مقایسه دوربین بیسیم برایتون 7832P3 و بلورمز A31

این روزها دوربین مدار بسته بیسیم به جهت سهولت راه اندازی و قیمت به نسبت پایین شان بسیار فراگیر شده اند. ما در ادامه می خواهیم دو مدل دوربین وایرلس گردان را که یکی با برند ایرانی برایتون و دیگری با برند بلورمز چینی مقایسه کنیم و و مزایای هر یک را در بخش های مختلف بازگو کنیم پس اگر قصد انتخاب یکی از دو دوربین ذکر شده را داشتید ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقایسه ویدئویی دو دوربین بی سیم برایتون و بلورمز A31

بسته بندی

کیفیت بسته بندی هر دو دوربین برایتون 7832P3 و بلورمز A31 مطلوب ارزیابی می شود و هیچ نگرانی ای بابت آسیب دیدگی جنس در زمان ارسال و حمل نقل در هر دو دیده نمی شود. بسته بندی دوربین برایتون به گونه ای است که داخل یک یونولیت فیکس شده و آسیب پذیری آن را به شدت پایین می آورد اما در آن سو بسته بندی دوربین بلورمز بسیار شیکل تر بوده و با استاندارد بسته بندی جهانی مطابقت بیشتری دارد. پس هر چند هر دو بسته بندی می تواند از جنس محافظت خوبی داشته باشد اما بلورمز بسته بندی به مراتب بهتری دارد.

شکل ظاهری و کانکتورها

ساختار کلی هر دو دوربین بیسیم برایتون و بلورمز A31 یکی است اما اندازه دوربین برایتون کمی کوچکتر است و بسیاری ظاهر بلورمز را به جهت همگونی ظاهری و کیفیت مواد اولیه بیشتر می پسندند. هر دو دوربین ورودی میکروSD مخفی دارند اما در این بخش برایتون یک خروجی مستقیم برای اتصال به کابل لن دارد که بلورمز از آن بی بهره است.

این کانکتور کمک میکند که این دوربین قادر باشد با سیم نیز به مودم متصل شود و یا بتوان آن را به دستگاه NVR متصل کرد.

کانفیگ کردن و سرعت انتقال تصویر

برای کانفیگ کردن دوربین برایتون نیازی به ساخت هیچ اکانتی نیست و کاربر می تواند با یک یوزر و پسوردی که در همان ابتدا روی دستگاه ست می کند آن را راه اندازی نماید. این مورد شاید در سهولت راه اندازی اولیه کمک کند اما اگر برایتون می خواست کاربر به برایتون نگاه ویژه تری داشت بهتر بود آنها را در سرور خود ثبت می کرد تا پشتیبانی های بعدی با سهولت بیشتری امکان پذیر بود.

دوربین مدار بسته برایتون وایرلس برای کنترل کودک

این همان کاری است که بلورمز کرده و حتما قبل از اتصال دوربین به موبایل کاربر باید در سایت بلورمز ثبت نام کند. این کار باعث میشود که کاربر یک تاریخچه کاملی از تمام تجهیزاتی که از بلورمز تهیه کرده و به آن متصل شده را داشته باشد.

نتیجه این قسمت آن است که راه اندازی اولیه برایتون سرعت بیشتری داشته هر چند که بلورمز سعی کرده با روش های جدید کانفیگ کردن دوربین را بسیار ساده کند.

اما در مورد سرعت انتقال تصویر در دو دوربین بیسیم، برایتون می گوید که سرورهایش درون ایران است و این باعث می شود سرعت انتقال تصویر بیشتر و امنیت آن بهتر از سایر مدل ها باشد. ما در عمل سرعت خوبی از دوربین بی سیم برایتون گرفتیم به گونه ای که در اتصال اولیه سرعتی معادل دو برابر سریعتر از دوربین بلورمز داشت. اما نکته ای که می تواند در این قسمت نیز موثر باشد کیفیت تصویر است که بر سرعت تاثیر گذار باشد که در قسمت های بعدی به آن نیز می پردازیم.

مشخصات فنی دوربین بی سیم برایتون و بلورمز

از لحاظ مشخصات فنی هر دو دوربین بی سیم برایتون و بلورمز قابلیت گردش به طرفین و بالا و پایین را دارند. هر دو دارای LED دید در شب هستند و از 64 گیگ میکرو SD پشتیبانی می نمایند. هر دو قابلیت نصب بر روی سقف را دارند همچنان که می توان به سادگی آن را روی یک میز گذاشت و تصویر خوبی از محیط ارسال کرد.

دوربین وایرلس بلورمز A31 با اتصال ساده به تلفن همراه

صدای دو طرفه به گونه ای که کاربر می تواند صدای محیط را بشنود و بر عکس قادر است صدای خود را از بلندگو دوربین در محیط پخش کند در هر دو دوربین وجود دارد. پس در این بخش هر دو رقابت پایاپایی دارند.

قابلیت های نرم افزاری با برنامه

در این بخش نیز خیلی از قابلیت ها یکسان است مثل ذخیره فیلم در SD به صورت زمانبندی یا در حالت تشخیص حرکت. اما مشخصه ای که برایتون در این بخش از بلو رمز برتری دارد قابلیت استفاده بدون اینترنت از دوربین است که بلورمز فاقد این قابلیت است. اما اگر این مورد را کنار بگذارید برایتون کاملا مغلوب بلورمز خواهد شد. عدم ثبت نام اولیه باعث شده اشتراک گذاری به صورت کاملا امن امکان پذیر نباشد و کاربر اصلی از تعداد دیوایس هایی که به دوربین متصل هستند آگاه نباشد. قابلیت ذخیره در فضای ابری، ضبط با سنسور تشخیص صدا، خاموش و روشن کردن دید در شب و حتی چراغ LED روی دستگاه از جمله امکاناتی هستند که دوربین بلورمز از آن بهره می برد و برایتون فاقد آنهاست.

کیفیت تصاویر در حالات مختلف

هر دو دوربین برایتون بیسیم و بلورمز A31 دارای کیفیت 1080P هستند و انتظار مشاهده تصاویر با کیفیت HD در هر دو وجود دارد. تصویر کلی هر دو دوربین در حالت غیر زوم بسیار خوب است و همه اتفاقهای یک اتاق می تواند در کنترل کاربر باشد. 

مقایسه کیفیت برایتون و بلورمز a31

هر دو دوربین در دو حالت کیفیت پایین و بالا قادر به تصویربرداری هستند. اما تفاوت کیفیت این دو دوربین وقتی مشخص می شود که بر روی سوژه زوم می کنیم. متاسفانه کیفیت دوربین بی سیم برایتون در حالت تصویر برداری با کیفیت بالا نیز نا امید کننده است و حتی از کیفیت زوم دوربین بلورمز در حالت تصویر برداری LD پایین تر است. تصاویر مقایسه ما در این بخش می تواند گویای همه چیز باشد.

البته ما امیدواریم که این مورد نر افزاری باشد و برایتون بتواند با یک بروز رسانی کیفیت تصاویر در حالت زوم را نیز بهبود ببخشد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
افرا
افرا
1 year ago

سلام ممنون از مطلب عالی
من دوربین برایتون رو خریدم اما یک مشکلی دارم. آلارم حرکتی دوربین گاهی عمل نمی کنه و روی موبایل اخطار نمیاد. اگر براتون مقدور هست راهنمایی بفرمایید.

2
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx