مقایسه آیفون تصویری سیماران و تکنما

در این قسمت به معرفی دو نمونه از برند های آیفون تصویری ایرانی می پردازیم تا با ویژگی های آن ها بیشتر آشنا شوید. سیماران و تکنما دو مورد از معروف ترین برند های سازنده دربازکن هستند که حتما در هنگام خرید، به نام آن ها برخورده اید. در سال های اخیر به واسطه نوسانات شدید قیمت ها در بازار، فاصله زیادی بین محصولات ایرانی و خارجی به وجود آمده است و همین امر، آشنایی با برندهای ایرانی را بیشتر کرده است؛ چرا که قدرت خرید کاربران بیشتر در میان محصولات ایرانی گردش می کند.

به هر ترتیب در میان برند های سازنده این دربازکن ها، کیفیت محصول و ارائه کاربریِ خاصِ آن، امتیاز های ویژه ای برای هر برند در اختیار کاربر قرار می دهد که امکان انتخاب آن را برای خرید بیشتر می کند. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با بررسیِ بیشتر جزییاتِ آن ها، امکان بهترین انتخاب و بهترین خرید را داشته باشید.

بسته بندی و کیفیت بدنه

در مورد بسته بندی و کیفیت بدنه ی محصولاتی که تکنما و سیماران ارائه می کنند، نمی توان تفاوت خاصی قائل شد، چرا که هر دو، از یک روش برای ارائه ی محصول استفاده می کنند: یک بسته بندی ثابت و مشخص برای قرارگیریِ همه ی مدل های دربازکن. تنها برندی که در این زمینه متفاوت با سایرین عمل می کند، الکتروپیک است که بسته بندیِ هر محصول را به طور ویژه برای همان محصول انجام می دهد. اما سایر برندها مانند سیماران و تکنما، یک روند ساده و مشخص برای تمام محصولات ارائه می دهند.
در مورد جنس بدنه هم باید گفت کیفیت هر دو برند در یک سطح قرار دارد و نمی توان یکی را برتر از دیگری دانست. بنابراین برای اینکه بتوان میان آن ها تمایزِ واضح تری در نظر گرفت، باید به سایر خصوصیات آن ها توجه کرد.

طراحی آیفون و پنل

در بخش طراحی مانیتورِ آیفون ها، امتیازِ تنوع بالا و زیباییِ بیشتر، به سمت سیماران تمایل دارد. به طور کلی می توان گفت که تکنما در واقع با دو مانیتور پا به عرصه رقابت گذاشته است. این دو مانیتور با اضافه شدن حافظه و بزرگ تر شدنِ صفحه نمایش، تبدیل به محصولاتی مجزا شده اند و در حقیقت نمی توان آن ها را یک محصول ویژه و جدا در نظر گرفت. همین محصول ها در هر رِنج قیمتی، در کنار محصولات دیگر برند ها قرار می گیرند.

این مورد را می توان به نوعی یک نقطه ضعف برای تکنما به شمار آورد. آیفون تصویری سیماران اما برای هر محدوده، یک محصول مجزا با ویژگی های مجزا تعریف کرده است. به این ترتیب دستِ کاربر برای انتخاب محصول، بازتر است. بنابراین می توان در این بخش، سیماران را برتر از تکنما در نظر گرفت.

مقایسه آیفون تصویری 7 اینچ سیماران و تکنما

در مورد پنل ها باید گفت که تکنما پنل های جذاب تری ارائه می دهد. مخصوصا در مدل های جدیدترِ خود مانند E35 کیفیت طراحی را تا اندازه قابل توجهی بالا برده است. در این زمینه سیماران تلاش کرده تا با ارائه پنل هایی مانند پنل کدینگ جدید، امکان رقابت خود با سایر برندها را هم فراهم کند.

رابط کاربری

در مورد رابط کاربری بد نیست توضیح مختصری در مورد این عملکرد داشته باشیم. رابط کاربری در واقع کلید ها و آیکون هایی هستند که برای انجام هر عملکرد در نظر گرفته شده اند. سیماران برای هر کارکرد یک آیکون ویژه در نظر گرفته است که به لحاظ ظاهری از زیبایی بیشتری برخوردار است. در مورد رابط کاربری، تکنما به شکل لیستی عمل کرده است؛ یعنی در قسمت تنظیمات یک لیست از کارکرد های ممکن در نظر گرفته است که با ورود به آن و با حرکت کلید های بالا و پایین، گزینه مورد نظر خود را انتخاب خواهید کرد.

بنابراین برای رابط کاربری دو برند هم باید گفت که می توان سیماران را بالاتر از تکنما در نظر گرفت. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که آیفون تصویری تکنما به تازگی رابط کاربریِ آیکونی یا شماتیک را در مدل 10 اینچ جدید خود با نام F10 قرار داده است. اگر امکان قرارگیری این ویژگی در دیگر محصولات تولید جدید هم ایجاد شود، قطعا نظر مثبت کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

رابط کاربری آیفون تکنما و سیماران

امکانات محصولات

از مواردی که آیفون های تکنما و سیماران را به یکدیگر شبیه می کند، امکان استفاده برای ساختمان هایی با تعداد واحد بالا است. همواره خرید محصولات به صورت متعدد می تواند با چالش هایی در هنگام خرید (حتی تفاوت اندک در قیمت تک محصول) و همین طور نصب و سیم کشی آن ها داشته باشد. با وجودی که در هنگام خرید، این دو برند جزو اصلی ترین گزینه های پیشنهادی است، اما باز هم در نهایت این تکنما است که گوی سبقت را از رقیب خود ربوده و نام خود را به عنوان جدی ترین تولید کننده در این زمینه معرفی کرده است.
از اصلی ترین دلایل این موضوع می توان به تفاوت سیستم سیم کشی در این دو اشاره کرد. تکنما حتی در ساختمان هایی با واحد های متعدد هم سیم کشی را با تنها 8 رشته سیم اجرا می کند. اما سیماران برای هر واحد نیاز به 4 رشته سیم دارد که این مورد در هنگام خرید و نصب می تواند یک موضوع جدی در نظر گرفته شود.

کیفیت تصویر و صدا

در مورد کیفیت تصویر و صدا نمی توان به طور قطع نظر داد، اما می توان با بررسی بخش های مختلف هر برند به یک نتیجه گیریِ کلی رسید. تکنما کیفیت صدا و تصویر آیفون ها را در یک سطح متوسط نگه داشته است. کیفیتی که نه بسیار عالی و نه خیلی نا امید کننده است و یک حد متوسطی را دربر می گیرد. اما سیماران کیفیت صدا و تصویر بالاتری ارائه می دهد که به شکل قابل توجهی بهتر از تکنما است. در این مورد باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید؛ تکنما این کیفیت متوسط را در تمام طبقات به شکل یکسانی حفظ می کند. اما در مورد سیماران، با بالاتر رفتن در طبقات، امکان افت کیفیت در صدا و تصویر هم بیشتر می شود.

قیمت کالا

شاید بتوان گفت از مهم ترین فاکتور ها در هنگام انتخاب یک محصول، قیمتِ تمام شده ی آن است. آیفون های تصویری تکنما و سیماران در بازارِ آیفون های ارزان قیمت و میان قیمت، رقابت بالایی را تجربه می کنند. تنوع زیاد محصولات در این بخش باعث می شود تا بتوانید تقریبا در هر قسمت، یک انتخاب مناسب از سیماران یا تکنما داشته باشید. آیفون های سیماران در رده آیفون های گران قیمت هم حرفی برای گفتن دارند که می توان به مدل 78M100 و همین طور مدلِ Wi-Fi آن اشاره کرد. تا چندی پیش، آیفون های تک نما در این رده محصولی برای معرفی نداشتند اما به تازگی و با معرفی مدل F10 می تواند در این بخش هم رقیبی برای سایر برندها به شمار رود.

مقایسه قیمت آیفون سیماران و تکنما

البته باید در نظر داشته باشید که قیمت نسبتا بالای این محصول (که حدودا یک میلیون تومان بیشتر از گران ترین آیفون سیماران است) می تواند یک نمره منفی برای آن به شمار رود. اما باید این قیمت بالا را در کنار خصوصیات فنی متعدد این محصول و البته صفحه نمایش 10 اینچی آن قرار داد؛ جایی که سیماران فعلا دربازکن 10 اینچی تولید نکرده است.

گارانتی

گارانتی ای که هر برند برای محصولات خود ارائه می کند جزو اصلی ترین مواردی است که در هنگام خرید توسط کاربران به آن توجه می شود. شرکت سیماران مقدار گارانتی برای محصولات خود را به اندازه 30 ماه در نظر گرفته است تا در طی این بازه ی زمانی تمام مسئولیت ناشی از کارکرد نادرست آن را بر عهده داشته باشد. شرکت تکنما این میزان گارانتی را در طی 36 ماه ارائه می کند که 6 ماه بیشتر از سیماران است. ضمن اینکه به مدت 6 ماه هم ضمانت تعویض محصولات را دارد. احتمالا برای شما هم به ظاهر تکنما گارانتی بهتری نسبت به سیماران ارائه می کند. اما باید دانست که عملا سرعت خدمات دهی سیماران و همین طور گستردگی آن در سراسر کشور، بهتر از تکنما عمل می کند.

به طور کلی کیفیت سیماران بهتر است یا تکنما؟

هر دو برند قابل استفاده برای ساختمان هایی با تعداد واحد بالا مناسب هستند؛ اما به واسطه اینکه احتمال افت کیفیت در طبقات بالا برای دربازکن های تکنما کمتر است، می توان این برند را در این شرایط توصیه کرد. آیفون های سیماران اما کیفیت صدا و تصویر بهتری در تعداد واحد کمتر ارائه می کنند.

تنوع در آیفون های سیماران بیشتر است یا تکنما؟

آیفون های تصویری سیماران، گستره ی بیشتری از محصولات را در بر می گیرد و برای هر سلیقه و هزینه ای، پیشنهاد مناسبی دارد. شرکت تکنما با معرفیِ کلیِ دو محصول و بیشتر کردنِ اندازه نمایشگر و افزودن حافظه، محصولات بیشتری روانه بازار کرده است. بنابراین می توان گفت آیفون های سیماران متنوع تر هستند.

گارانتی کدام یک از آیفون های تکنما و سیماران بهتر است؟

شرکت تکنما با ارائه 36 ماه گارانتی برای تعمیر محصولات و همینطور 6 ماه گارانتی تعویض، یکی از مناسب ترین موارد برای گارانتی را برای کاربران در نظر گرفته است. آیفون های سیماران همگی دارای 30 ماه گارانتی هستند. گفتنی است سیماران سرعت خدمات دهیِ بالاتر و همینطور گستردگیِ نمایندگان بیشتری در سراسر کشور دارد.

آیفون سیماران یا تکنما را از کجا بخریم؟

شرکت دی سی ای کالا جزو معدود فروشگاه های اینترنتی آیفون تصویری است که نماینده ی رسمی سیماران هم می باشد. شما می توانید به سادگی و با مراجعه به صفحه دربازکن تصویری، خرید خود را انجام دهید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx