شیشه لمینت، سکوریت، چگونه شیشه مناسب کار خود را انتخاب کنیم؟

شیشه ها می توانند در سیستم های امنیتی نیز کاربرد گسترده ای داشته باشند به طور مثال در انواع درب اتوماتیک شیشه ای یا درب های شیشه ای ضد سرقت قطعا نوع شیشه ای که استفاده می شود اهمیت دارد. شیشه سکوریت حدود 5 برابر قوی تر از معمولی است. همچنین وقتی می شکند، مانند شیشه کریستال قطعات تیز تشکیل نمی دهد. در عوض، قطعات کوچک با لبه‌های گرد تولید می‌کند و شیشه‌های سکوریت را به گزینه‌ای بسیار امن‌تر تبدیل می‌کند.

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت از دو تکه شیشه ساده یا سکوریت شده ساخته شده است که در اطراف لایه ای از فیلم پلاستیکی شفاف (PVB) قرار گرفته اند. تمام شیشه از طریق فرآیندی برای بیرون راندن حفره های هوا پردازش می شود، سپس برای اولین دور ذوب حرارت داده می شود. پس از آن، شیشه تحت فشار گرم می شود تا یک محصول نهایی چسبانده شده ایجاد شود. شیشه لمینت دارای خاصیت ارتجاعی و چسبندگی کافی برای نگه داشتن شیشه در صورت شکستگی است.

شیشه لمینت شده چه کاری انجام می دهد؟

هنگامی که شیشه لمینت در ابتدا اختراع شد، برای استفاده در شیشه جلو اتومبیل برای کاهش صدمات در تصادفات اتومبیل طراحی شد. اگر شیشه با ضربه شدید برخورد شود، ممکن است یک طرف شیشه بدون شکستن طرف دیگر شکسته شود. حتی اگر شیشه به یک طرف یا آن طرف بشکند، قطعات کنار هم می مانند و در نتیجه یک الگوی تار عنکبوت ایجاد می شود. برخی از مزایای اضافی شیشه های لمینت این است که انتقال صدا با فرکانس بالا (عایق صدا) را کاهش می دهد و 97٪ از اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند. مزیت اصلی این است که شیشه های لمینت با آسیب جزئی ضربه را می توان با استفاده از رزین چسب شفاف مخصوص تعمیر کرد.

در چه مناطقی از شیشه لمینت استفاده می شود؟

شیشه های لمینت علاوه بر اینکه در وسایل نقلیه یافت می شود معمولا برای پنجره های ساختمان های بلند، نورگیرها، بالکن ها و نرده های شیشه ای بدون قاب نیز استفاده می شود. در برنان، صاحبان خانه‌هایی که در نزدیکی فرودگاه زندگی می‌کنند اغلب شیشه‌های لمینت را درخواست می‌کنند.

شیشه سکوریت جند لایه

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت قطعه ای از شیشه آنیل شده (معمولی) است که خواص ایمنی خود را از طریق یک فرآیند گرمایش و سرمایش به نام «تمپرینگ» به دست می آورد. این فرآیند شامل گرم شدن شیشه و خنک شدن سریع آن می باشد. خنک شدن سریع شیشه های فوق العاده داغ باعث می شود که بیرون شیشه سریعتر از مرکز سخت شود. این فرآیند مرکز را در کشش می گذارد و شیشه را به طور قابل توجهی قوی تر و بادوام تر از شیشه معمولی می کند.

شیشه سکوریت چند لایه، ترکیب ماهرانه ای از کیفیت ها

در ساخت شیشه های سکوریت شده استحکام آن در مقایسه با شیشه های معمولی 5 برابر می شود. ابتدا در فر با دمای 700 درجه سانتیگراد گرم می شود سپس در دمای 300 درجه سانتیگراد با هوای سرد سخت می شود. سپس ورقه هایی از فیلم پلاستیکی پلی وینیل بوتیرال نامرئی اضافه می شود تا شیشه چند لایه را تشکیل دهد. خواص چسبندگی قابل توجه آنها امکان مونتاژ دو ورقه شیشه سکوریت با ضخامت های مختلف را برای به دست آوردن لعاب فوق العاده مقاوم می دهد که مخصوصاً برای محافظت از افراد اختصاص داده شده است. در صورت شکستن، شیشه سکوریت شده به قطعات صافی تبدیل می شود که لایه های PVB آن را حفظ می کنند تا از خطر آسیب و بریدگی جلوگیری شود. در همه موارد، شیشه های لمینت شده ایمنی کاربران را برای استفاده بیرونی و داخلی تضمین می کند.

تفاوت شیشه سکوریت با لمینت

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت در این است که یک تکه شیشه است. به یاد داشته باشید، شیشه لمینت دو تکه شیشه است که در اطراف یک تکه فیلم پلاستیکی قرار گرفته اند. شیشه سکوریت که به آن شیشه سخت نیز می گویند، از شیشه معمولی قوی تر است اما می تواند بشکند. مانند شیشه لمینت، هنگامی که شیشه سکوریت ضربه را تجربه می کند، می تواند به شکل یک الگوی در هم تنیده شبکه مانند شکسته شود و در قاب خود بماند. همیشه اینطور نیست، زیرا قطعات شکسته فقط به قطعات مجاور می چسبند و می توانند از چارچوب خود بیفتند.

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت

چیزی که شیشه سکوریت را به یک شیشه ایمنی تبدیل می کند این است که به طور قابل توجهی دوام بیشتری نسبت به شیشه معمولی دارد و به گونه ای طراحی شده است که به جای قطعات تیز و دندانه دار، به قطعات سنگریزه مانند کمتر آسیب رسان تبدیل شود. بر خلاف شیشه لمینت، شیشه سکوریت قابل تعمیر نیست. شیشه های لمینت را می توان برای آسیب های جزئی تعمیر کرد، اما آسیب به هر قسمت از شیشه سکوریت در نهایت باعث خرد شدن شیشه می شود. شیشه می شکند زیرا تنش های متعادل در شیشه در اثر فشار زیاد به هم می خورد.

کاربرد شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت شده تا 5 برابر بیشتر از شیشه های معمولی حتی با ضخامت های مشابه در برابر شوک حرارتی مقاوم تر است. مانند شیشه های لمینت، شیشه های سکوریت برای استفاده در مکان هایی در نظر گرفته شده است که ممکن است شیشه برای دوستان و خانواده خطری ایجاد کند. همچنین مانند شیشه های لمینت، شیشه های سکوریت در وسایل نقلیه یافت می شوند. در حالی که شیشه های لمینت در شیشه جلو استفاده می شود، شیشه های سکوریت برای شیشه های عقب خودرو و شیشه های صندلی سرنشین مورد نیاز است. شیشه سکوریت شده همچنین در پنجره‌های سقفی، قفسه‌های یخچال، درهای فر، درهای طوفانی، درهای دوش و فضاهای حمام یافت می‌شود.

قدرت شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی

شیشه سکوریت شده پنج برابر قوی تر از شیشه معمولی است و در برابر باد مقاومت می کند. اگر شکسته شود، تکه های تیز ایجاد نمی کند، بلکه قطعات کوچکتر و گرد ایجاد می کند. برای به دست آوردن این ویژگی، شیشه سکوریت شده تحت حرارت قرار می گیرد، فرآیندی که در طی پردازش شیشه تحت یک شوک حرارتی قرار می گیرد.

مزایای شیشه سکوریت

علاوه بر ویژگی های محافظ این نوع لعاب، شیشه سکوریت قادر به مقاومت در برابر بادهای شدید است و می تواند تغییرات دمایی تا 200 درجه سانتی گراد را تحمل کند. مونتاژ شیشه های لمینت شده نیز عایق صوتی و حرارتی عالی را ارائه می دهد. با ترکیب مزایای فنی خود، یکی از موثرترین راه‌حل‌ها در برابر شکست‌ها را نشان می‌دهد. شیشه های لمینت سکوریت شده می توانند در برابر حملات مکرر سارقان مقاومت کنند تا از ورود آنها جلوگیری کنند یا به سادگی آنها را بازدارند. هرچه تعداد فیلم های PVB بیشتر باشد، ایجاد سوراخ در لعاب دشوارتر است. اغلب به عنوان موانع یا مواد محافظ برای کف یافت می شود. سختی شیشه آن امکان توزیع مناسب وزن ها را فراهم می کند و جنبه شفاف آن به دلیل طراحی آن بسیار قابل تقدیر است. استفاده ای که به طور فزاینده ای توسط مشتریان از طریق زیبایی شناسی مدرن درخواست می شود که در آن روشنایی و امنیت معیارهای مد روز جدید در ساختمان هستند.

پس از آشنایی با مزایای شیشه ایمنی، ممکن است ایده خوبی به نظر برسد که از آن در همه کاربردها استفاده کنید، به خصوص زمانی که آنها را برای خانه خود در نظر می گیرید، اما انتخاب تمام شیشه های ایمنی می تواند بسیار گران باشد. شیشه ساده برای اکثر کاربردها مناسب است. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق شیشه‌های پنجره نیازی به سکوریت ندارند، اما تمام شیشه‌های درها نیازی به حرارت دارند. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد استفاده از شیشه سکوریت در پنجره ها یا درب های منزل خود با ما در تماس باشید. بنابراین از نظر پنجره‌ها، درها و سایر سطوح شیشه‌ای، استحکام قابل‌توجه شیشه‌های سکوریت با افزایش مقاومت شیشه‌های لمینت روبرو می‌شود. خوشبختانه این دو ناسازگار نیستند و نوعی شیشه با عملکرد ایده آل را تشکیل می دهند. بنابراین تضمین ایمنی و حفاظت مطلوب را برای بخش حرفه ای و خانه ها ارائه می دهد.

بهترین نوع شیشه چیست؟

شیشه های سکوریت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود در دسته شیشه های ایمنی طبقه بندی می شوند. این نوع شیشه می تواند تا 7 برابر قوی تر از شیشه معمولی باشد.

سکوریت یا لمینت، چگونه شیشه ای مناسب برای کار خود انتخاب کنید؟

به خاطر داشته باشید که شیشه های سکوریت و شیشه های لمینت هر دو به عنوان شیشه ایمنی واجد شرایط هستند و شیشه های لمینت گران تر از شیشه های سکوریت هستند. اگرچه شیشه لمینت قوی تر از شیشه سکوریت است، شیشه سکوریت بیشتر در درب و پنجره های خانگی استفاده می شود. شیشه های لمینت به دلیل قیمت بالای آن در ساخت و سازهای مسکونی به قدری کم استفاده می شود. شیشه سکوریت استحکام و مقاومت در برابر شکستگی را ارائه می دهد، اما شیشه لمینت مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، امنیت اضافی و عایق صدا را ارائه می دهد. هر دو نوع شیشه تا زمانی که به درستی نصب شده باشند به راحتی تمیز و نگهداری می شوند.

سخن پایانی

برای خرید شیشه های سکوریت و لمینت همین اکنون می توانید از طریق سایت ما اقدام نمایید و ایمنی و حفظ حریم خصوصی خانه خود را افزایش دهید. برای مشاروه و ثبت سفارش می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما تماس بگیرید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx