معایب و مزایای آیفون تصویری سوزوکی

سوزوکی برندی نام آشنا که چند سالی است به صورت رسمی پایش به بازار دربازکن تصویری باز شده است و به همین دلیل سوال بسیاری از مشتریان این است کیفیت محصولات آیفون تصویری سوزوکی در چه حدی قرار دارد و مهمترین معایب و مزایای آیفون تصویری سوزوکی چیست؟

مزایای آیفون تصویری سوزوکی

در اولین مرحله از بررسی دربازکن های تصویری سوزوکی سراغ مزایای این برند میرویم تا بازگو کنیم که مصرف کننده پس از خرید محصولات این شرکت چه منافعی به دست می آورد.

1- برند معتبر جهانی

برند آیفون تصویری سوزوکی

محصولات آیفون تصویری سوزوکی زیر نظر کارشناسان سوزوکی کورپوریشن سنگاپور در کارخانه های ایران  طراحی و ساخته شده است و این انتظار وجود دارد که محصولات تولیدی سوزوکی همان کیفیتی که در اذهان تاکنون داشته را برآورده سازد. پس در اولین مرحله این اطمینان وجود دارد که محصولات تولیدی دربازکن تصویری و صوتی ساخته شده در ایران از طرف کمپانی مادر سوزوکی تاییدیه دارد.

2- گارانتی معتبر و طولانی

سوزوکی دقیقا متوجه شد برای اینکه بتواند فروش خوبی را در ایران تجربه کند باید گارانتی معتبر و بلند مدتی به مانند دیگر شرکتهای سازنده آیفون تصویری در ایران، برای مشتریانش در نظر بگیرد. این شرکت همه ی محصولات خود را با گارانتی 3 ساله عرضه نموده تا هیچ چیز از رقبایش کمتر نگذارد و از طرفی خیال مصرف کننده را به لحاظ کیفیت محصولاتش راحت کند.

3- قیمت رقابتی

قیمت مناسب آیفون سوزوکی

با کمال تعجب قیمت محصولات سوزوکی با رقیبان ایرانیش کاملا رقابتی است و حتی در برخی محصولات کمتر از مدل های هم رده سایر کمپانی هاست. این مورد باعث شد به محض ورود این شرکت به این بازار، رقیب دیگر شرکت های با سابقه ایرانی شود و بتواند فروش خوبی را تجربه کند.

این قیمت رقابتی نه تنها در مدل های ارزان و اقتصادی بلکه در مدلهای با حافظه میان قیمت و مدل های گرانقیمت تر نیز وجود دارد و سوزوکی در تمام سطوح قیمتی می تواند رقیب دیگر تولید کنندگان با سابقه ایرانی باشد.

4- کیفیت مواد اولیه و بسته بندی قوی

کیفیت دربازکن سوزوکی

مواد اولیه در تولید بسیار مهم است و سوزوکی به واسطه پیوستگی به بازار جهانی دستش در انتخاب بهترین مواد اولیه باز استو از این رو محصولات سوزوکی با این مواد اولیه با کیفیت ساخته می شوند. همچنین نوع بسته بندی و کیفیت آن که اکثر تولید کنندگان ایرانی به آن بی توجه هستند در سوزوکی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و با استاندارد جهانی مطابقت دارد.

معایب آیفون تصویری سوزوکی

در ادامه مقاله معایب و مزایای آیفون تصویری سوزوکی، به معایب این دربازکن میرسیم که این برند به دلیل نوپا بودن در این بخش نیز با لیست بلند بالایی روبروست که در ادامه به آن می پردازیم.

1- طراحی ظاهری محصولات

طراحی ظاهری آیفون سوزوکی

وقتی نام سوزوکی می آید بسیاری در ایران آن را با طراحی های خاص و منحصر به فرد خودروهایش می شناسند و این انتظار وجود ندارد که این شرکت محصولی تولید کند که شباهت فراوانی با محصولات دیگر کمپانی ها باشد. اما باید بپذیریم که در دربازکن تصویری چنین اتفاقی افتاده و اکثر محصولات شرکت سوزوکی شباهت فراوانی به محصولات قدیمی و بعضا از رده خارج کوماکس دارند. 

2- عدم ارائه محصول اینترکام دار

داشتن ارتباط بین واحد یا اینترکام شاید در بازار های بین المللی خیلی مورد نیاز نباشد اما در بازار ایران یک آپشن جذاب است و در ساختمانهای واحد بالا از آن استفاده میشود. سوزوکی در گذشته یک مدل اینترکام دار نیز عرضه کرده بود که به دلایلی آن را از رده خارج نمود. به هر حال شاید داشتن اینترکام یک ضرورت نباشد اما تجهیز محصولات به این قابلیت باعث می شود که آن محصول رقابت جدیدی با شرکتهایی که در این عرصه فعالیت میکنند ایجاد نماید و قسمت بیشتری از بازار را آید آن کمپانی سازد.

3- رابط کاربری ضعیف

رابط کاربری آیفون سوزوکی

رابط کاربری واسطه ای نرم افزاری است که تعامل بین کاربر و محصول را پیوند می دهد. ما در محصولات برندهایی مثل سیماران و تابا و حتی کالیوز با رابط کاربری زیبا و واقعا کاربردی روبروییم. اما سوزوکی صرفا رفع تکلیف کرده و یک ستون قرار داده که امکانات در آن لیست شده است. وقتی این قابلیت نرم افزاری را در کنار دکمه های نازیبا که در کنار مانیتورهای با حافظه اش می گذاریم به نقطه ای میرسیم که ترجیح می دهیم اصلا از آن استفاده نکنیم!

4- نداشتن محصول در رده لاکچری یا پرچم دار 

اکثر برند ها یک مدل همه چیز تمام عرضه میکنند که نتوان از آن ایراد گرفت. مثل مدل های 10 اینچی تکنما، الکتروپیک و تابا و همچنین مدل 7 اینچی وای فای دار سیماران. ولی سوزوکی تنها به عرضه دو نمونه 7 اینچی بسنده کرده که بجز حافظه هیچ قابلیت ویژه دیگری مثل اتصال به چندین دوربین مدار بسته، پشتیبانی از وای فای یا خط تلفن و حتی اینترکام ندارد.

سوزوکی در بازه قیمتی که اکثر شرکتها سود زیادی از آن می برند بازار را دو دستی به دیگران واگذار کرده و فعلا هیچ تصمیمی برای آن ندارد.

5- عدم وضوح صدا پنل خروجی

پنل دم دری همیشه یکی از چالش های سوزوکی بوده است و هیچ گاه به یکی کیفیت قابل قبول نرسیده است. صدای خروجی در این پنل به گونه ای است که وضوح لازم را ندارد و خیلی بم به گوش میرسد. ولوم تنظیم پشت پنل هم خیلی نمی تواند کمک حال بیشتر شدن صدا باشد و صدای خروجی از یک حد معمول بیشتر نمی شود به گونه ای که  برای ساختمان هایی که در اماکن پرتردد مثل خیابان اصلی واقع شده اند ممکن است اصلا راضی کننده نباشد.

6-برد های حساس و آسیب پذیر

این مورد یکی از مشکلات نصاب های این آیفون تصویری است. این نصابها همراه محصولات سوزوکی را با مدلهای ایرانی مقایسه می کنند و چون به نتایج دلخواه نمی رسند، آنها را جزو ضعف های محصولات سوزوکی بر می شمارند. از جمله ی اسن ایرادات در ضعف برد داخلی نسبت به اتصالی ها است به گونه ای که اگر درهنگام نصب و روشن بودن مانیتور مثبت و منفی فیش را سهونا یا اشتباهی با هم برخورد کنید اشکال در مانیتور ایجاد شده و باید تعمیر شود.

همچنین بسیاری از نصاب ها بابت اینکه برای ساختمانهای کم واحد حتما باید از سوئیچر خارجی استفاده کرد و سوئیچر داخلی خیلی جوابگو نیست شکایت دارند و آن را از ضعف سیستم می دانند.

به هر حال سوزوکی یک برند بزرگ جهانی است و اکنون سعی می کند به عنوان یک برند با کیفیت تولید محصولات آیفون تصویری شناخته شود. ما در این مقاله سعی کردیم بدون هیچ جانبداری ای معایب و مزایای آیفون تصویری سوزوکی را بیان کنیم. به نظر ما محصولات سوزوکی هنوز با بهترین برندهای ایرانی مثل دربازکن تصویری تابا، الکتروپیک و سیماران فاصله دارد و این این انتظار وجود دارد در سالهای آتی با بیشتر شدن سابقه و تجربه اش در این عرصه این فاصله را کم و بتواند رقیب شانه به شانه با دیگر شرکتهای ایرانی و حتی کره ای شود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
2.3 3 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
7 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
M.N
M.N
2 years ago

سلام. خوب بود. حداقل محتویی که خوندم جانبداری نبود.
بله شرکت سوزکی یا همان آلدو یا همان کماکس قلابی که همه خروجی یک شرکت هستند واقعا این عیب ها را دارند.
و البته نکته اصلی که اصلا این محصول برند جهانی نیست. نباید این مارک سوزکی که ماشین تولید می کند را با آیفون تصویری اشتباه گرفت.
اگر برند اصلی و شرکت سوزوکی بود قطعا باید در ژاپن تولید می شد و با مدیریت شرکت اصلی می شد.

به عنوان یک فرد فعال در حوزه دربازکن صوتی تصویری این مقاله امتیاز واقعیت گرایی دارد. فقط کمی تحقیق تان را عمیق تر کنید. تا از ماهیت خود شرکتها هم اطلاعات داشته باشید. و همچنین با محصولات تابا خیلی خیلی فاصله دارد.
متشکرم

مینا خلیلی
مینا خلیلی
2 years ago

سلام من مینا هستم
مرسی از این محتوای کاملا منطقی و بی طرف با اینکه من خودم از این محصولا دارم استفاده میکنم در خونه خودم و با بعضی از این مشکالات درستو پنجه نرم میکنم اما باز توصیه میکنم این ایفونو حد اقل من راضی بودم ازش

شاهنشاه آریامهر
شاهنشاه آریامهر
2 years ago

سلام وقت بخیر. توضیحات جامع بود. تشکر از زحمات شما. ولی برای من یک دوراهی به وجود آمده که اگه هزینه رو مهم ندونیم چه برندی و چه مدلی برای چهار واحد بگیریم؟

شهریار
شهریار
2 years ago

سلام
شما که می‌فرمایید پنل ضعیفی دارند ، امکان داره از پنل الکتروپیک یا سیماران یا برندی که صدای واضح و تصویر خوبی ارایه بده به جای پنل سوزوکی استفاده کرد، چون من تو خیابان اصلی هستم ، پنل دم در را بردند، میخوام چیزی دیگه جایگزین کنم.

7
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx