چهارده نکته مهم که باید قبل از خرید آیفون تصویری بدانیم

سوالات متداول خرید آیفون تصویری

آیا به تازگی تصمیم به خرید آیفون تصویری گرفته اید؟ و یا اینکه برنامه ای برای تغییر آیفون قدیمی خود با یک محصول به روز تر دارید؟ حتما تا به حال برای خرید این محصول جستجو کرده اید و یا از اطرافیان و دوستان نظراتی پرسیده اید. خرید وسیله ای مانند آیفون تصویری نیاز به ارائه مشاوره دقیق و کاملی دارد؛ چرا که اگر در انتخاب خود دچار اشتباه شوید، به خاطر شرایط نسبتا پیچیده نصب و سیم کشی، ممکن است با مسائل خاصی روبرو شوید. در این مقاله تصمیم داریم مشاوره کاملی برای خرید بهترین دربازکن تصویری با توجه به موقعیت و شرایط ساختمان در اختیار شما قرار دهیم. در هر بخش از این مقاله سعی کرده ایم تا متداول ترین سوالات آیفون تصویری را به ساده ترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

1. بهترین مارک آیفون تصویری کدام است؟

این مساله بیشتر به نیاز و سلیقه شما و میزان بودجه ای که برای آیفون در نظر گرفته اید بستگی دارد. آیفون هایی با بدنه به رنگ سیاه، سفید یا نقره ای، آیفون های با حافظه و بدون حافظه، با اندازه صفحه نمایش های مختلف و امکانات ارتباطی گوناگون، همینطور آیفون هایی با صفحه نمایش لمسی یا قابلیت ارتباط با گوشی تلفن همراه، می توانند در سبد خرید شما جای گیرند و برای هر موقعیت «بهترین» باشند. در مجموع می توان گفت که تابا، سیماران و الکتروپیک جزو پرفروش ترین آیفون های ایرانی هستند اما بهتر است پاسخ دقیقی برای سوال بهترین آیفون تصویری در نظر نگیریم.

بهترین آیفون تصویری

2. ارزان ترین آیفون تصویری کدام است؟

برخی شرکت های ایرانی آیفون هایی مقرون به صرفه در اختیار کاربر قرار می دهند که امکانات مناسبی هم دارند. نگران هزینه ها نباشید، برند های مختلفی هستند که آیفون های ارزان قیمت با کیفیت بالا ارائه می کنند تا برای همه کاربران محصولاتی در نظر گرفته باشند. در واقع بیشتر تفاوتی که آیفون ها با یکدیگر دارند به واسطه تعدد امکاناتی است که ارائه می دهند، و نه نوع کیفیت و کارکرد آن ها. بنابراین می توانید آیفونی ساده با قیمت مناسب تهیه کنید. برای اطلاع از انواع آن ها مقاله راهنمای خرید ارزان ترین آیفون تصویری را بخوانید.

3. کدام برند های آیفون تصویری امکان استفاده همزمان با هم را دارند؟

به عنوان یک اصل کلی می توانید مانیتور ها و پنل های سیماران، سوزوکی، کوماکس، اف اف، کالیوز و نماوا را با هم به کار برید. برای مثال ممکن است آیفون قدیمی شما کوماکس باشد، اما هم اکنون تصمیم به تعویض مانیتور از برند دیگری گرفته اید تا متحمل پرداخت هزینه بالای محصول خارجی نشوید. در این حالت می توانید هر کدام از برند های بالا را به کار برید. اما در مورد آیفون هایی مانند تابا، تکنما و الکتروپیک فقط می توانید از پنل و مانیتور همان برند استفاده کنید. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در صورت امکان بهتر است مارک پنل و مانیتور شما یکسان باشد، چرا که در بحث گارانتی میان شرکت ها ممکن است دچار مشکل شوید.

4. آیا برای تغییر آیفون صوتی به تصویری، نیازی به تغییر سیم کشی ساختمان هست؟

به لحاظ فنی می توان گفت که نیازی به تغییر نیست و می توان از همان سیم کشی قدیمی استفاده کرد. این موضوع بستگی به نوع سیم کشی قبلی، تاریخ ساختِ ساختمان و برند آیفون قدیمی دارد، برای مثال ممکن است بتوانید از سیم کشی قدیمی آیفون صوتی الکتروپیک، برای آیفون تصویریِ آن هم استفاده کنید و یا اینکه سیم کشی آیفون صوتی قدیمی را برای آیفون تصویری کالیوز به کار برید. اما به طور کلی باید در نظر داشته باشید که این کار می تواند باعث انتقال صوت و تصویر نویز دار به طبقات بالا شود. بنابراین اگر می خواهید بالاترین کیفیت فیلم و صدا را در اختیار داشته باشید، باید به فکر تغییر سیم ها باشید. جزییات این تغییر را در مقاله تغییر سیم کشی آیفون صوتی به تصویری بخوانید.

5. برای تغییر سیم کشی چه نوع سیم و به چه میزانی نیاز هست؟

برای این منظور باید از «کابل 06 تمام مسی فویل دار» استفاده کنید. در این حالت می بایستی برای هر واحد کابلِ شش زوج استفاده کنید؛ چرا که این تعداد کابل برای باز کردن در ساختمان، ارتباط داخلی بین واحد ها و باز کردن در پارکینگ (در صورتی که مانیتور شما خروجی آن را ساپورت کند) کافی خواهد بود. متراژ کابل ها هم کاملا بستگی به نوع ساختمان (شمال یا جنوبی بودن آن) و فضای شما دارد.

سیم و کابل آیفون تصویری

6. بهترین آیفون تصویری برای مجتمع های بزرگ کدام است؟

اولین نکته ای که در مجتمع های بزرگ به چشم می آید موضوع صرفه جویی در هزینه ها است. یکی از بهترین برند های آیفون تصویری برای تعداد واحد های بالا، تکنما است که تنها با 8 رشته سیم و صرفه جویی زیاد در زمینه سیم کشی، می توانید کار نصب را در آن انجام دهید. همچنین می توانید از آیفون تابا به خاطر جریان برق 12 تا 24 ولت که کار نصب را ساده تر می کند هم استفاده کنید. شرکت سیماران هم با ارائه تنوع بالا در محصولات می تواند جزو بهترین برند ها برای تعداد واحد بالا باشد. اگر نیاز به جزییات بیشتری در این مورد دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید آیفون تصویری ساختمان هایی با تعداد واحد بالا را هم بخوانید.

بهترین آیفون تصویری برای مجتمع های بزرگ

7. گارانتی و تعمیر آیفون ها بر عهده کیست و مدت زمان آن چقدر است؟

گارانتی محصولات با شرکت سازنده آن است؛ برای مثال شرکت تابا، سیماران، تکنما یا هر شرکت دیگری محصولات خود را تا مدت زمانی که اعلام کرده اند بر عهده دارند که عموما بین یک تا سه سال متغیر است. شرکت فروشنده آیفون ها مسئولیت گارانتی یا تعمیر آن ها را ندارند و فقط نماینده فروش آیفون ها هستند. برای دریافت خدمات، می توانید شماره تماس خدمات پس از فروش شرکت سازنده آیفون را از روی کارت گارانتی محصول خود ببینید.

8. آیا در یک ساختمان قدیمی امکان تغییرِ فقط یکی از آیفون ها وجود دارد؟

پاسخ کلی به این سوال، مثبت است. اگر همسایگان شما راضی به تغییر دربازکن ساختمان نمی شوند، یک راهکار این است که از آیفون تصویری یک واحدی برای واحد خود استفاده کنید که در این صورت باید در مورد سیستم سیم کشیِ روکار، با همسایه های خود به توافق برسید. راهکار دوم این است که اگر در طبقه اول ساختمان هستید و فاصله کمی با پنل دارید، از آیفون تصویری بی سیم استفاده کنید.

9. آیا در یک ساختمان می توان همه آیفون ها به جز یکی را تغییر داد؟

بله این امکان وجود دارد که اگر یکی از همسایه ها راضی به تغییر در سیستم آیفون تصویری نمی شود، همه واحد ها به جز آن واحد را تغییر دهید. در این حالت سیم کشی مجموعه را تغییر می دهید و آیفون های ساختمان را تعویض می کنید، این سیم کشی را برای تک واحدی که تمایل به تغییر ندارد هم انجام می دهید، اما برای آن واحد از گوشی صوتی موازی همان برند استفاده می کنید تا هزینه کمتری را متحمل شود. مقاله تعویض همه آیفون ها به جز یکی را بخوانید.

10. بهترین آیفون تصویری برای ویلا ها یا باغ ها کدام اند؟

با توجه به اینکه شما دائما در ویلای خود حضور ندارید، باید امکان تامین امنیت آن از راه دور را داشته باشید. بنابراین بهترین دربازکن ها برای شما آن هایی هستند که از قابلیت های اتصال به گوشی تلفن همراه، ضبط تصاویر خودکار با استفاده از سنسور حرکتی و یا اتصال به دوربین مداربسته و دریافت تصاویر آن، برخوردار باشند. در این صورت باید مانیتور شما در داخل ویلا به وای فای متصل باشد تا با زنگ خوردن آن تصاویر را برای شما ارسال کند. به علاوه گوشی موبایل شما هم باید متصل به اینترنت باشد. به این ترتیب می توانید از هر جای دنیا با مراجعه کننده صحبت کنید و حتی در را هم باز کنید.

آیفون تصویری برای باغ

11. آیا می توانیم خودمان آیفون تصویری را نصب کنیم؟

اگر با سیستم برق کاری در ساختمان و نصب آیفون تصویری آشنایی دارید، این امکان وجود دارد که کار نصب و راه اندازی آیفون را هم خودتان انجام دهید. به صفحه راهنمای نصب سری بزنید تا نقشه سیم کشی درباز کن ها را مشاهده کنید.

12. آیا می توان دوربین مداربسته را به آیفون متصل کرد؟

بله، شما می توانید دوربین مداربسته را به خروجی دوم از مانیتور خود متصل کنید. دقت داشته باشید که لازم است مانیتور آیفون تصویری شما دارای دو خروجی باشد، در این صورت یک کابل برای پنل دم دری و یک کابل برای دوربین مداربسته (که می تواند در لابی، پارکینگ، انباری یا… قرار گیرد)، از پشت مانیتور خارج می شود. نکته مهم دیگر اینکه شما می توانید تصاویر دوربین را از طریق مانیتور خود به طور زنده مشاهده کنید، اما امکان ضبط آن را حتی در صورتی که مانیتور شما با حافظه باشد، نخواهید داشت.

13. چه اطلاعاتی در حافظه آیفون ذخیره می شود؟ در صورت پر شدن آن چه اتفاقی می افتد؟

شما می توانید عکس یا فیلم دریافتی از پنل دربازکن را (بسته به نوع و مدل آیفون) بر روی حافظه آن ذخیره کنید اما نمی توانید تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته را بر روی حافظه آیفون تصویری ذخیره کنید. اگر حافظه آیفون پر شود، به طور خودکار قدیمی ترین تصویر حذف می شود تا تصاویر جدید ضبط شوند.

14. هزینه حدودی نصب آیفون تصویری چقدر خواهد بود؟

این موضوع به تعداد واحد های ساختمان و شمالی و جنوبی بودن آن (به خاطر تفاوت در متراژ سیم کشی) بستگی دارد. برای محاسبه این هزینه، جدول زیر را مشاهده کنید و با یک جمع و ضرب ساده، هزینه نهایی (و تقریبی) نصب آیفون تصویری ساختمان خود را محاسبه کنید:

عنوانهزینه نصب هر گوشیهزینه نصب پنل شاسیهزینه نصب پنل کدینگهزینه نصب هر سوییچر یا دیکودرهزینه نصب هر متر سیم کشیهزینه هر متر سیم
ساختمان کمتر از 20 واحد130000 تومان500،000 تومان600000 تومان6000 تومانقیمت روز سیم مسی فویل دار
ساختمان بیشتر از 20 واحد100،000 تومان450،000 تومان600،000 تومان70،000 تومان6000 تومان قیمت روز سیم مسی فویل دار
نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
3 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
فاضل
فاضل
11 months ago

سلام از آنجایی که بیشتر افراد ازجمله خود من برای خریدها ، اکثرًا از نظرات خریداراران استفاده میکنم لذا تجربه خوداز خرید آیفون تصویری تابا مدل 1070proرابه اشتراک میگذارم تا ۸روز پس از نصب صدا و تصویر نه در حد عالی بلکه مناسب بود و پس آن بازنگ خوردن درشب ابتدا تصویر مبهم نمایان و بعد از هشت نه ثانیه واضح میشودآنچه مسلم است متاسفانه محصولات تابا دیگراز کیفیت سابق برخوردار نیست .

یوسف صادقی
یوسف صادقی
9 months ago

در مورد اجرت نصب متاسفانه قیمت چند سال پیش رو گذاشتین و این مسله مردم ونصاب ها رو به دردسر میاندازه،لطفا به روز رسانی نمایید.

Last edited 9 months ago by یوسف صادقی
مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
9 months ago
پاسخ دادن به  یوسف صادقی

سلام- بروز رسانی شد

3
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx