تفاوت دوربین مداربسته چرخشی و دوربین لامپی 360 درجه

امروزه استفاده از دوربین های مداربسته مخفی علاوه بر جنبه زیبایی و خراب نکردن دیزاین محیط، جهت گمراه کردن سارقین نیز بسیار کاربرد داشته است. این دوربین ها در دو نوع لامپی 360 درجه و گردشی تقسیم شده اند. از آنجایی که فرم و شکل ظاهری این دوربین ها شبیه به لامپ است می توان آنرا در داخل آباژور، چراغ مطالعه و سقف نصب کنید؛ در صورت روشن بودن ال ای دی های دوربین مداربسته لامپی کاملا شبیه چراغ بنظر می رسد و افراد براحتی متوجه دوربین نخواهند شد. در متن زیر به بررسی ویژگی های دوربین مداربسته 360 درجه لامپی و دوربین مداربسته چرخشی و تفاوت های هریک پرداخته ایم. با ما همراه باشید:

بررسی تفاوت دوربین مداربسته چرخشی و دوربین لامپی 360 درجه

دوربین مداربسته لامپی 360درجه

یکی از پرفروش ترین دوربین های مداربسته امروزی دوربین های لامپی 360 درجه هستند که با نصب آسان همراهند. این دوربین ها با ارائه تصاویر 360 درجه بصورت پانوراما کل محیط را پوشش داده و تحت نظر می گیرد. با پشتیبانی از حافظه قابلیت ثبت و ذخیره اطلاعات (صدا و تصاویر) را با کیفیت بالا دارد که در صورت پر شدن حافظه بصورت خودکار اطلاعات قبلی را پاک و اطلاعات جدید را جایگزین می کند. این دوربین های لامپی با اتصال به وای فای و با نصب اپلیکیشن های اندروید و ios تصاویر را به صورت آنلاین در اختیار کاربر قرار داده و امکان مکالمه دوطرفه را نیز می دهد.

تصاویر دوربین مداربسته لامپی 360 درجه

دوربین مداربسته لامپی گردان – چرخشی

دوربین مداربسته گردان از پیشرفته ترین دوربین های مداربسته است کهبا شباهت بالا به دوربین های PTZ طراحی شده است. این دوربین همانند دوربین لامپی 360 درجه با استقبال بالایی روبرو گشته و به راحتی بر روی سرپیچ لامپ نصب می شود. این دوربین با نمایش جزییات بیشتر از محیط و افراد کاربرد دارد؛ چرا که با چرخش افقی ۳۵۵ درجه و چرخش عمودی ۹۰ درجه سوژه را توسط اپراتور تعقیب و زیر نظر می گیرد. قابلیت زوم بر روی سوژه از دیگر قابلیت های مهم این دوربین است که قابلیت شناسایی افراد را به کاربر می دهد. پشتیبانی از کارت حافظه، سنسور های حساس حرکتی و اعلام هشدار، مکالمه دوطرفه و دید در شب رنگی از دیگر ویژگی های این دوربین چرخشی است.

تصاویر دوربین مداربسته گردان

ویژگی و مشخصات مشابه دوربین های لامپی 360 درجه و گردان

  • دارای بدنه مقاوم
  • ارائه تصاویر FullHD
  • اتصال به اینترنت به صورت بیسیم – وای فای
  • قابلیت کنترل از راه دور با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل
  • انتقال تصویر برروی موبایل و تبلت های ios و اندروید
  • پشتیبانی از رم micro SD
  • عدم نیاز به DVR
  • انتقال دو طرفه صدا
  • امکان مشاهده تصاویر بصورت آنلاین برروی موبایل
  • دارای LED برروی دوربین و استفاده به عنوان لامپ
  • نصب و فعالسازی بسیار آسان با اتصال به سرپیچ لامپ
  • دارای قابلیت دید در شب
دید در شب دوربین چرخشی
چرخش افقی و عمودی دوربین گردان

معایب دوربین لامپی 360 درجه

  1. ارائه تصاویر با کلیات و بصورت پانوراما
  2. عدم تشخیص جزئیات
  3. عدم پشتیبانی از دستگاه های DVR و NVR
  4. ذخیره تصاویر در مموری کارت حافظه (پاسخگوی فضاهای کوچک)
  5. مقاومت پایین در برابر گرد، غبار و رطوبت
  6. عدم نصب در محیط های بیرونی
اتصال وای فای دوربین لامپی 360 درجه

معایب دوربین لامپی چرخشی

  1. نیاز به اپراتور جهت تغییر زاویه دید دوربین
  2. نصب مخفی و به عنوان لامپ که با حرکت دوربین امکان دیده شدن دارد
  3. ارائه تصاویر با جزییات با چرخش دستی به سمت سوژه
  4. مقاومت پایین در برابر گرد، غبار و رطوبت
  5. عدم نصب در محیط های بیرونی

نتیجه گیری
دوربین مداربسته لامپی 360 درجه و لامپی چرخشی جز پیشرفته ترین دوربین های‌ مدار بسته بشمار می روند که با اتصال به وای فای گزینه مناسبی جهت نظارت نامحسوس در اماکن مسکونی، اداری و تجاری می باشند. این دوربین ها با تفاوت جزیی با یکدیگر در رقابتند و با روشن کردن لامپ بطور کلی مخفی شده و از راه دور نیز قابل کنترل هستند. از قابلیت های ایده آل این دوربین های مداربسته امکان تشخیص حرکت و مکالمه دوطرفه، اتصال به وای فای و نمایش تصاویر آنلاین است که با قیمت اقتصادی بفروش می رسند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی