معرفی دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا

دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا با توجه به فراگیر شدن فناوری های شبکه کامپیوتری، مانند دیگر دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا IP طراحی و تولید شدند. با استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا که کیفیتی مگاپیکسلی ارائه می دهد، می توان این اطمینان را حاصل نمود که با زوم دیجیتال بر روی تصاویر، بخش زوم شده با افت کیفیت کمتری مواجه شود. همچنین این امکان وجود دارد که رزولوشن های مختلفی انتخاب شود که تصاویر با کیفیت های مختلفی دریافت گردد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا
دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا

دوربین مدار بسته IP داهوا دارای سیستم سیم کشی و اتصالات RJ45 می باشند. هم چنین این دوربین ها با دارا بودن استاندارد های IP66 و IP67 می توانند میزان مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی را تضمین کنند. دوربین مدار بسته تحت شبکه Dahua مقاوم به شرایط گرد و غبار شدید و همین طور رطوبت و باران می باشد. این دوربین مداربسته می توانند در برابر فشار آب شدید نیز مقاوم باشند. همچنین دوربین تحت شبکه داهوا با استاندارد IP67 علاوه بر موارد قبلی این امکان را نیز فراهم می سازد که در شرایط غوطه وری تا عمق 1 متر و تا 30 دقیقه در آب را تحمل کنند. برای خرید دوربین IP داهوا می توانید به سادگی از فیلتر های کاتالوگ برای محدود کردن ویژگی های مورد نظر خود استفاده کنید، به علاوه می توانید برای اطلاع از به روز ترین قیمت دوربین تحت شبکه داهوا و یا دریافت لیست قیمت دوربین داهوا با همکاران ما در بخش فروش دی سی ای کالا تماس بگیرید.

شرکت داهوا 

شرکت داهوا یکی از برند های معتبر ساخت کشور چین در زمینه طراحی و تولید سیستم های نظارتی است. این شرکت بیش از 15 سال است که به توسعه فناوری مشغول می باشد. داهوا در رابطه با طراحی و تولید سیستم های نظارت کاملا به طور مستقل عمل می کند. Dahua با قابلیت تطبیق و هماهنگی با تمامی شرایط، دارای تنظیمات مختلف و برنامه هایی بسیار کاربردی برای استفاده راحتتر توسط کاربر، محصولات خود را تولید می کند. این شرکت کار خود را با تولید DVR آغاز نمود و هم اکنون تمامی محصولات مجموعه سیستم های نظارتی مانند دوربین های مدار بسته، دی وی آر و دوربین های مدار بسته IP و… را تولید می نماید و خود را به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین برند ها برای مصرف کنندگان نمود. از اصلی ترین محصولات این برند نیز می توان به دوربین مداربسته HDCVI داهوا اشاره کرد. شرکت داهوا اولین شرکتی است که موفق به تولید دی وی آر 32Full D1 در جهان شده است. این شرکت موفق به کسب گواهی نامه های معتبری مانندISO9001  و تاییدیه های بین المللی مانند UL، CE، FCC شده است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه IP CCTV

تفاوت اساسی نسل دوربین های مدار بسته تحت شبکه با دوربین های مدار بسته آنالوگ در این است که کیفیت تصویر در دوربین های آنالوگ با تعداد خطوط افقی در تصویر تی وی لاین (TV line) تشخیص داده می شود، با افزایش تعداد این خط ها، قدرت تفکیک و نهایتا کیفیت تصویر بالاتر خواهد بود. برای تشخیص کیفیت در دوربین های مدار بسته تحت شبکه اما از پیکسل استفاده می شود. دوربین های 2 و 3 مگاپیکسلی می توانند تصاویری با کیفیت بسیار بالا ارائه دهند. برخی از سیستم های تحت شبکه قادرند کیفیتی بسیار بالاتر در حدود 20 مگا پیکسل نیز ارائه دهند. با استفاده از دوربین های IP که کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند، می توان جزئیات فراوانی در مورد سوژه را به دست آورد.

دو دسته کلی دوربین مدار بسته IP وجود دارد:

  1. دوربین مدار بسته آی پی متمرکز که به یک شبکه ضبط تصاویر مرکزی نیاز دارد (Network Video Recorder NVR)
  2. دوربین های مدار بسته آی پی غیر متمرکز که به NVR مرکزی نیازی ندارند چرا که دارای عملکرد ضبط داخلی هستند و می توانند تصاویر را مستقیما به روی هر وسیله استانداردی مانند کارت های (SD، NAS (Network Attached Stirage و یا دریافت کننده ها بر روی کامپیوتر، ذخیره نمایند.

در واقع سیستم نظارتی تحت شبکه عملکردی مانند کامپیوتر ها دارند، چرا که به سرعت پس از دریافت اطلاعات از حسگر ها (که می توانند از نوع CCD و یا CMOS باشند) آنها را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می کنند. اکثر دوربین مداربسته های دارای این قابلیت هستند که می توان از همان کابل شبکه (و بدون استفاده از کابلی مجزا) برای تغذیه آن استفاده نمود؛ این مورد، یکی دیگر از تفاوت های اساسی دوربین مدار بسته آی پی با دوربین مدار بسته آنالوگ است؛ چرا که محصولات آنالوگ به خاطر نیاز به کابل کشی مجزا، زمان و هزینه بیشتری مصرف می کند. دوربین های تحت شبکه نیز همانند دیگر تجهیزات شبکه، با استفاده از سیستم آی پی و به صورت wired و یا wireless داده های خود را منتقل می سازند. با استفاده از این سیستم می توان صوت و تصویر را به راحتی انتقال داد. در نتیجه می توان به سهولت و به صورت زنده، از فواصل دور نیز بر محیط مورد نظر تسلط داشت.

یکی از موارد بسیار مهم در رابطه با دوربین مدار بسته داهوا، حجم تصاویر ضبط شده توسط آن است. در صورتی که دوربین در تمام مدت روشن باشد و تصاویر را ضبط نماید، حافظه آن به سرعت پر شده و ممکن است این مورد مشکل آفرین باشد. دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا این قابلیت را دارند که با استفاده از سیستم تشخیص حرکت motion detector تنها در هنگامی روشن شوند و تصاویر را ضبط کنند که تشخیص حرکتی را داده باشند. این قابلیت در این محصول ها به سادگی و با استفاده از تعدادی نرم افزار، قابل اجراست. همچنین سامانه های تحت شبکه با دارا بودن ورودی های I/O امکان اتصال به سنسور های گاز و دود را نیز فراهم می آورند. لازم به ذکر است از آن جا که اساسا حجم اطلاعات ارسالی توسط این دوربین ها بسیار بالاست، این امکان وجود دارد که به دلیل وجود محدودیت در پهنای باند، انتقال این حجم از اطلاعات، سیستم شبکه را با اختلال مواجه کند؛ در هر صورت امکان رفع این مشکل توسط فیبر های نوری و شبکه های گیگابایتی وجود دارد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx