مناسب ترین دوربین مداربسته برای طلا فروشی

یکی از رکن های اصلی مشاغلی همچون طلا فروشی برقراری امنیت است. وجود جواهرات و طلاهایی که عموما ارزش مالی بسیاری دارند سبب وسوسه شدن هر کسی می شود. حتی تمام ما در کودکی حداقل یکبار نقشه سرقت از بانک و یا جواهر فروشی ها را به واسطه هیجانات آن دوران طراحی کرده ایم. بنابراین استفاده از ابزار هایی که بتواند به برقراری امنیت و فروکش کردن این هیجانات در بزرگسالی کمک کند بسیار به جا و کار آمد خواهد بود. در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی یکی از مهم ترین این ابزار ها، یعنی دوربین های مداربسته خواهیم پرداخت.

دوربین های مدار بسته طلا فروشی در کجا نصب می شوند

با پیشرفت روز افزون فناوری، دوربین مدار بسته به مرحله ای تازه از امنیت رسیده اند. بعضی از این دوربین ها قابلیت تشخیص چهره را نیز دارند که یکی از فناوری های جدید به کار رفته در این دوربین ها به شمار می رود.

با این وصف مهمترین نکته این است که دوربین ها با فناوری های مختلفی که دارند، بهتر است در جایی مناسب از طلا فروشی نصب شوند.

دوربین مدار بسته مناسب طلافروشی

درب های ورودی طلا فروشی ها

استفاده از دوربین مداربسته در ورودی طلا فروشی ها انتخاب هوشمندانه ای است. چرا که با قفل بودن درب ها، دوربین ها فرصت بیشتری برای تشخیص چهره افراد خواهند داشت و صاحب طلا فروشی نیز می تواند با تشخیص افراد درب را باز کند. برای این محیط استفاده از دوربین های دام و یا بولت پیشنهاد می شود که کیفیت بالایی در تصویر برداری دارند.

محیط داخلی طلا فروشی

پس از رد شدن از درب ورودی طلا فروشی و رد کردن لایه امنیتی اول، دسترسی به این محیط برای افراد امکان پذیر می باشد. همچنین توصیه می کنیم به استفاده از دوربین هایی که چهره افراد را مشخص می کنند و یا اینکه اجازه نمی دهند افراد با ترفندهایی دسترسی به محصولات داخل مغازه را پیدا کنند. برای داخل محیط طلافروشی ها نیز بهتر است از دوربین های مدار بسته دام و یا بولت استفاده شود که دارای کیفیت بالایی هستند. اما اگر در داخل مغازه نور کافی وجود دارد، بهتر است از دوربین هایی با قابلیت WDR استفاده شود. همچنین دوربین ها باید در جایی نصب شوند که به خوبی از پیشخوان ها و چهره افراد تصویر برداری کنند. دوربین هایی که دارای فناوری DVR می باشند، قاعدتا قابلیت تشخیص چهره را دارند و انتخاب خوبی برای این منظور خواهند بود.

پیشخوان طلا فروشی

قطعا پیشخوان طلا فروشی ها یکی از مهم ترین قسمت های یک طلا فروشی است. این قسمت محل مبادله طلا ها، پول و انواع اشیاء قیمتی و ارزشمند است. همچنین این قسمت محل بررسی طلا ها و محاسبه حساب و کتاب خواهد بود. با توجه به نکاتی که گفته شد بهتر است در این قسمت از طلا فروشی از دوربین های WDR استفاده شود؛ چرا که این دوربین ها قابلیت زوم کردن را دارند و با کمک این وسیله می توان اشیا ریز را شناسایی کرد. بهتر است که دوربین در قسمتی نصب شود که دیدی کامل به محاسبات و ماشین حساب نیز داشته باشد.

ویترین های بیرونی طلا فروشی ها

یکی از عوامل جذب کننده در طلا فروشی ها ویترین بیرونی طلا فروشی ها است. معمولا اشیاء قیمتی در آن چیده شده اند و عموما هدف راحت تری برای افراد سودجو خواهد بود. از این رو در کنار استفاده از شیشه های ضد ضربه در این قسمت، استفاده از دوربین های مدار بسته نیز الزامی می باشد. استفاده از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند، قابلیت زوم کردن دارند و از فناوری WDR بهره می برند بهترین انتخاب است. همچنین بهتر است برای این قسمت هزینه بیشتری کنید و بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید؛ چون بازتاب نور زرد طلا ها به دوربین ها می تواند در دراز مدت باعث افت کیفیت آن ها شود.

دوربین مدار بسته طلا فروشی

گاوصندوق طلا فروشی

همه ما می دانیم گاو صندوق ها محلی برای نگه داری اشیاء قیمتی و پول می باشند. بنابراین طلا فروشی ها هم عموما نیاز به گاو صندوق دارند. از این رو برقراری امنیت در این قسمت بسیار حیاتی است. برای این کار بهتر است از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند استفاده شود تا بتوان مدارک را از سرقت های احتمالی محافظت نمود.

ترازو طلا فروشی ها

یکی دیگر از قسمت های مهم طلا فروشی ها ترازو است. از آن جایی که ترازو محلی برای وزن کشی طلا است، بهتر است از دو دوربین در این محل استفاده شود. یک دوربین برای نشان دادن مقدار وزن و دیگری برای سینی ترازو. استفاده از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند و از قابلیت زوم کردن برخوردارند، انتخاب درستی برای این قسمت خواهد بود. همچین بهتر است این دوربین ها نیز از قابلیت WDR بهره ببرند.

محوطه بیرونی طلا فروشی ها

استفاده از دوربین هایی با کیفیت بالا که قابلیت تصویر برداری با جزئیات را دارند در این محل کافی است.

بعد از تمام شدن فرآیند نصب دوربین ها، وقت تنظیم کردن آن ها فرا می رسد. بعد از نصب بهتر است به خوبی از کارایی دوربین ها مطمئن شوید و سپس اگر از دوربینی استفاده می کنید که دارای فناوری خاصی است، بهتر است زمانی را برای یادگیری استفاده از این فناوری و همچنین تنظیم آن اختصاص دهید.

کلام پایانی

قطعا استفاده از دوربین های مدار بسته به تنهایی برای برقراری امنیت و حفاظت از جان و مال افراد کافی نیست، بهتر است در کنار استفاده از این دوربین ها از دستگاه مه ساز، دزدگیر ها و سنسور های تشخیص شکستگی  و همچنین پدال پایی نیز استفاده کرد.

تمام نکات و فناوری هایی که بالاتر گفته شد برای پیشگیری از انجام سرقت بود؛ اما در هنگام وقوع سرقت بهترین کار درگیر نشدن با سارق ها و تماس با پلیس است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx