راهنمای خرید ارتباط داخلی صوتی

در گام نخست بیاید کارکرد دقیق ارتباط داخلی را مشخص کنیم و یا حتی آن را به یک سوال تبدیل کنیم، ارتباط داخلی چیست؟ سیستم های ارتباط داخلی همان آیفون صوتی قدمی هستند که با ایجاد کمی تغییر در مدار کنترل آن، باعث شده اند که به توانید با یک یا چند گوشی در یک ساختمان با تعداد کم و زیاد ارتباط بر قرار کرده و با افراد صحبت کنید. در هنگام خرید ارتباط داخلی، تعیین کردن تعداد واحد و یا گوشی مورد نظر از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه این مقاله با انواع گوشی ارتباط داخلی که با در نظر گرفتن نوع ارتباط محیط مورد نظر تولید شده اند آشنا می شوید، تا پس از مطالعه هر بخش معرفی شده، ارتباط داخلی که برای محیط مورد نظر را نیاز دارید خریداری نمایید.

انتخاب اینترکام بین واحدها

انواع سیستم ارتباط داخلی

در دنیای امروز که تمامی محصولات جدید در راستای بهبود موقعیت ها تولید شده و هر محصول جدید بر اساس میزان کاربرد و عملکرد مورد سنجش قرار می گیرد، طراحی و ساخت کالایی با امکان برقراری ارتباط داخلی می تواند از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار باشد. با استفاده از سیستم ارتباط داخلی می توانید به سادگی با واحد های داخل یک مجموعه ارتباط صوتی برقرار کنید. این سیستم بنا به کاربرد و عملکرد شامل دسته های گوناگونی می گردد که شما می توانید بسته به ضرورت و شرایط مناسب ترین مورد را بر گزینید. در ادامه مطلب به معرفی انواع سیستم ارتباط داخلی می پردازیم:

سیستم ارتباط داخلی یک به یک

سیستم ارتباط داخلی یک به یک برای برقراری ارتباط در داخل یک واحد به کار می رود. به این صورت که می توان با استفاده از آن در واحد های بزرگ و یا دوبلکس بین دو نقطه از واحد ارتباط صوتی برقرار نمود. علاوه بر اینکه این دو آیفون صوتی می توانند به یکدیگر متصل شوند، در برخی برند ها امکان برقراری ارتباط بین آن و یک آیفون تصویری نیز وجود دارد. به این ترتیب که آیفون صوتی را به آیفون تصویری خود در داخل واحد متصل کنید و به سادگی با آن ارتباط برقرار نمایید. گفتنی است در این صورت شما قادر خواهید بود با استفاده از آیفون صوتی با مراجعه کننده نیز ارتباط برقرار کنید و حتی درب ساختمان را نیز باز نمایید. در برخی مدل ها امکان استفاده از باتری برای این محصول نیز وجود دارد.

سیستم ارتباط داخلی یک به چند (یک واحد با دیگر واحد ها)

با استفاده از این سیستم شما قادر خواهید بود با گوشی صوتی خود با دیگر واحد ها در داخل ساختمان ارتباط برقرار نمایید. این تعداد می تواند در برند های مختلف دارای تعداد واحد مختلف باشد. به این ترتیب یک واحد ( مدیریت ) می تواند با سایر بخش ها (بخش های مختلف شرکت) ارتباط صوتی برقرار کند. در این شرایط بر روی آیفون صوتی مورد استفاده صفحه کلیدی با شماره های 0 تا 9 به چشم می خورد که با استفاده از آن می توانید شماره واحد مورد نظر را گرفته و با آن واحد ارتباط صوتی برقرار نمایید. این برقراری ارتباط می تواند توسط واحد نگهبانی با دیگر واحد ها صورت گیرد.

راهنمای خرید سیستم ارتباط داخلی صوتی

سیستم ارتباط داخلی چند به چند (همه با هم)

در سیستم ارتباط داخلی همه با هم تمامی واحد ها قادر خواهند بود تا با یکدیگر ارتباط صوتی برقرار کنند. این واحد ها می توانند در برخی مدل ها تا 240 و حتی بالاتر نیز باشند. برخی از مدل های این سیستم قابلیت استفاده به صورت گروهی را نیز دارند. همچنین مدل هایی با امکان نمایش شماره واحد مورد نظر نیز وجود دارد. از مهمترین این محصولات می توان به ارتباط داخلی سیماران یک به بیست DMS (همه با هم) اشاره کرد که در آن همه واحد ها می توانند با هم ارتباط برقرار کنند و تماس گیرنده صرفا یک واحد نیست.

مکان هایی که ارتباط داخلی  نیاز دارند

در بعضی مواقع در رستوران ها و یا مراکز درمانی مشاهده کرده اید که افراد مسئول در محیط جهت برقراری ارتباط صوتی با بخش مختلف، صحبت با مشتریان حاظر محیط از یک گوشی صوتی سفید رنگ استفاده می کنند. در نگاه اول به این محصولات شاید آن ها ار با آیفون صوتی اشتباه بگیرید، ولی اینطور، تشابه زیاد این ارتباط داخلی به گوشی صوتی قدیمی این اشتباه را می کنند. نصب این محصول در محیط همچون بیمارستان و یا رستوران ها  کمک شایانی به برقراری ارتباط سریع با افراد کرده، و در کمترین زمان ممکن اتصال شما با ارتباط داخلی ممکن می سازد. به طور کلی گوشی مورد نیاز برای بیمارستان ارتباط داخلی چند به چند و برای رستوران و سفره خانه یک به چند، در کنار این برای ساختمان های ویلایی و یا دوبلکس گوشی های فاز به فاز (یک به یک) مورد استفاده قرار می گیرد.

در هنگام خرید ارتباط داخلی چه فاکتور هایی را باید در نظر داشت؟

سیستم ارتباط داخلی که سه حالت کلی یک به یک، یک به چند و چند به چند دارند، با توجه به نوع خواسته فرد خریدار انتخاب می شود. برای مثال ارتباط داخلی بیمارستان و مراکز درمانی تمام به صورت چند انجام می پذیرد تا کارمندان بخش های مختلف به صورت لحظه ای باهام در ارتباط باشند، ولی این موضوع برای رستوران و اماکن تفریحی به صورت یک به چند تا تنها مدیران بخش یا مجموعه با قسمت مورد نظر خود در ارتباط باشند. اینترکام های یک به یک مناسب خانه های دوبلکس می باشد که با تکنولوژی خاص خود، از طریق برق ساختمان و بدون نیاز به سیم کشی جانبی، ارتباط را برقرار کنند. توجه به این نکته در هنگام خرید ارتباط داخلی یک به یک(فاز به فاز) از اهمیت بالایی برخوردار است، یک فاز بدون برق تمام ساختمان است تا هیچ گونه مشکلی برای ارتباط داخلی نداشته باشید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
5 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx