آیا در دوربین مدار بسته امکان شمارش افراد امکان پذیر است ؟

نیاز به نظارت بر خانه یا مناطق خارج از آن، شاید با ضبط ویدیو، به طور مداوم در حال افزایش است و ثابت می کند که برای ایمنی ویلاهایی با باغ، پارکینگ، انبارهای بیرونی یا مکان هایی که می تواند برای افراد بدخواه جذاب شود، ضروری است. به همین دلیل است که امروزه دوربین های امنیتی تجاری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. صرف نظر از اینکه یک شرکت کوچک، متوسط یا بزرگ است، دوربین های امنیتی همیشه برای نظارت بر ایمنی کارکنان، جلوگیری از سرقت و افزایش بهره وری ضروری هستند.

کاربرد دوربین مداربسته از جمله شمارش افراد

دوربین مدار بسته کاربردهایی از جمله شمارش افراد یا مشتریان در فروشگاه یا وسایل نقلیه ورودی و خروجی، مشاهده مبلغ رسید یا اطلاعات یک نشان یا کارت دسترسی، ثبت نام وسیله نقلیه و غیره فراهم می کند. بنابراین شما با نصب دوربین مداربسته به راحتی می توانید بدانید که چند نفر وارد یا خارج شدند و دیگر اطلاعات لازم را کسب کنید.

شمارش افراد با دوربین مداربسته

شمارش افراد توسط دوربین مدار بسته

یک سیستم شمارش افراد توسط دوربین ها میزان حضور یک مکان، یک منطقه را با استفاده از حسگرها در زمان واقعی اندازه گیری می کند. داده ها با استفاده از نرم افزار اختصاصی ثبت می شوند.

الگوریتم ها تصویر را از نظارت تصویری به صورت زنده تجزیه و تحلیل می کنند. شمارش آنی صورت می گیرد، زمانی که فردی از این حد عبور کند. محاسبه بین جریان های ورودی و خروجی به صورت خودکار انجام می شود. راه حل شمارش این اطلاعات را روی یک صفحه نمایش می دهد. تعداد افراد حاضر در محل را تنظیم می کند یا یک صف را بدون دخالت انسان مدیریت می کند. در عین حال، تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، بهبود سازماندهی و مدیریت یک کسب و کار یا یک شرکت را ممکن می سازد.

در نتیجه، عملکردهای آن، که ماژولار و قابل تنظیم هستند، نیازهای متعددی را برآورده می کنند: ایمنی، سلامت، بهره وری و عملکرد.

سیستم شمارش افراد دوربین چگونه کار می کند؟

دوربین سیستم شمارش افراد یک دستگاه نظارت تصویری با عملکردهای هوشمند است. با استفاده از فناوری پیشرفته تصویربرداری راه حل شمارش مساحت افراد را به طور دقیق شناسایی می کند.

الگوریتم شمارش سه بعدی مستقیماً در دوربین ادغام شده است. حسگرها قادر به تشخیص جریان های ناپایدار و جلوگیری از شمارش مضاعف هستند. افراد در فیلد تعریف شده در زمان واقعی شمارش می شوند.

هر دوربین به یک ضبط کننده (NVR، XVR) و یک پلت فرم نرم افزار تجزیه و تحلیل ویدئو متصل است. نوع مدل برای عملکرد آن با توجه به پروژه و ویژگی های خاص آن (مکان تاریک، بیرونی، ارتفاع و غیره) انتخاب می شود.

  • دوربین IP ثابت
  • دوربین PTZ
  • دوربین حرارتی

بسته به اهداف تعریف شده، نصب در مکان های استراتژیک، روی تیرها، روی دیوار یا سقف ترجیح داده می شود. این دوربین همچنین می تواند یک سیستم نظارت تصویری در حال حاضر عملیاتی را تکمیل کند. بنابراین به راحتی با یک راه حل امنیتی به هم پیوسته ادغام می شود. خطوط شمارش بر روی تصویر معرفی شده است تا در لحظه از جریان مردم مطلع شود. چندین منطقه شمارش را می توان به طور همزمان ایجاد کرد. این قابلیت به ویژه نیازهای موسسات با ورودی های متعدد (شرکت ها، فروشگاه ها و غیره) را برآورده می کند.

اگر ماموریت ارائه تعداد دقیق بازدیدکنندگان در زمان خاص باشد، دوربین ها در سطح دسترسی قرار می گیرند. آنها با هدف دوگانه، مدیریت جریان های ورودی و خروجی را به طور همزمان تضمین می کنند. در زمینه یک فروشگاه، هدف ممکن است دانستن چند نفر از یک بخش باشد. سپس دوربین‌ها به گونه‌ای ثابت می‌شوند که از ورودی بخش‌های مختلف فروشگاه فیلمبرداری کنند تا آمار مربوطه به دست آید.

مزایای شمارش افراد با دوربین مداربسته

مزایای شمارش افراد در دوربین مدار بسته

در بحبوحه بحران بهداشتی، پس از یک دوره آزمایش و تردید، مدیران فروشگاه ها و اماکن عمومی به دنبال راه حلی بودند تا بتواند افراد را به طور دقیق و خودکار بشمارد. اقدامات اساسی برای تضمین ایمنی همه، در نهایت بسیاری از سازمان ها را به انتخاب سیستم شمارش دوربین مدار بسته سوق داده است.

مزایای شمارش افراد در دوربین مدار بسته در واقع چندین مورد است که عبارتند از:

محدودیت و کنترل جریان به راحتی اجرا می شود. تعداد بازدیدکنندگان حاضر مشخص است و در زمان واقعی نمایش داده می شود.

تنظیم ترافیک با انضباط شخصی انجام می شود. یک سیگنال سبز آنها را دعوت می کند تا وارد مؤسسه شوند، در حالی که یک سیگنال قرمز آنها را به صبر دعوت می کند.

هنگامی که از موارد بهداشتی تعیین شده فراتر رود، هشدار ایجاد می شود. همچنین می توان از آستانه افراد مجاز در هنگام عبور از آن مطلع شد.

حداکثر تعداد افراد در هر متر مربع به طور خودکار رعایت می شود. استفاده از فاصله گذاری فیزیکی تسهیل شده است.

کارمندان به روشی ایمن و کارآمد، میزان اشغال شدن مکان توسط افراد را می دانند. آنها می توانند روی ماموریت اصلی خود تمرکز کنند. آنها مانند بازدیدکنندگان مطمئن و امن هستند.

از آنجایی که محدودیت ‌های حرفه ‌ای مرتبط با زمینه سلامت بیش از یک سال است که دائماً در حال تغییر بوده است، این سیستم از این مزیت برخوردار است که می‌تواند سازگار باشد. بنابراین می توان تعداد مشتریان مجاز را با توجه به شرایط تنظیم کرد. این انعطاف پذیری و استقلال، بازگشت سرمایه واقعی را ارائه می دهد.

استراتژی فروش و بازاریابی بهینه: در ابتدا، داده های ترافیک معیاری برای عملکرد کسب و کار است. آنها امکان حضور در مطالعه را فراهم می کنند. تاریخچه کامل پاساژها در روز، بر اساس زمان و بیش از یک سال، با هدف افزایش فروش است. تجزیه و تحلیل هدفمند جریان های مردم، چشم اندازی را برای بهبود سازمان، عملکرد و استراتژی یک فروشگاه باز می کند.

داده های جمع آوری شده از شمارش افراد توسط حسگرها منبع ارزشمندی از اطلاعات است. داده های مرتب شده و پردازش شده درک بهتر رفتارهای خاص را ممکن می سازد. استفاده از آنها فرصتی را برای بهینه سازی عملیات تجاری ارائه می دهد.

می توان آن را به بررسی ترجیحات آنها تعمیم داد تا سطح رضایت مشتری و در نتیجه فروش را افزایش دهد. سپس می توان اقدامات زیر را برای افزایش عملکرد اجرا کرد:

  • پیش بینی اوج فعالیت و تنظیم منابع (انسانی و مادی)
  • ارائه خدمات را ساده کنید
  • نرخ تبدیل خود را محاسبه کنید (نسبت بین تعداد بازدید و گردش مالی)
  • اندازه گیری و بهبود تأثیر یک تبلیغ یا رویداد

زمینه سلامت مرتبط با کووید 19 باعث شده است که بسیاری از مدیران کسب و کار خود را به سیستم شمارش افراد با استفاده از دوربین مجهز کنند. اما آنچه در ابتدا یک محدودیت بود در نهایت فرصتی برای کشف فرصت‌های ارائه شده توسط دوربین مدار بسته هوشمند و بسیاری از ویژگی‌های نوآورانه آن بود.

سخن پایانی

استفاده از شمارش افراد توسط دوربین های مدار بسته کار آمار گیری را بسیار راحت کرده است و این کار بدون دخالت مناسع انسانی وبا هزینه بسیار پایین انجام می شود. شمارش افراد برای بسیاری از شرکت ها و موسسات مزایای زیادی دارد که باعث شده است که مدیران سازمان ها و موسسات به فکر نصب دوربین مداربسته شمارش افراد باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاروان متخصص و مجرب ما در تماس باشید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
4 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx