلید های مثبت و منفی شماره واحد مورد نظر انتخاب کرده و 3 ثانیه پس از تنظیم کد ذخیره میگردد. کد نگهبان پیش فرض در این سری مدل ها 64 میباشد که در صورت تغییر این کد در بقیه آیفون تصویری ها نیز باید تغییر پیدا کند. در مدل های D در هنگام اولین اتصال آیفون رنگی به منبع انرژی به صورت خودکار وارد بخش کد گذاری میشود ولی در صورت نیاز به تغییر کلید ارتباط با نگهبانی را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا وارد محیط کد گذاری شوید و مجددا با به کارگیری کلید نگهبانی و در بازکن به افزایش و کم کردن مقدار شماره ها واحد مورد نظر بپردازید و با فشردن کلید دوربین مداربسته به تایید کد های نگهبانی و واحد ها بپردازید و جهت ذخیره یک بار برق آیفون تصویری رنگی را قطع و وصل کنید. لازم به ذکر است کد پیش فرض نگهبان در این مدل 255 میباشد.

نصب آیفون تصویری

قبل از شروع به نصب آیفون تصویری به صورت سخت افزاری ابزار هایی شامل کابل های 4 زوج فویل دار، مقاومت 57 اهم، سیم شیلد و کابل تخلیه نویز، سیم لحیم و هویه و در صورت وجود دوربین مداربسته کابل کواکسیال را باید تهیه کنید.

نصب آیفون تصویری تکنما سری 64N

نصب آیفون تصویری سری 64N

در این مدل نمایشگر رنگی 8 ورودی که با حروف انگلیسی از A تا H نام گذاری شده است که تنها از درگاه های A،B،C،D،E،F استفاده میشود. در اولین قدم قبل از عبور جریان از درگاه های A،B،E،F زنگ دم دری به هر تعداد پنل درون منزلی که داریم متصل میکنیم. بعد اتصال سیم های درگاه های نامبرده شده از دو خروجی VIDEO +و VIDEO – پنل دم دری به ورودی های VIDEO + و VIDEO – آیفون رنگی سیم کشی میکنیم. پس از اتصال آیفون تصویری به این مورد توجه داشته باشید که باید به سیم های آخرین آیفون مقاومت 75 اهم متصل کنید تا به تماشای تصاویر دوربین مداربسته و پنل آیفون تصویری بپردازید. پس از اطمینان حاصل کردن از نصب صحیح سیم ها و لحیم کاری تمامی آن ها از ترانس 24 ولت تکنما دو رشته سیم مثبت و منفی به ورودی های C و D متصل کنیم و از خروجی C پنل به دیگر آیفون تصویری ها سیم کشی میکنیم.

نصب آیفون تصویری تکنما مدل های D،C،256
نصب آیفون تصویری تکنما مدل های D،C،256

نصب آیفون تصویری مدل های 256،D،C

دلیل توضیح این مدل ها به صورت همزمان عدم تفاوت در سیم کشی و نصب آسان آن هاست که باعث شده است تمامی محصولات تکنما از یکپارچگی قابل قبولی بهره مند شوند. درگاه هایی که در این مدل ها شاهد هستیم GND،D2،D1،L2،L1،+VIDEO1،-VIDEO1 و SHILD 1 میباشد. در اولین گام باید سیم هایی از درگاه های خروجی پنل آیفون تصویری GND،D2،D1،L2،L1 به ورودی هم نام درون «نمایشگر رنگی متصل گردد. پس از اتصال این ورودی و خروجی دو رشته سیم +VIDEO و VIDEO- به ورودی هر تعداد آیفون تصویری تهیه شده کشیده میشود و در اخرین سیم کشی آیفون تصویری یک مقاومت 75 اهمی باید گذاشته شود تا تصویر با هیچگونه اختلالی رو به رو نشود. خروجی SHILD در پنل و آیفون تصویری این مدل ها حتما باید مورد استفاده قرار گیرد تا تمامی نویز در هنگام نمایش تصاویر از بین برود. در صورت نیاز به دریافت تصاویر از دوربین مداربسته و پنل دوم خروجی های +VIDEO2 و –VIDEO2 وجود دارد که از کابل های RG59 و کواکسیال پشتیبانی میکند. پس از بررسی نحوه نصب تمامی سیم های و لحیم کاری آن ها از خروجی DC به مثبت و منفی پنل دم دری و از خروجی AC به ورودی های قفل برقی زنگ دم دری و خود قفل ساختمان دو رشته سیم متصل میکنید. این نمایشگر ها قادر به پشتیبانی از جک های پارکینگی میباشند و در صورتی از درب اتوماتیک محک استفاده تنها با کشیدن 2 رشته به کانکتور این جک پارکینگی به مدیریت آن میپردازید. در صورت استفاده درب اتوماتیک برند های دیگر حتما از یک ماژول میانی باید استفاده گردد.

نصب نمایشگر رنگی تکنما مدل E70،E43
نصب نمایشگر رنگی تکنما مدل E70،E43

نصب آیفون تصویری مدل E

نصب این مدل آیفون تصویری به دلیل عدم استفاده گوشی و بهره گیری از قابلیت های جدید تر تفاوت های با دیگر مدل های این برند دارد که در این قسمت به توضیح آن میپردازیم. آیفون تصویری های مدل های E از همان درگاه نامبرده شده در بخش قبل استفاده میکنند ولی در بعضی موارد تفاوت هایی دارند که از جمله آن ها میتوان عدم نیاز اتصال ورودی و خروجی های GND پنل، دارای دو خروجی به دوربین مداربسته و یا پنل زنگ دم دری و استفاده از ترانس های جداگانه برای نمایشگر ها و پنل آیفون تصویری بدین روش است که برای مدل های E43 هر 10 نمایشگر 1 ترانس و برای مدل های E70 هر 5 نمایشگر 1 ترانس باید مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر ویژگی های در این مدل میبینم وجود کانکتور برای اتصال زنگ پشت درب آپارتمان است که با فشردن زنگ در صورت وجود دوربین در پورت VIDEO3 تصاویر آن را به نمایش میدهد. این مدل آیفون تصویری شرکت تکنما از جک های پارکینگی از محک با استفاده از کانکتور دو سیم پشتیبانی میکند که اگر از برند های دیگر درب های اتوماتیک استفاده میکنید یک ماژول میانی برای ارتباط این دو سامانه خریداری نمایید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
محمد
محمد
4 years ago

نصف مطالب اشتباهه. تکنما همچین رنگ بندی که نوشتین نداره.

1
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx