چگونه برای نصب دوربین مداربسته محل مناسب را انتخاب کنیم ؟

نیازهای امنیتی خود را دقیقاً تعیین کنید. راه اندازی سیستمی که هر متر مربع از خانه شما را کنترل می کند بی فایده و بسیار پرهزینه خواهد بود و به همین دلیل است که باید بدانید ابتدا کدام مناطق را باید نظارت کنید. هنگامی که ایده های روشنی در مورد آن دارید، هر یک از این مناطق را بررسی کنید تا ببینید آیا اشیایی وجود دارد که می تواند دید دوربین را مسدود کند و مکان دقیقی را که باید در آن نصب شود را تعیین کنید.

در اینجا چند نمونه از مکان هایی است که ممکن است لازم باشد مراقب آنها باشید:

  • یک درب ورودی یا خروجی
  • پنجره هایی که مستقیماً مشرف به خیابان هستند
  • یک اتاق نشیمن بزرگ
  • یک مسیر بزرگ
  • یک ایوان
  • یک راه پله

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب

شما باید حداقل یک دوربین، یک سیستم ضبط ویدئوی دیجیتال، کابل‌های مناسب (نوع کواکسیال با کانکتور BNC) برای انتقال داده و کابل‌های منبع تغذیه داشته باشید. اگر مناطق بزرگی برای نظارت ندارید، می‌توانید دوربین‌های بی‌سیمی را انتخاب کنید که روی دیوار نصب کنید.

یک سیستم نظارت اولیه شامل دو تا سه دوربین در فضای باز (برای نظارت بر درها) و یک ضبط کننده ویدیو با فضای ذخیره دیجیتال کافی برای حداقل سه روز ضبط است.
یک سیستم برای نظارت بر کودکان یا اشیاء قیمتی شامل یک تا سه دوربین است که می تواند به طور موثر یک اتاق کوچک را نظارت کند در حالی که داده ها را مستقیماً به رایانه شما منتقل می کند، جایی که می توان آنها را ذخیره کرد.

به محض اینکه بدانید چند دوربین مداربسته باید نصب کنید، باید دقیقا نوع آنها را مشخص کنید. یک سیستم نظارتی برای یک خانه دارای قیمت مختلفی می باشد. به همین دلیل است که بودجه شما حداقل تا حدی تعیین کننده نوع دوربینی است که انتخاب می کنید. در زیر برخی از ویژگی های اصلی انتخاب شده است که باید به وضوح روی محصولی که خریداری می کنید مشخص شود. شما همیشه می توانید قطعات را جداگانه خریداری کنید، اما معمولاً با خرید یک محصول که یک سیستم کامل است، مقدار قابل توجهی در هزینه صرفه جویی می کنید.

بی‌سیم یا با سیم

نصب دوربین‌ مداربسته بی‌سیم آسان است زیرا مجبور نیستید دیوارها را سوراخ کنید یا سیم‌ها را در خانه‌تان بکشید. با این حال، کیفیت تصاویر ارائه شده توسط آنها با افزایش فاصله بین دوربین و دستگاه دریافت کننده کاهش می یابد. اگر سیستم شما نیاز به کنترل یک منطقه بزرگ دارد، یک دستگاه سیمی انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید که یک سیستم بی سیم معمولا برای یک خانه با اندازه متوسط کافی است.

فضای داخلی یا خارجی

دوربین هایی که برای نصب در فضای باز طراحی نشده اند، به سرعت در معرض باران یا رطوبت آسیب می بینند.
با یا بدون سیستم تشخیص حرکت: برخی از دوربین ها هنگامی که یک شی یا یک موجود متحرک از میدان آشکارساز حرکت خود عبور می کند، ضبط تصاویر را فعال می کنند که باعث صرفه جویی در فضای دیسک می شود. بدون سیستم مشاهده از راه دور: پیچیده‌ترین دوربین‌ها جریانی از داده‌ها را به رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند شما منتقل می‌کنند، حتی اگر در آن سوی دنیا هستید.

مکان مناسب برای نصب دوربین مدار بسته

این فاصله بین هر دوربین و دورترین منطقه از آن است. محیطی که باید نظارت شود، فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود، از جمله مناطق سایه دار، زیرا در صورت اشتباه بودن، تأثیر دوربین مدار بسته بی فایده می شود، صرفاً به این دلیل که قادر به گرفتن تصاویر افراد بد نیست.

بسته به فضایی که باید کنترل شود، بهتر است نوع مناسب دوربین ها را نیز بر اساس دمای خارجی و نوع ساختمان انتخاب کنید.
علاوه بر تصاویر، تشخیص حضور افراد نیز ضروری است و این هدف دوربین مدار بسته است، مکان باید به گونه ای باشد که تغییرات غیرعادی در حرکت حجمی و تغییرات حرارتی اجسام را از طریق اشعه مادون قرمز تشخیص داده شوند.

انتخاب مکان و دوربین مداربسته مناسب

روش نصب دوربین مدار بسته

1-یک دوربین عمودی و افقی با زاویه باز انتخاب کنید.

هترین راه برای تنظیم زاویه دوربین به صورت عمودی این است که آن را به سمت بالا یا پایین کج کنید تا خط بالای میدان با زاویه ایجاد شده توسط دیوار و سقف همسطح باشد. مطمئن شوید که همه ورودی ها و خروجی ها در دید دوربین قابل مشاهده هستند و دوربین نزدیک پریز دیواری است. اگر دوربینی را بیرون نصب می کنید، آن را در ارتفاع بیش از 3 متر قرار دهید تا به راحتی خنثی نشود.

2-دوربین را روی دیوار نصب کنید.

گاهی اوقات پدهای چسب کمی وجود دارد که به آن اجازه می‌دهد به یک سطح صاف بچسبد، اما حتی در این صورت نیز اغلب امن‌تر کردن دوربین با پیچ است. اگرچه براکت ها از یک دوربین به دوربین دیگر متفاوت هستند، اغلب می توان آنها را با انجام عملیات زیر نصب کرد:

  • تکیه گاه را در محلی که ثابت می شود قرار دهید.
  • با استفاده از مداد، روی دیواری که پیچ‌ها به داخل آن وارد می‌شوند، علامت بزنید.
  • برای هر پیچ با دریل برقی سوراخ کنید.
  • در پین های قالب گیری با چکش، براکت را با پیچ به دیوار ثابت کنید.
  • دوربین را با زاویه صحیح روی براکت نصب کنید.

3- دوربین را به برق وصل کنید.

تقریباً همه دوربین‌ها از یک آداپتور تغذیه می‌کنند که به پریز دیواری متصل می‌شود. کانکتور فلزی استوانه ای را که در انتهای یکی از سیم های متصل به آداپتور قرار دارد، به سوراخی به همان قطر در پشت دوربین فشار دهید، سپس دوشاخه نر دیگر آداپتور را به پریز دیوار فشار دهید.
اگر آداپتور را اشتباه قرار داده اید یا اگر آن را خراب کرده اید، با سازنده دوربین تماس بگیرید تا دوربین مشابه دیگری تهیه کنید یا آداپتوری را با همان ولتاژ و شدت خروجی تهیه کنید (احتمالاً با اتصال پخش در صورتی که قطر دوشاخه آداپتور جدید با سوراخ اتصال در دوربین مطابقت ندارد).

4- دوربین را با کابل به ضبط کننده دیجیتال وصل کنید.

ارتباط بین این دو عنصر سیستم از طریق کابل ایجاد می شود. استفاده از کابل بسیار آسان است، زیرا کانکتورهای آنها در دو انتها یکسان هستند و کافی است آنها را با پیچاندن دو پیچ کوچک به پورت های مناسب وصل کنید تا ارتباط بین دوربین و دیجیسکوپ برقرار شود.

5- در این مرحله باید به کامپیوتر خود دوربین های بی سیم را وصل کنید.

آنها با نرم افزاری عرضه می شوند که باید آن را نصب کنید تا بتوانید تصاویری را که می گیرند روی صفحه رایانه خود تماشا کنید. در حین نصب برنامه، دستورالعمل هایی را که روی صفحه به شما داده شده است، دنبال کنید تا بتوانید کنترل دوربین ها را در دست بگیرید.

برخی از دوربین ها یک گیرنده کوچک دارند که آن را به پورت USB رایانه خود وصل می کنید. هنگامی که گیرنده را به درگاه فشار می دهید، مطمئن شوید که توسط سیستم عامل شما شناسایی شده است.

مزایای نصب دوربین مداربسته

مزایای نصب انواع دوربین مدار بسته

دقت و قابلیت اطمینان

دوربین‌های نظارت تصویری بدون در نظر گرفتن عوامل محیطی مانند تاریکی، نور روشن، سایه‌ها، مه، دود و باران، کیفیت را تضمین می‌کنند و ویدیوهای پایدار را در تمام ساعات شبانه‌روز ضبط می‌کنند.

دوربین تمام رنگی

دوربین‌های مدار بسته ما مجهز به فناوری دید در شب و نور فوق‌العاده کم، تصاویر رنگی واضح و با کیفیتی را حتی در شرایط نور بسیار کم ارائه می‌دهند. فناوری آنها جزئیات بصری را ارائه می دهد که می تواند به طور قابل توجهی به شناسایی افراد یا اشیاء کمک کند.

دوربین های مدار بسته حرارتی

دوربین‌های امنیتی مجهز به فناوری ترکیب تصاویر دو طیفی هستند که با ادغام تصاویر حرارتی و نوری، جزئیات بیشتری از تصویر را ارائه می‌دهد و به کاربران ابزار قدرتمندی برای شناسایی اشیاء پنهان می‌دهد.

تشخیص چهره

دوربین می تواند چندین چهره را به طور همزمان تشخیص دهد و نرخ تشخیص آن تا 98٪ است.

شمارش اشیا

سیستم اشیایی را که وارد منطقه می شوند و از آن خارج می شوند، شمارش می کند.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد شما می توانید با نصب دوربین مداربسته از مزایای زیادی بهره مند شوید. در صورت نیاز به نصب دوربین مدار بسته می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما تماس بگیرید تا با نصب دوربین مداربسته از مزایا و فواید عالی آن بهره مند گردید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx