پیامد بازنشستگی اینترنت اکسپلورر برای دوربین مدار بسته

مایکروسافت اعلام کرد در تاریخ 25 خرداد 1401 دیگر از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نخواهد کرد و کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگر نخواهند بود. پس مرورگر محبوب سالهای دور پس از 27 سال بازنشسته شده و جای خود را به دیگر محصول این شرکت یعنی مایکروسافت ایج می دهد. کاربران در برابر این خبر واکنش های گوناگونی داشته اند. برخی این خبر را با طنز تلفیق کرده اند که در ادامه یکی از آن ها را می بیند.

طنز بازنشسته شدن اینترنت اکسپلورر

برخی نیز که سابقه سالها فعالیت در این مرورگر را داشته بودند از این خبر ناراحت شدند. اما این خبر قطعا برای کسانی که از دوربین مدار بسته استفاده میکنند و تصاویر را در مرورگر اینترنت اکسپلورر مشاهده میکنند خبر بسیار بدی می تواند باشد. بسیاری از کاربران دوربین های مدار بسته مخصوصا کسانی که از دستگاه های دی وی آر و NVR قدیمی استفاده میکنند با نصب یک پلاگین ساده بر روی مرورگر اینترنت اکسپلورر قادر بودند تصاویر زنده از محل کار یا زندگی خود را در کامپیوترشان مشاهده نمایند که این پلاگین صرفا برای آن مرورگر ساخته شده بود و دیگر مرورگر ها قادر به پشتیبانی از آن نیستند.

با غیر فعال شدن اینترنت اکسپلورر گروه بزرگی از این کاربران به مشکل خورده و می بایست فکری برای مشاهده تصاویر بر روی کامپیوتر شخصی خود بکنند. احتمالا شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته نتوانند به روش قبلی برای دیگر مرورگرها چیزی مشابه بسازند چرا که برای فعال سازی این پلاگین در مرورگر اینترنت اکسپلورر نیز می بایست کلی از تنظیمات امنیتی را غیر فعال کرد. ما در ادامه دو راهکار پیشنهاد میکنیم که می توانید آن را جایگزین مشاهده تصویر از اینترنت اکسپلورر کنید.

استفاده از اپ موبایلی

تقریبا تمامی دستگاه های DVR از موبایل پشتیبانی می کنند و مشاهده تصویر در تلفن همراه بسیار ساده و در دسترس است. در صورتی که می دانید نام اپ دستگاه تان چیست آن را از بازارهای موبایل نظیر گوگل پلی و اپ استور دانلود کرده و نصب نمایید و با مطابق آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته تصاویر را در موبایل خود مشاهده کنید. اگر سیستم دوربین مدار بسته شما از برندهای معروفی نظیر داهوا یا هایک ویژن است دریافت برنامه موبایلی آن راحت تر است. و در صورتی که دستگاه به اصطلاح بی نام ونشان یا no name است احتمالا با برنامه xmeye قادر به مشاهده تصاویر دوربین تان خواهید بود.

استفاده از اپ موبایلی و دسکتاپ برای مشاهده تصویر دوربین مدار بسته

استفاده از نرم افزار کامپیوتر

جایگزین اینترنت اکسپلورر برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته نرم افزار اختصاصی برای دسکتاپ است که معمولا در جعبه دی وی آر وجود دارد. این نرم افزار دی cd یا مینی سی دی قرار دارد که می بایست روی رایانه نصب شده و تصاویر روی آن مشاهده شود. امکانات نرم افزاری در این روش بهتر و سرعت بهینه تر از مشاهده تصاویر از اینترنت اکسپلورر است. متاسفانه نرم افزار های دی وی آر های مختلف خیلی با هم سازگاری ندارند و می بایست حتما از نرم افزار همان دی وی آر استفاده کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx