معایب و مزایای دوربین مداربسته داهوا

ما مطالب منتشر شده در مورد معایب و مزایای دوربین داهوا را در گوگل زیرو رو کردیم اما مطلبی جامع که خریدار را بتواند از آن پست تصمیمی درست بگیرد نیافتیم. بیشتر پست ها جنبه تبلیغی برای شرکت های فروشنده را داشتند و با الطبع معایب این برند را نادیده می گرفتند. ما سعی می کنیم صادقانه معایب و مزایای داهوا را جلوی شما بگذاریم و تصمیم خرید را به شما بسپاریم تا در آن مورد تصمیم بگیرید.

داهوا چقدر معتبر است؟

ما نمی خواهیم در مورد تاریخچه داهوا صحبت کنیم چرا که مطمئن هستیم شما برای خواندن تاریخچه این شرکت وارد این صفحه نشده اید. اما شاید این مورد برای شما مهم باشد که دوربین های مدار بسته این شرکت چقدر معتبر هستند و در حال حاضر در کجای بازار جهانی قرار دارند.

احتمالا می دانید داهوا ساخت چین است و جزو معتبر ترین شرکت هایی است که در تولید سیستم های نظارت تصویری فعالیت دارد و در سالهای اخیر جزو صدرنشینان فروش دوربین دوربین مدار بسته در جهان قرار گرفته است. پس در این شکی نیست که محصولات این شرکت از کیفیت خوبی برخوردارند. پس ما در ادامه از دید کارشناسی محصولات این شرکت را بررسی میکنیم.

معایب دوربین داهوا

بررسی مان را ابتدا از معایب داهوا شروع میکنیم تا اگر قصد خرید دارید مزیت این برند باعث نشود که معایب داهوا را نادیده بگیرید. پس این قسمت را با دقت بیشتری بخوانید.

داهوا اصلی و تقلبی

انصافا مقصر این عیب نمی تواند داهوا باشد اما بزرگترین مشکل خریداران این برند است. شما وقتی قصد خرید برندی را دارید قاعتا به قیمت آن نیز توجه می کنید و ممکن است بحث قیمت شما را به جایی بکشاند که شما دوربینی خریداری کنید که فقط اسم داهوا را دارد و محصول ساخت شرکت داهوا نیست. به همین علت است که توصیه می شود محصولات داهوا را با گارانتی معتبر خریداری کنید زیرا گارانتی دهنده تنها محصولات وارداتی خودش را که مطمئن است از داهوا تهیه شده تحت پوشش دارد. در حال حاضر سه وارد کننده با نام ماد طلایی و فرا-گستر، ایران داهوا مورد تایید می باشند. البته چند وارد کننده دیگر هم وجود دارند که شاید  به اندازه این سه بزرگ نباشند.

تک ورودی صدا

دستگاه های ضبط کننده داهوا تنها یک ورودی برای میکروفن مجزا دارند که میتوان آن را جزو نواقص دانست. هر چند که میتوان از دوربین میکروفن دار به تعداد ورودی ها استفاده کرد اما مشکل اینجاست تفاوت قیمتی و تنوع کم دوربین های میکروفن دار نمی تواند جای ورودی مستقیم میکروفن را بگیرد.

تاثیر مسافت در دریافت تصویر دوربین داهوا

استفاده از کابل ترکیبی در دوربین مدار بسته امری متداول است که یک ترانس مرکزی کنار دستگاه گذاشته میشود و از آن به دوربین ها برق رسانی می گردد. کابل ترکیبی هم قادر است ولتاژ برق و سیگنال تصویر را رد کند. اما اگر از همین سیستم برای مسافت کمی بالا مثلا بالای 50 متر در سیستم داهوا استفاده کنید احتمال اینکه تصویر نداشته باشید وجود دارد. این در حالیست که دوربین های AHD این مشکل را ندارند.

پیشنهاد این است در این شرایط از پاور تغذیه در کنار دوربین استفاده گردد و حدالمکان از کابل ترکیبی استفاده نکرد. در هر حال این مورد را می توان نقطه ضعف داهوا دانست.

نداشتن خروجی AV تصویر

عدم خروجی av برای اتصال به آنتن مرکزی

خیلی از ساختمان ها برای اینکه تصاویر دوربین مدار بسته را در همه ی واحد ها داشته باشند یک خروجی از دی وی آر گرفته و آن را به مدولاتور وصل کرده و در نهایت آن را به وسیله آنتن مرکزی به واحدها میرسانند. دستگاه های دی وی آر و XVR داهوا تنها دارای خروجی HDMI هستند و این باعث می شود که ساختمانهایی که می خواهند تصاویر را روی تلویزیون ببینند متحمل هزینه دیگری شوند که خرید یک کانورتور است که تصویر HD را به AV تبدیل کند.

اکنون بسیاری از دستگاه های AHD خروجی AV را برای بهره گیری از این قابلیت به صورت پیش فرض دارند.

راه اندازی اولیه طولانی

اگر قبلا از دوربین مداربسته استفاده نموده اید و حالا قصد جایگزینی آن را با سیستم های داهوا دارید، شاید مراحل راه اندازی اولیه دستگاه دی وی آر داهوا حوصله شما را به سر آورد. هر چند این مراحل برای سیستم امنیتی یک مکان حیاتی است اما افرادی که با سیستم های آنالوگ و یا AHD عادت کرده اند این راه اندازی برایشان آزار دهنده است.

این مراحل شامل انتخاب منطقه زمانی، تنظیمات ضبط و موشن، معرفی و فرمت هارد، معرفی ایمیل معتبر، ایجاد پسورد مطمئن به همراه پترن و .. می باشد.

قیمت به مراتب بالاتر از مدل های AHD

یکی از عواملی که باعث میشود که خیلی ها به سمت دوربین داهوا نیایند قیمت آن است. دوربین های اکونومی داهوا نیز که دارای کیس پلاستیکی هستند هم باز از مدل های ای اچ دی خوب 40 تا 50 درصد گرانترند. این برای کسانی که با کمترین قیمت به دنبال پیج هستند اصلا گزینه مناسبی نیست.

مزایای دوربین داهوا

اگر موارد بالا چالشی جدی در خرید شما ایجاد نمی کند پس به دنیای دوربین های امنیتی معتبر، امنیت بالا و قابلیت های خاص  خوش آمدید این تجربه می تواند نظر شما را در مورد کارایی دوربین مدار بسته تغییر دهد.

بهترین استاندارد حتی در مدل های اکونومی

تفاوت دوربین ساخت یک برند با دوربین بی نام نشان این است که آن دوربین مدار بسته بی نام و نشان معلوم نیست از چه قطعاتی در محصول خود استفاده کرده و تعهدی نیز در آن ندارد و صرف تحویل درست به مشتری ماموریتش پایان یافته و محصول تبدیل به پول شده است. 

اما این نسخه برای دوربین های برند نمی تواند پیچیده شود چرا که آن برند اعتبار و آبرو دارد و اگر مشکلی در محصولاتش وجود داشته باشد باعث می شود به مرور از فروشش کم شود و آن شرکت در نهایت متضرر گردد. پس حتی اگر شما از مدل های اکونومی داهوا هم محصول خریداری کنید باز یک حداقل استانداردها رعایت می شود تا کیفیت مطلوب و عمر بالایی داشته باشد. نمونه ای از تصویر یک دوربین ارزان قیمت را در ادامه میگذاریم.

انتقال تصویر رایگان و مطمئن

بحث انتقال تصویر برای برخی بسیار حائز اهمیت است. خیلی ها از دوربین مداربسته در داخل واحد خود استفاده میکنند. داهوا از یک سرور مطمئن و امن استفاده میکند تا هم سرعت و کیفیت بالایی داشته باشد و هم به لحاظ امنیتی در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرد. جریان انتقال تصویر در دوربین های داهوا چه به تلفن همراه و چه به کامپیوتر رایگان است و کانفیگ کردن آن به سادگی انجام می پذیرد. البته این سادگی برای فردی است که دوربین برای او بوده و برای افراد غریبه تقریبا نا ممکن است.

آخرین تکنولوژی در فشرده سازی تصویر

بالا رفتن کیفیت باعث شده که تصاویر جای بیشتری در هارد بگیرند و از آن سو نیاز به هارد با حجم بالاتر بیشتر از قبل شده است. خرید یک هارد با ظرفیت بالا در نیز می تواند از لحاظ هزینه ای به صرفه نباشد که در سیستم های ساده AHD چاره ای هم نیست و یا باید هارد با ظرفیت بالا خرید یا قید ضبط بلند مدت را زد.

اما داهوا به واسطه استفاده از آخرین تکنولوژی موجود توانسته محصولاتی را ارائه دهد که فشرده سازی چند برابری داشته باشند و نیاز کمتری به به هارد با ظرفیت بالا داشته باشد. تکنولوژی این فشرده سازی که شامل H.265 و H.265+ است قابلیت ضبط سه برابری به دستگاه خواهند داد.

دید در شب توانمند و قابل کنترل

دید در شب در دوربین های مدار بسته یک چالش است. یکی از مشکلات رایجی که نصابان با دوربین ها دارند عدم کنترل در دید درشب دوربین هاست. مثلا شما دوربین را در فضای خارجی نصب می کنید که در آنجا نور تقریبا کافی برای شب وجود دارد. اما دوربین تشخیص میدهد که باید قابلیت دید در شب روشن شود و در نهایت تصویر سیاه و سفید میشود. تصویر سیاه و سفید برای خیلی ها مطلوب نیست و اگر دستگاه از مدلهای No Name  باشد هیچ کاری هم نمی توان کرد. اما دستگاه داهوا این امکان را میدهد که دوربین ها اتوماتیک باشند یا دید در شب همیشه روشن و یا همیشه خاموش قرار بگیرد.

در کنار آن دوربین های استارلایت داهوا قادراند در تاریکی تصاویر رنگی تهیه کنند که اوج استفاده از تکنولوژی در یک برند را نشان میدهد.

استفاده از هوش مصنوعی در داهوا

یکی از پیشگامان بهره وری از هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته هیمن شرکت داهو است که سیستم نظارت تصویری خود را آنقدر هوشمند ساخته تا مصرف کننده بهترین بهره را بتواند از سیستم خود ببرد. به طور مثال استفاده از دوربین در فضای خارجی جز برای بازبینی کارایی دیگری ندارد. اما داهوا با استفاده از هوش مصنوعی و تلفیق آن با تشخیص حرکت کاری کرده است که یک قابلیت کاربری ویژه به پدید آید که نمونه آن در فیلم زیر به وضوح دیده می شود.

ساز و کار ساده و مطمئن در شرایط فراموشی پسورد

اکثر دستگاه های دی وی آر و NVR در صورتی که پسورد ورود فراموش شود، مراحل مبهم و گیج کننده ای دارند و معمولا می بایست دستگاه فلش شود. ما در قسمت معایب یکی از ایرادات را مراحل راه اندازی اولیه طولانی بیان کردیم اما در این قسمت همان مراحل اولیه باعث میشود که ساز و کار بازیابی پسورد ساده باشد و مصرف کننده بتواند از طریق ایمیلی که به در سیستم معرفی کرده پسوردش را بازیابی نماید.

دوربین داهوا از کجا بخرم؟

اگر تحقیقات شما در مورد دوربین مدار بسته داهوا به پایان رسید و اکنون قصد تهیه این برند را دارید می توانید قیمت دوربین داهوا در دی سی ای کالا را ببینید. کیفیت تصاویر دوربین ها را با هم مقایسه کنید و در صورتی که قیمت معقولی داشت آن را خریداری کنید. ضمنا محصولات داهوا در دی سی ای کالا با گارانتی معتبر ماد طلایی عرضه می شود و پکیج ها دارای نصب رایگان در تهران می باشند.

بزرگترین معایب دوربین داهوا چیست؟

هر چند که از برند های صاحب نام دوربین مداربسته به سختی بتوان ایراد گرفت اما میتوان قیمت به مراتب بالاتر محصولات داهوا، وجود دوربین های تقلبی داهوا، عدم خروجی AV، ورودی تکی میکروفن و حساسیت بالای داهوا در انتقال تصویر مسافت بیش از 50 متر را از معایب بزرگ این برند دانست.

بزرگترین مزایای دوربین داهوا چیست؟

از نظر استفاده از آخرین تکنولوژی ها در دستگاه ها و دوربین ها تفاوت بالایی با دیگر مدل های غیر برند ایجاد میکند. تکنولوژی فشرده سازی H265+ و هوش مصنوعی مواردی است که می توان به آن اشاره کرد. از دیگر محاسن دوربین داهوا کیفیت مطلوب محصولات حتی در مدلهای اکونومی و امنیت بالای دستگاه های این برند است که آن را برای هر طبقه ای مطلوب می سازد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
4 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx