چرا آرام بند درب را نمی بندد؟

یکی از مشکلات شایع درب های مجهز به آرام بند این است که درب کامل بسته نمی شود! مگر وظیفه آرام بند اطمینان از بستن درب نیست؟ پس چرا این مشکل انقدر شایع است و دلایل این اتفاق چه می تواند باشد و در نهایت آیا راهی برای رفع این مشکل وجود دارد یا خیر؟ کارشناسان ما گزارش های مربوط به این مشکل را جمع آوری کرده اند و نتیجه آن موارد زیر بوده است.

خرابی یا افتادگی درب

اولین علت می توان از خود درب باشد. ما برای رسیدن به این نتیجه راه زیادی نرفتیم چرا که درب شرکت که مربوط به ساختمان قدیمی ساخت است از مدل های قدیمی ای است که هم سنگین است و هم مقداری افتادی پیدا کرد. ما وقتی آرام بند را از درب رها میکنم، این درب حتی با دست هم خوب چفت نمی شود پس نباید انتظاری از آرام بند داشت و تعویض آن چیزی را درست نمی کند. برای رفع مشکل باید یک آهنگر سرویس کاملی روی درب انجام دهد تا در ورودی به راحتی با دست بسته شود و سپس آرامبند را روی درب ببندید.

دلایل بسته نشدن درب با آرام بند

عدم تناسب قدرت آرام بند با وزن یا عرض درب

همه ی آرام بند ها راهنمایی دارند که وزن و عرض پشتیبانی شده در آن ذکر شده است. حالا اگر آرامبند قدرتی کمتر از وزن درب داشته باشد باعث می شود او نتواند درب را به درستی قفل کند. شاید باز کردن پیچ دو برای با شدت بسته شدن درب علاج این مشکل باشد اما آیا شما می توانید سرو صدای ایجاد شده را تحمل کنید و یا مجبور به تعویض آن می شوید.

قفل برقی و مشکلات جدید

خیلی از کسانی که قبلا درب خانه شان به آرامبند تجهیز بود و بعدا روی آن قفل برقی درب حیاطی نصب کردند این گلایه را دارند که چرا با وجود اینکه این آرام بند قبلا قادر به بستن این درب بوده، الان از بستن درب عاجز مانده؟ ما در اینجا می گوییم که قفل های برقی جدید دارای مکانیزم خاصی هستند که برای بسته شدن نیاز به قدرتی بیشتر دارند و آرام بند قدیمی شما توان بستن آن را ندارد. به همین دلیل است که آرام بندهای سه سرعته عرضه شده اند تا یک فشار نهایی در انتهای کار بیاورند تا درب حتما بسته شود. حال اگر شما با این مشکل روبرو اید دو راه پیش رو دارید. یا باید کمی پیچ دوم را شل کنید تا درب با فشار بیشتر و به طبع با صدای بیشتر بسته شود و یا هزینه کرده و آرام بند خود را به سه سرعته تغییر دهید.

نصب غیر اصولی

این مورد واقعا غم انگیز است که با درستی همه ی شرایط باز هم درب کامل بسته نمی شود. این مورد می تواند به خاطر نصب غیر استاندارد باشد که توان آرام بند را از درب گرفته. ما پیشنهاد می کنیم در این شرایط به مطلب آموزش نصب آرام بند نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که آیا نصب محصول درست انجام شده یا خیر. اما اگر به نظرتان نصب ایراد داشت و شما توان اصلاح آن را ندارید نصب آرام بند توسط تیم دی سی ای سرویس انجام می گردد.

خرابی آرام بند

هر چیزی عمر مفیدی دارید و آرام بند هم از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه بفهمید آرام بند شما خراب شده یا خیر به کناره بدنه آن توجه کنید. اگر از کنارهای آن رد روغن مشاهده کردید این یعنی عمر محصول شما به پایان رسیده و زمان تعویض آن است. ایجاد صدا، تنظیم نشدن، با سرعت بستن درب از دیگر علائم خرابی آرام بند است.

در انتها اگر آرام بند درب ساختمان شما کارش را درست انجام نمی دهد و علت دیگری بجز موارد بالا دارد آن را در قسمت نظرات بازگو کنید تا دیگر کاربران نیز در صورتی که مشکل مشابه داشتند نسبت به آن اگاه شوند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx